Sådan straffer man mindreårige i Florida e~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-04-07 15:01

http://www.polksheriff.org/detention/STAR/star.html (10-14 år. En dag og
"frivilligt")

http://www.polksheriff.org/detention/star-pgm.html (14-18 år.)

Et andet "frivilligt" program kan ses her: http://www.pbso.org/eagleacademy/
(13-16 år. 6 måneder boot camp. 3 måneders overvågning.)

Værsgo og spis.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-07 16:59

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
>
> Et andet "frivilligt" program kan ses her: http://www.pbso.org/eagleacademy/
> (13-16 år. 6 måneder boot camp. 3 måneders overvågning.)

Nå, jeg troede ellers at det var denne sag du ville ind på:

<http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4344664>

15-årig dreng idømt 45 års fængsel for manddrab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 19:51

> [...]
>
> Et andet "frivilligt" program kan ses her:
> http://www.pbso.org/eagleacademy/
> (13-16 år. 6 måneder boot camp. 3 måneders overvågning.)

WGAS

Fra : C. Overgaard

Dato : 11-04-07 20:01

On Apr 11, 5:58 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>
> <http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4344664>
>
> 15-årig dreng idømt 45 års fængsel for manddrab.

Nej, for vi er kommet videre end amerikanerne. Det er næsten lige før
at vi skal sende børn over til en opvækst derovre, for at få mordere
med ægte psykopatiske træk tilbage (Lundin). Vi behøver ikke at spærre
folk inde i 45 år for at pille dem fra hinanden, så de kan sluses ud i
samfundet uden risiko for at gentagne mord. Vi kan finde ud af det
langt hurtigere og med forholdvis stor succes. (Hvor mange har myrdet
igen efter at have været inde i 12-15 år efter WWII?)

Men her i landet og også her i gruppen, snakkes der meget om at
nedsætte den kriminelle lavalder. Hvis man vil det, så skal man også
gøre sig tanker om hvordan at et sådant straffesystem skal udformes.
Det skal være et system, som ikke kaster håndklædet i ringen hver gang
at et barn laver en "voksen" forbrydelse. Det ville være en
falliterklæring at lave et system med en bagudgang på størrelse med en
fire-sporet motorvej.

STAR-programmet er en forbedring i forhold til det gamle program, som
kunne slå ungerne ihjel på en 1/2 time, men det er langt fra perfekt
og vil uddanne nogle børn på en måde, som vil gøre dem uanvendelig i
det danske samfund. Det kan ikke bruges i Danmark, men måske tjene til
inspiration på enkelte områder.

Den sværeste udfordring vil være at sikre retfærdighed, samtidig med
at den samme forbrydelse vil få vidt forskellige domme afhængig af de
ressourcer, som er tilstede for at rette det enkelte barn op. Jo færre
ressourcer, jo hårdere straf. I et velfungerende hjem vil et barn
kunne rettes op med få virkemidler, i knap så fungerende hjem må man
måske fjerne barnet. I princippet er det uretfærdigt at de svageste
skal straffes hårdere og måske over længere tid end en voksen ville få
for samme forbrydelse, men skal man så istedet flytte målet, som i
relation til forbryderen, skulle være genopretning?

Mvh
C.Overgaard