Knægtelsen af Said Mansours ytringsfrihed
Fra : Per Hagemann

Dato : 11-04-07 09:12

Boghandleren fra Brønshøj er ved første retsinstans idømt 3½ års fængsel for
at opfordre til terror.

Hans aktivitet består i at distribuere muhamedanismens indhold ved at
udbrede kendskabet til reglerne om djihad.

Jeg synes de sandfærdige muhamedanere som Mansour gør danskerne en tjeneste
ved ikke at skjule sandheden. Der er så mange muhamedanere som betjener sig
af indsmigrings- og løgnepraksis, som er betydeligt farligere for danskerne
end Mansour.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-07 13:41

On Wed, 11 Apr 2007 10:11:52 +0200, Per Hagemann skrev:

> Boghandleren fra Brønshøj er ved første retsinstans idømt 3½ års fængsel for
> at opfordre til terror.

Er der kommet en officiel dansk definition på, hvad terror er?
kunne være rigtig sjovt at se, hvad den går ud på.

Problemet har jo hele tiden været, at en f.eks. hel del lande
har praksis, der automatisk kommer ind under en
hvilkensomhelst normal definition på terror.

Menmenmen - lad os ikke foregribe begivenhederne. Lad os se
hvad den officielle danske definition på terror er. For man
har vel ikke dømt manden for noget, man ikke en definition på?

> Hans aktivitet består i at distribuere muhamedanismens indhold ved at
> udbrede kendskabet til reglerne om djihad.

Tjah - koranen har ganske mange opfordringer til, hvad ethvert
normalt menneske ville opfatte som terror. Måske man nu skal
til at fængsle samtlige af landets imamer? Et par andre
troessamfund i Danmark ville også få nogen gevaldige problemer
med at læse op fra deres trosskrifter i det fremtidige.

> [...]
> af indsmigrings- og løgnepraksis, som er betydeligt farligere for danskerne

Jeg synes så bare, at Mansour skal på vand og brød og derefter
smides ud af landet - sammen med alle hans proselytter og
ligesindede.

--
?If a Gentile hits a Jew, the Gentile must be killed.? -
Sanhedrin 58b

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-04-07 17:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> Er der kommet en officiel dansk definition på, hvad terror er?
> kunne være rigtig sjovt at se, hvad den går ud på.

Der findes en terrorlov, som Mansour som den første i Danmark nu er dømt
efter. Som ved mange andre dårligt definerede lovtekster er det derfor
dommernes tolkninger og skøn som er afgørende.

> Problemet har jo hele tiden været, at en f.eks. hel del lande
> har praksis, der automatisk kommer ind under en
> hvilkensomhelst normal definition på terror.

EU har udarbejdet en liste over terrororganisationer, som selvfølgelig ikke
indbefatter landenes eget magtapparat, selvom deres militære styrker efter
alle rimelige terrordefinitioner udøver terror i Irak og Afghanistan.

Said Mansour har støttet Osama bin Laden og Zarkawi fra den bevægelse, som
USA har givet navnet Al Kajda. Men der var en anden retssag om dansk støtte
til terrororganisationen Hamas, hvor de anklagede slap fri ved at påstå at
de indsamlede midler kun gik til Hamas humanitære arbejde.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 11-04-07 16:53

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Boghandleren fra Brønshøj er ved første retsinstans idømt 3½ års fængsel
> for at opfordre til terror.

Jeg synes også at det er komplet vanvid at give manden 3.5 års fængsel.

At distribuere frit tilgængelige og lovlige ting, bør ikke være strafbart.

Vi kan ikke først importere de fremmede, og så straffe dem for at gøre
de ting, som de nu engang gør.

Hvis man er utilfreds med mandens gerninger, bør han sendes hjem.

Fra : John

Dato : 11-04-07 17:28

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>
skrev i en meddelelse

> At distribuere frit tilgængelige og lovlige ting, bør ikke være
> strafbart.

"lovlige ting"?

> Vi kan ikke først importere de fremmede, og så straffe dem for
> at gøre
> de ting, som de nu engang gør.

Jowda, når de overtræder gældende love!

Det er måske en stor overraskelse for nogle, men der findes jo
spilleregler også i et demokrati.

Det kaldes Frihed under Ansvar.

De fleste etniske danskere og også mange 'af anden herkomst' kan
godt finde ud af det. De, der ikke kan, må tage konsekvenserne.

> Hvis man er utilfreds med mandens gerninger, bør han sendes
> hjem.

Jep, men det var åbenbart ikke muligt iht gældende love..
ulykkeligvis.. :(

Nu får fjolset så mulighed for 'en oplevelse for livet' i et
dansk fængsel..

John

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 11-04-07 18:53

> "lovlige ting"?

Video'er blandt andet. Så vidt jeg har forstået.

> Jowda, når de overtræder gældende love!

De love, er en meget seriøs indskrænkning af ytringsfriheden.

> Jep, men det var åbenbart ikke muligt iht gældende love.. ulykkeligvis..
> :(

Så tror jeg, at det er på tide, at vi I Danmark, laver lovene om.

Fra : John

Dato : 11-04-07 20:39

skrev i en meddelelse

> Video'er blandt andet. Så vidt jeg har forstået.

> De love, er en meget seriøs indskrænkning af ytringsfriheden.

Måske. Med ondt skal ondt fordrives!

Men:

Må jeg erindre om, at under den kolde krig kunne man straffes for
at indsamle 'frit tilgængelige' militære oplysninger!
Indsamlingen af sådanne oplysninger kunne jo udlægges som bevis
på onde hensigter.

Få tror vel, at Mansour-typen havde gode hensigter?

Så måske er der alligevel ikke tale om nogen indskrænkning af
ytrings-friheden?

John

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-07 10:09

In news:ZrGdneQ6zOyuvYDbnZ2dnUVZ8tednZ2d@giganews.com,
-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> De love, er en meget seriøs indskrænkning af ytringsfriheden.

Ja det er ringe at man ikke må springe folk /bygninger i luften som man har
lyst til, eller voldtage folk efter ens humør osv. det er fandme for
dårligt!

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-07 10:08

In news:xrSdnXi7vcuLmYDbRVnyuAA@giganews.com,
-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> Vi kan ikke først importere de fremmede, og så straffe dem for at gøre
> de ting, som de nu engang gør.

Så du mener de skal have diplomat status (immunitet) ?

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 20:17

Per Hagemann wrote:
> [...]
> tjeneste ved ikke at skjule sandheden. Der er så mange muhamedanere
> som betjener sig af indsmigrings- og løgnepraksis, som er betydeligt

Jeg synes det er interessant at høre hvordan han har fået takkebrev fra
Dronningen og ellers mest er kendt for at turnere rundt på loppemarkeder.

Hvis han er skyldig, så må det materiale han har udspredt vel logisk set
også være ulovligt, eller? Kan du hånden på hjertet erklære, at du ikke
ligger inde med noget fra "boghandlerens" forlag, f.eks??

Der er virkelig lagt i kakkelovnen til lidt moderne autodafe. Hvis
budbringeren dømmes, må budskabet være ulovligt. Selvransagelse på det
Kongelige Bibliotek i morgen