Satire for Pia: Nej nu er det da for meget
Fra : Notion

Dato : 10-04-07 18:03

klip fra Filmen.
http://www.dr.dk//Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=392627

Pia mener: Nu er det for meget, jeg bliver til grin, nogen holder mig for
nar, jeg bliver misbrugt i ytringsfriheds navn. Ja Pia du er en del Dansk
humor, se nu at få spist den tudekiks færdig, og giv os mere underholdning.
At ytre sig i en skræmmekampagne for demokrati, er jo lige så sjovt som at
være involveret i en fiktiv kærlighedshistorie.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-07 13:50

On Tue, 10 Apr 2007 19:03:13 +0200, Notion skrev:

> [...]
> At ytre sig i en skræmmekampagne for demokrati, er jo lige så sjovt som at
> være involveret i en fiktiv kærlighedshistorie.

Har du overhovedet set de klip igennem, som du linker til?

Du er velkommen til at føle dig som en klaphat.

--
?We must use terror, assassination, intimidation, land
confiscation, and the cutting off of all social services to

Fra : Notion

Dato : 11-04-07 14:28

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har du overhovedet set de klip igennem, som du linker til?
>
> Du er velkommen til at føle dig som en klaphat.

JA jeg har da set de klip, har jeg givet antydning af, at jeg ikke har set
dem? Hvis du vil kan jeg da linke til DR- TVA hvis du vil. Jeg fremkom med
en oplysning om en film og prøv nu at oversætte titlen på filmen, før du
begynder at kaste ord ud i rummet, så vil du opleve at der ligger en stor
dobbeltbetydning efter, men du høre sikkert ikke L.O.C og andre som på sin
vis giver udtryk for dobbelthed.

PS: hørte du P3 for en lille time siden?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-07 14:35

On Wed, 11 Apr 2007 15:28:24 +0200, Notion skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> JA jeg har da set de klip, har jeg givet antydning af, at jeg ikke har set
> dem?

Pia optræder på intet tidspunkt i nogen af klippene.

Forhåbentligt er du blot fuld.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Notion

Dato : 11-04-07 15:09

> Pia optræder på intet tidspunkt i nogen af klippene.

> Forhåbentligt er du blot fuld.

Nope, fuld kan jeg ikke sige jeg er,.har lige spist, så jeg er proppet. Har
jeg på noget tidspunkt, sagt at Pia er i de klip? JA hun er med i filmen den
rigtige film, hvis du vil kan du da se TVA på nettet og se hvad der menes.
Jeg henviser til en film, som snart er at se.

Satire for Pia, det rimer da fint nok og hun er med i nogle klip i den
rigtige film. Hvad mere vil du vide.

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-07 14:09

<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

> [...]
>At ytre sig i en skræmmekampagne for demokrati, er jo lige så sjovt som at
>være involveret i en fiktiv kærlighedshistorie.

Filmen har forøvrigt fået 610.000 i statsstøtte hvilket vidner om hvor
tiltrængt, en reform at dette område er.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-04-07 14:13

Tveskaeg wrote:

> Filmen har forøvrigt fået 610.000 i statsstøtte hvilket vidner om hvor
> tiltrængt, en reform at dette område er.

Støtte skal kun gives til det der p.t. er Politisk korrekt ifølge den
nuværende regering, eller?

--
Allan Riise

Fra : Peter T.

Dato : 11-04-07 14:16

Notion udviste en rettidig omhu og skrev:

> klip fra Filmen.
> http://www.dr.dk//Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=392627
>
> Pia mener:

Hun optrådte på go'morgen DK på tv2 her til morgen. Og jeg var ved at få
kaffen galt i halsen over hendes afgrundsdybe perfiditet. Ret
underholdende. :)

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-07 19:37

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> underholdning. At ytre sig i en skræmmekampagne for demokrati, er jo lige
> så sjovt som at være involveret i en fiktiv kærlighedshistorie.

Jeg synes det er ufedt på den ufede måde at lave den autentiske klipning
sammen med fiktion (jeg brød mig heller ikke om det i Forest Gump), jeg kan
sådan set godt forstå at de pågældende i filmen er noget utilfreds med det,
men grundlæggende må jeg sige at det at filmen har fået statsstøtte i hvert
fald understreger at det panal der giver statsstøtte ikke ligger under for
skiftende regeringers luner, og det er da under alle omstændigheder godt.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 20:24

Notion wrote:
> [...]
> mere underholdning. At ytre sig i en skræmmekampagne for demokrati,
> er jo lige så sjovt som at være involveret i en fiktiv

LOL. Det *er* altså også bare mindre sjovt at være offer eller blive hængt
ud, end det er at være "kunstner" eller "forfægter af rettigheder". Hun
bliver blot lidt virkelighedsramt. Måske en lære ift fremtidige
muhammedkriser.

Pia må heller ikke glemme, at "Mesterværket" [med f.eks Langballes ord]
Submission var løgn fra ende til anden.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-04-07 21:18

Konrad wrote:

> LOL. Det *er* altså også bare mindre sjovt at være offer eller blive
> hængt ud, end det er at være "kunstner" eller "forfægter af
> rettigheder". Hun bliver blot lidt virkelighedsramt.

"Virkelighedsramt"?

Der er jo tale om konstrueret løgn fra ende til anden!

> Måske en lære
> ift fremtidige muhammedkriser.

Een ting er at parodiere folk på skrift om film gennem f.eks. imitation: En
anden ting er at misbruge deres båndede udtalelser til fuldstændigt
uvedkommende ting.

Der er jo direkte tale om, hvad vi her på Usenet normalt betragter som ussel
og uværdig "quotefucking", når man således misbruger Pia Kjærsgjaards
båndede udtalelser om Pim Fortuyn i en sammenhæng, hvor det skal give
indtryk af at handle om Anders Fogh Rasmussen.

Hvordan ville du selv have det med at jeg således "citerede" dig for f.eks.
pro-pædofile holdninger ved at klippe nogle citater fra dig i bestemte
diskussioner totalt ud af den oprindelige sammenhæng og vilkårligt indsætte
dem i fuldstændigt konstruerede utiltænkte sammenhænge, for derefter flabet
at hævde "at du jo selv havde skrevet det!"? Ville du ikke selv føle dig
gået temmelig meget for nær ved således at blive lagt ord i munden?

> Pia må heller ikke glemme, at "Mesterværket" [med f.eks Langballes
> ord] Submission var løgn fra ende til anden.

Og hvordan stiller du dig med nogen som helst tilnærmelsesvis objektiv
rimelighed i stand til at afgøre, hvad Ayaan Hirsi Ali - hvis liv,
Submission bygger selvbiografisk på - personligt har oplevet af ydmygelser?
Besidder du mon een eller anden form for "overjordisk indsigt", eller hvad?

Anders Peter Johnsen

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 21:44

Anders Peter Johnsen wrote:

> "Virkelighedsramt"?
>
> Der er jo tale om konstrueret løgn fra ende til anden!

Netop. Den slags finmder vi jo utallige eksempler af i dagligdagen. At det
er en film går det såmænd ikke værre.

At jeg så personligt finder selve filmens tema og "pointe" direkte
anstødelig er en anden sag. Lad os ikke få fine fornemmelser. Trods alt
kunne de fine fornemmelser jo godt blive gemt af vejen, da det handlede om
at prvokere muslimer.

> Een ting er at parodiere folk på skrift om film gennem f.eks.
> imitation: En anden ting er at misbruge deres båndede udtalelser til
> fuldstændigt uvedkommende ting.

En tredje ting er at misbruge 1.2 millliarders hellige skrift i sin
løgnagtige propaganda. Men Pia K's følelser er vel sagtens mere værd end 1.2
mia muslimers følelser?

> Der er jo direkte tale om, hvad vi her på Usenet normalt betragter
> som ussel og uværdig "quotefucking",

Korrekt.

Det samme er i den grad tilfældet, når blandt andre *DU* stempler
muslimernes profet som pædofil og voldsmand. Quotefucking af værste skuffe.

> [...]
> vilkårligt indsætte dem i fuldstændigt konstruerede utiltænkte
> sammenhænge, for derefter flabet at hævde "at du jo selv havde

Filmen hævder ikke "flabet" at Pia har sagt det, vel? I øvrigt - ovenstående
er jeg jo blevet usadt for hundrede gange her i gruppen, så den følelse
kender jeg skam godt. Bla årsagen til at interessen er lidt dalende. Det er
ret svært at få lov til at ytre sig, uden at få skudt alt mulig uhyrligt i
skoene (og her er du igen blandt de gavmilde bidragsydere)

>Ville du ikke selv føle dig gået temmelig meget for
> nær ved således at blive lagt ord i munden?

Jamen jeg kender det så inderligt. Jeg er jo folkemordsforherliiger og alt
mulig andet. Bare bliv ved. Kan dårligt tro at landspolitikere har mindre
rygrad end undertegnede.

> Og hvordan stiller du dig med nogen som helst tilnærmelsesvis objektiv
> rimelighed i stand til at afgøre, hvad Ayaan Hirsi Ali - hvis liv,
> Submission bygger selvbiografisk på

Det er skam helt og aldeles velkendte fakta. Hun løj om sit navn, sin
forfølgelse, sine opholdssteder og al mulig andet. Filmen er ren fiktion.
Den *kunne* naturligvis godt have været sand fra ende til ande - men HEY -
det kan AFR filmen jo også, ikke?

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-04-07 01:21

On Wed, 11 Apr 2007 22:43:41 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>kunne de fine fornemmelser jo godt blive gemt af vejen, da det handlede om

Sårbare religiøse følelser er det sidste man skal tage særligt hensyn
til.
Jeg tvivler på at du har været bannerfører for at det er bare SÅÅÅ
synd for de ultrakristne i USA der har været stødt over en
chokoladefigur.
Det kan bare ikke nytte at gå og være forurettet over at resten af
verden har et andet syn på ens ufejlbarlige frelser. Den måde vi i
vesten er kommet væk fra religions tunge åg er netop via at vi har
kunnet latterliggøre de tåbelige religiøse budskaber og også
parodierer de høje bibelske herrer. Og det må alle i dette land
acceptere er præmisserne - at intet er helligt.

Så er der diskussionen om god og dårlig smag. Den er altid
interessant, men uhyre subjetiv. Du synes sikkert at det er bare
dårlig smag at karikere en muslimsk profet.
Jeg synes det er noget vi skal have meget mere af. Det er hamrende
nødvendigt, hvilket reaktionerne da viste. Anden gang er reaktionerne
allerede noget mere dæmpet - man lærer at det simpelthen er sådan at
andre lande har en helt helt anden tilgang end i de lande hvor den
mindst religiøse fornærmelse koster mange år i fængsel, og de lærer at
det intet nytter at skabe sig.

Men som sagt - smag kan altid diskuteres. Du synes Muhammedtegningerne
var platte eller grimme. Jeg synes de var minimale i forhold til hvad
man har kunnet se med Jesus gennem tiderne - med stiv tissemand som
eksempelet der springer tydeligst i hovedet. Var det dårlig smag af
J.J. Thorsen - Jah, det var det vel, men man lærte at kigge væk og
ignorere hans provoationer og i dag kunne han næppe skabe noget i
nærheden af hvad han kunne dengang. Vi har vænnet os til det. Det er
der så en befolkningsdel der også skal.

Men det er da en lang kamp og jeg beundrer dem der kæmper dem. Theo
van Gogh mistede livet på at lave kritisk film - Rushdie levede under
jorden. Tegnerne i dk lever med dødstrusler. Khader ditto. Men hatten
af for at de kæmper den kamp, og desrespekt for de hoveder der finder
på at gå imod den kamp - at gå islamisternes vej.

Fra : Konrad

Dato : 12-04-07 00:57

Mark Jensen wrote:

> Sårbare religiøse følelser er det sidste man skal tage særligt hensyn
> til.

Helt uenig. Jeg mener at man bør respektere alle menneskers følelser. Også
f.eks "gammeldanskeren" der ikke vil betjenes af en fremmed på plejehjemmet.
Alle følelser er okay - det hører med til det, som det vil sige at være
menneske.

Hvor filmen knækker, i mine øjne, er når folk vil ophøje en helt særlig form
for følelser som noget ekstra fint eller værdigt.

> Jeg tvivler på at du har været bannerfører for at det er bare SÅÅÅ
> synd for de ultrakristne i USA der har været stødt over en
> chokoladefigur.

Hmm. Jeg kender ikke lige til problematikken? Min far fyldte for nylig 60,
og han fik en chokolade-buddha - det var faktisk det første jeg tænkte på da
jeg læste det

> Det kan bare ikke nytte at gå og være forurettet over at resten af
> verden har et andet syn på ens ufejlbarlige frelser.

Totalt enig. Kom nu videre - muslimer etc.

> [...]
> parodierer de høje bibelske herrer. Og det må alle i dette land
> acceptere er præmisserne - at intet er helligt.

Helt enig. Men vi må også se på, at der er kommet nogle mennesker til vort
land i de senere år, som ikke har lige den kultur inkorporeret i huden. Det
betyder ikke at de ikke vil tilegne sig den kultur, eller ikke skal leve
efter den - men det betyder, at man måske ikke bevidst skal gå ud og støde
dem der ikke har den kultur. Det er en længere proces. Jeg har tit tænkt på
hvor hurtigt jeg f.eks ville kunne blive integreret i et pakistansk
klansamfund i bjergene mellem Pakistan og Afghanistan, hos Pashtunerne. Jeg
tror f.eks jeg godt ville kunne begå mig - gebrokkent - hvis jeg gik på 4
måneders intensiv sprogskole. Men så skulle jeg lige bruge resten af mit liv
på at forstå - og tilpasse mig - kulturen. Forestil dig så, at jeg hver gang
jeg trådte ved siden af fik at vide, at jeg var et umennekse - askyld i
alverdens problemer.

(...)
> Men som sagt - smag kan altid diskuteres. Du synes Muhammedtegningerne
> var platte eller grimme.

Nej. Som kunstværk - dårlige. Som kunst og politisk happening - genialt. Som
udtryk for medmenneskelig dialogønske - en fiasko osv.

>Jeg synes de var minimale i forhold til hvad
> man har kunnet se med Jesus gennem tiderne - med stiv tissemand som
> eksempelet der springer tydeligst i hovedet.

Som du vist aldrig så - du så jo kun debatten, ikke?

> [...]
> ignorere hans provoationer og i dag kunne han næppe skabe noget i
> nærheden af hvad han kunne dengang. Vi har vænnet os til det. Det er

Jeg kan godt lide det, du skriver om Thorsen. Han blev ugleset i mange
kredse, men der er næppe nogen indenfor de sidste 50 år, i Danmark, som har
besiddet større kunstnerisk viden end ham.

> Men det er da en lang kamp og jeg beundrer dem der kæmper dem. Theo
> van Gogh mistede livet på at lave kritisk film -

Den var ikke "kritisk" - det var rendykret hadpropaganda. Langt under
Thorsens niveau. Jeg har btw med mine egne øjne set Thorsen male et
kæmpeprotræt af Khomeni med en stor pik, hvor en indvandrer ødelagde
billedet og det var i EB, BT osv.

> Rushdie levede under
> jorden. Tegnerne i dk lever med dødstrusler. Khader ditto.

Du tror ikke "pro"-indvandrer politikere, hvis man da kan kalde dem det, får
dødsstrusler, blot for at sætte det på plads?????

> Men hatten
> af for at de kæmper den kamp, og desrespekt for de hoveder der finder
> på at gå imod den kamp - at gå islamisternes vej.

Disrespekt for at du er totalt enøjet og ikke kan se, at virkeligheden har
lidt flere nuancer end bagsiden på en tokrone.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-07 17:58

Konrad wrote:

> En tredje ting er at misbruge 1.2 millliarders hellige skrift i sin
> løgnagtige propaganda.

Nu får jeg efterhånden MEGET svært ved at følge dig:

Det er så vidt jeg kan se et fuldstændigt konkret, objektivt dokumenterbart
faktum at Islam bestemt ikke "bare er en religion" i moderne,
vestlig-sækulariseret, "inderliggjort/åndelig" forståelse af
religionsbegrebet, men tværtimod foreskriver "hin enkelte muslim" et absolut
og ufravigeligt krav om helt bogtsaveligt talt at kæmpe med _ALLE_ til
rådighed stående midler (herunder vold og terror imod ikke-muslimer, som
direkte og misforståeligt sanktioneres direkte i adskillige passager af både
Koranen og andre muslimske "helligskrifter") for at etablerere en påstået
"guddommelig" _dennesidig_ samfundsindretning, kaldet Sharia.

Men du mener altså åbenbart at det i sig selv skulle være "løgnagtig
propaganda" at pointere dette yderst kedelige og ubehagelige faktum?

På hvilken baggrund, om jeg da må spørge?

Forholder du dig overhovedet til, hvad der vitterligt STÅR i disse for
muslimer normgivende, såkaldt "hellige" skrifter, endsige hvordan erklærede
islamister altså gør og siger i ligefrem skræmmende tekstnær
overensstemmelse hermed, eller lever du tværtimod i en naiv drømmeverden,
hvor du desperat forsøger at undvige denne helt afgørende basale erkendelse
ved stædigt at ville bilde dig ind at "muslimer sikkert også bare ifølge
deres religion skal være gode og næstekærlige ved alle andre"?

Hvad med at du rent faktisk prøvede at læse, hvad den selvpostulerede profet
Muhammed selv ytrede i den udmærkede "skriftsstedssamling" på hjemmesiden:

http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

> Men Pia K's følelser er vel sagtens mere værd
> end 1.2 mia muslimers følelser?

For så vidt at 1,2 mia muslimer måtte være tilhængere af en dyb fascistoid
religiøs ideologi,
der direkte i foreskriver mord på - og systematisk forfølgelse og
institutionaliseret undertrykkelse af - anderledestroende i dèt
Shariasamfund "hin enkelte muslim" ufravigeligt foreskrives at skulle slå
ihjel for etableringen af, så giver jeg altså bare ærligt talt ikke
pissemeget for deres "følelser".

Din søgte "flere har mere ret"-kvantitetsargumentation holder dermed ikke en
meter.

Desuden fatter jeg altså heller ikke lige de koblinger, du her foretager?

Jeg er tværtimod tilbøjelig til - som gammel "selvkender" af problemet,
bevares! - at bruge ordet "tankespring": Du synes for mig at se her at
sammenkoble nogle (matematisk talt) "inkommensurable størrelser" her, når du
mener at Dansk Folkepartis uvilje imod islamisk fascisme skulle
retfærdiggøre nogle i enhver etisk henseende aldeles underlødige misbrug af
Pia Kjærsgaards båndede udtalelser til en faktisk ret direkte injurerende
film.

(I øvrigt kan jeg næsten kun more mig over at filmen vel er fabrikeret af
selvpåstået "politisk korrekte" personer, som altså ret perfidt for mandens
personlige privatliv åbenbart ønsker at hænge Statsministeren ud som
biseksuel: Hvem er det i så fald egentlig, som har de mest seriøse problemer
med den berømmede, selvpåberåbte "minoritetstolerance", om jeg må tillade
mig at spørge lidt kritisk? Er det ikke bare noget forpulet hykleri?)

> Korrekt.
>
> Det samme er i den grad tilfældet, når blandt andre *DU* stempler
> muslimernes profet som pædofil og voldsmand. Quotefucking af værste
> skuffe.

Hold da op, hvor du roder dig ud i noget forfærdeligt sludder her:

Vidnesbyrdet om at Muhammed i sin tid deflorerede den dengang kun 11-årige
Aisha stammer såmænd fra MUSLIMERNES EGEN HÆDERSLITTERATUR om ham!

Der er sgu' ikke tale om een eller anden form for moderne, "opdigtet,
destruktiv pressespin", men derimod om ting, manden ligefrem hyldes for i
muslimske kredse!

(Han kunne - så vidt jeg forstår ud fra en krybdyrshjernemaskulin
Koranfascistoid betragtning - åbenbart stadig som ca- 60-årig få ståpik nok
til at deflorere et lille pigebarn, som stadig legede med dukker, hvilket
således åbenbart skal bevidne hans...æhm..."maskuline ære" blandt hans
følgere?)

> Filmen hævder ikke "flabet" at Pia har sagt det, vel?

Den fremstiller hende som sigende det om AFR.

> [...]
> lidt dalende. Det er ret svært at få lov til at ytre sig, uden at få
> skudt alt mulig uhyrligt i skoene (og her er du igen blandt de

Jeg forstår dig ikke, nej.

Men du er ellers en tilstrækkeligt seriøs skribent til at jeg gerne vil gå
langt for at prøve.

> Jamen jeg kender det så inderligt. Jeg er jo folkemordsforherliiger
> og alt mulig andet. Bare bliv ved. Kan dårligt tro at landspolitikere
> har mindre rygrad end undertegnede.

Æh, undskyld, hvad er det lige, jeg måtte have ytret personligt om dig i
denne sammenhæng?

Er vi ude i noget med kommunistiske rædselsregimer, som du i så fald skal
have forsvaret en påstået "legitimitet" i, eller hvad?

> Det er skam helt og aldeles velkendte fakta. Hun løj om sit navn, sin
> forfølgelse, sine opholdssteder og al mulig andet. Filmen er ren
> fiktion.

Dèt er i DIN egen pseudokonkluderende "ALT, hvad hun siger er nødvendigvis
løgn"-viderefortolkning og du er ganske enkelt ikke på nogen som helst måde
i stand til at stille dig til dommer over, hvad hun faktisk måtte have
oplevet.

> Den *kunne* naturligvis godt have været sand fra ende til
> ande - men HEY - det kan AFR filmen jo også, ikke?

Prøv lige at spørge logisk ind til, hvem der laver filmene, og hvem filmene
handler om?

Ayaan Hirsi Ali laver sammen med Theo van Gogh en selvbiografisk funderet
film, som du åbenbart mener at kunne afvise som "løgn fra ende til anden."

På den anden side laves der en decideret søgt "smædefilm" om Anders Fogh
Rasmussen af nogle af hans formodede erklærede politiske modstandere, og dèn
tilkender du pludselig tværtimod al ønskelig sandhedsværdi?

Undskyld mig meget, men din logik synes mig altså temmelig "inverteret"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 14:32

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> "helligskrifter") for at etablerere en påstået "guddommelig"
> _dennesidig_ samfundsindretning, kaldet Sharia.

Øh. Nå. Det er også er objektivt konstaterbart faktum, at det slet ikke alle
muslimer der opfatter deres tro således, og endvidere temmelig
konstaterbart, at den europæiske udgave af kristendommen ikke blot har været
faddere til just denne tankegang, nej - de har perfektioneret
religionsvanviddet i forskellige epoker, helt op i moderne tid.

> Men du mener altså åbenbart at det i sig selv skulle være "løgnagtig
> propaganda" at pointere dette yderst kedelige og ubehagelige faktum?

Du har åbenbart ikke set filmen, for du svarer jo i øst. Hirsis liv var
omdrejningspunkt for filmen. Hvor meget hun er blevet forfulgt osv. Stort
set alt hvad hun har sagt om sin egen person har vist sig at være løgn -
ergo er filmen baseret på falske præmisser, akkurat som AFR-filmen (vistnok)
er. Deraf analogien.

> [...]
> afgørende basale erkendelse ved stædigt at ville bilde dig ind at
> "muslimer sikkert også bare ifølge deres religion skal være gode og

Jeg er hverken desperat eller undsiger nogen som helst form for erkendelse.
Jeg forholder mig til virkeligheden. Du generaliserer helt vildt - du kan
næppe have kendt en muslim. Jeg er vokset op i et ultrakristent miljø på
Bornholm, selvom mine værger var hippier, og flere af mine helt nære
familiemedlemmer lider den dag i dag under traumer efter at være påvirket af
strengt tankegods fra Jehovas Vidner. Alligevel kunne jeg aldrig finde på at
tage tidligere klassekammerater eller lignende til indtægt for de mest
dunkle passager i biblen - de passager som Muhammed kopierede.

> Hvad med at du rent faktisk prøvede at læse, hvad den selvpostulerede
> profet Muhammed selv ytrede i den udmærkede "skriftsstedssamling" på
> [...]

Pjank. *Alle* der tager den slags alvorligt burde søge terapi eller opsøge
et euthanasicenter. Det gælder både tilhængere og modstandere. Get real -
grow up - be real.

> For så vidt at 1,2 mia muslimer måtte være tilhængere af en dyb
> fascistoid religiøs ideologi,

Hvad er alle de kristne så? Tilhængere af en folkemordsreligion, eller hvad?

> der direkte i foreskriver mord på - og systematisk forfølgelse og
> institutionaliseret undertrykkelse af - anderledestroende i dèt
> Shariasamfund "hin enkelte muslim"

HALLOOOOOOOOOOO - vi lever IKKE i et shariasamfund. Tør nu fråden af munden
og kom videre. Det ser sgu slemt nok ud foruden - hvis vi også skal til at
tage os af vildfarne som dig ender det da helt galt. Tag dig sammen, for
helvede. Du er jo ikke idiot.

>ufravigeligt foreskrives at skulle
> slå ihjel for etableringen af, så giver jeg altså bare ærligt talt
> ikke pissemeget for deres "følelser".

Gab. Den dag du er død som følge af dit "rene" synspunkt og skriver til mig
fra en blog i din grav er du måske værd at tage alvorlig - før da,
ingenting. Du kan ikke forvente at vi andre tager din paranoia og
ekstrapolerende grovgeneraliseringer seriøst.

> Din søgte "flere har mere ret"-kvantitetsargumentation holder dermed
> ikke en meter.

Det holder aldrig.

> Desuden fatter jeg altså heller ikke lige de koblinger, du her
> foretager?

Nej - men du forveksler noget her. DET du ikke fatter er din EGEN
"analyse" - ikke det jeg skriver. Jeg er ikke ansvarlig for, at du ikke
forstår din egen fortolkning af det jeg skriver. Og med erfaringen i hånden
kan jeg roligt bedyre, at det intet nytter at forsøge at sætte sig ind i -
endsige forsøge at forsvare - den fortolkning du lægger for dagen. Det er
spild af tid.

> [...]
> aldeles underlødige misbrug af Pia Kjærsgaards båndede udtalelser til
> en faktisk ret direkte injurerende film.

Nej. Det er misforstået, men det nytter næppe at forklare dig det. Du
sidestiller en helt åbenlyst fantaserende/eksperimentende film med en film
der skulle gøre det ud for at præsentere fakta.
Begge dele bygger på fiktion (=løgn). Sidestillingen er forkert.

> [...]
> "minoritetstolerance", om jeg må tillade mig at spørge lidt kritisk?
> Er det ikke bare noget forpulet hykleri?)

Igen temmelig klassisk. Du opstiller nogle dunkle motiver og en udefineret
personkreds, som du så blot kan skyde ned. Jeg ved faktisk ikke hvem der
står bag filmen - gør du? Hvad er deres motiver? Hvorfor dykker du ned i det
med det homoseksuelle? Jeg har læst, at når folk ser filmen i udlandet
spørger de om, hvorvidt Fogh virkelig har en plan for Afrika - de spørger
ikke om han er homoseksuel. Er det ikke dig der måske er lidt hyklerisk,
fordi du fokuserer på et element i en film du ikke har set, og som du så
tillægger alverdens falske præmisser omkring? Jo...Det er det da vist.

> Hold da op, hvor du roder dig ud i noget forfærdeligt sludder her:

Jeg er bare så flink at svare på folks misforståelser.

> Vidnesbyrdet om at Muhammed i sin tid deflorerede den dengang kun
> 11-årige Aisha stammer såmænd fra MUSLIMERNES EGEN HÆDERSLITTERATUR
> om ham!

Hun var vist 8 da de blev gift, og 9 da ægteskabet blev fuldbyrdet. Giver
det nogen mening at inddrage 1500 år gammel kultur i nutidig kontekst? NEJ -
end ikke blandt de fleste muslimer. Hvad er du så sur over? Du går og
betaler til en folkekirke hvor 10% af præsterne mener, at kvinderne skal tie
i forsamlingerne, fordi det står i biblen. Men det er jo intet problem - det
er jo bare præster.

> Der er sgu' ikke tale om een eller anden form for moderne, "opdigtet,
> destruktiv pressespin", men derimod om ting, manden ligefrem hyldes
> for i muslimske kredse!

Eksempler. Lad mig høre hvor Muhammed hyldes for dette forhold.

> [...]
> ståpik nok til at deflorere et lille pigebarn, som stadig legede med
> dukker, hvilket således åbenbart skal bevidne hans...æhm..."maskuline

Jeg kan i hvert fald forstå, at du er langt bedre i stand til at kapere
bevæggrunden for hans pædofili end undertegnede er.

> Den fremstiller hende som sigende det om AFR.

Du svarer ikke.

> Jeg forstår dig ikke, nej.

Desværre -efterhånden et succeskriterie i sig selv. Vi kunne have haft gode
stunder i dette forum, som det var engang, hvis ikke bare følelserne havde
bedrevet kispus med flertallet, og frataget dem deres intellektuelle
virkekraft.

> Men du er ellers en tilstrækkeligt seriøs skribent til at jeg gerne
> vil gå langt for at prøve.

Jeg er ikke seriøs - længere. Jeg har opgivet det. Når jeg engang i mellem
har fri og tyrer et par bajere tager jeg en tur her forbi og får mig et
billigt grin.

> Æh, undskyld, hvad er det lige, jeg måtte have ytret personligt om
> dig i denne sammenhæng?

Det er heller ikke dig jeg svarer der, vel?

> Er vi ude i noget med kommunistiske rædselsregimer, som du i så fald
> skal have forsvaret en påstået "legitimitet" i, eller hvad?

Utroligt du kan blive ved. Jer på det alleryderste mennskelige overdrev
(politiske inddelinger er utilstrækkelige her) er glade for at sætte folk i
bås, og i har faktisk en ret god pointe, når i mener, at i er blevet
stigmatiserede af det bedre borgerskab. Men klynkeriet bliver ret markant
når man igen-igen-igen-igen skal forklare, at man altså ikke lige er hverken
kommunist eller Sovjet-tilhænger. Det har jeg aldrig været, og det bliver
jeg næppe aldrig og uanset hvor mange gange du skriver det bliver det ikke
sandt.

Alligevel bruger du det som argument. Du er en totalhykler, Anders. Heldigt
du aldrig får magt som du har agt, kva din fattige indstilling til det
intellektuelle. Jeg er ikke i tvivl om, at du kunne gennemføre et studium -
du kan bare ikke nu, som sagerne er, hvor du læser en hel masse suspekt ind
i al den lærdom og enhver holdning du præsenteres for. Fint med "skepsis",
men øh...Man er først voksen efter +30, og der er jo ligesom en grund til at
man har sjusset sig frem til den "virkelighed" der pt er den vedtagne. Det
skyldes hverken dumhed eller "socialisme" - det skyldes, at det er det
ALLERMEST VALIDE OG FORNUFTIGE!

> [...]
> nødvendigvis løgn"-viderefortolkning og du er ganske enkelt ikke på
> nogen som helst måde i stand til at stille dig til dommer over, hvad

Nej, men det gør ikke hendes løgne til sandhed. At du gentager 10
trilliarder gange at jeg skulle være socialist gør det heller ikke mere
sandt osv. Det er faktisk jeres egne "metoder" der har ramt jer i nakken
her, uanset om du bryder dig om det eller ej.

> Prøv lige at spørge logisk ind til, hvem der laver filmene, og hvem
> filmene handler om?

Ja?

> Ayaan Hirsi Ali laver sammen med Theo van Gogh en selvbiografisk
> funderet film, som du åbenbart mener at kunne afvise som "løgn fra
> ende til anden."

Hirsis liv var omdrejningspunktet - Hirsis livshistorie er løgn - fortsæt
selv.

> [...]
> Fogh Rasmussen af nogle af hans formodede erklærede politiske
> modstandere, og dèn tilkender du pludselig tværtimod al ønskelig

Hvor har jeg sagt det? Det eneste jeg morer mig over er den forskellige
modtagelse. Har du set filmen? Ved du hvad den handler om? Ved du hvem der
har lavet den? Kender du deres politiske ståsted? Jeg ved det ikke - det er
ret gennemgående, at ALLE på tværs af Folketinget er blevet misbrugt, også
f.eks Søren Søndergaard fra Ø.

Men helt sikkert er filmen - ift referaterne - meget "nyskabende" sådan
kunstnerisk set, og har muligvis et politisk ærinde. Hvem ved. Jeg har blot
en mistanke om at ærindet er et lidt andet end det du tilægger det, men
måske tager jeg fejl.

> Undskyld mig meget, men din logik synes mig altså temmelig
> "inverteret"?

Jeg tror du helt og aldeles er ude af stand til at forholde dig logisk til
noget som helst. Du er 100% i dine følelsers vold, hvilket du har
demonstreret et utal af gange. Bla gennem repetetive alenlange
autoskrift-lignende indlæg i denne gruppe.

Fra : Notion

Dato : 11-04-07 22:00

meddelelse news:461d4285$0$52110$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Een ting er at parodiere folk på skrift om film gennem f.eks. imitation:
> En anden ting er at misbruge deres båndede udtalelser til fuldstændigt
> uvedkommende ting.

Se nu filmen først, læs titlen, dan dig en mening derfra.

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 22:05

Notion wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:461d4285$0$52110$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Se nu filmen først, læs titlen, dan dig en mening derfra.

Der er ikke noget at danne mening ud fra. Filmen er et hidtil uset angreb på
en siddende dansk statsminister - et angreb foranlediget af de utallige og
meget vedholdende/semibekræftede rygter om Foghs biseksualitet. Og
instruktrøren har så i sit angreb brugt en "kunstnerisk" form som ikke er
ulig den form, højrefløjen repetetivt benytter i sin stræben efter at hænge
både indvandrere og venstrefløjen ud.

Jeg behøver ikke at gå mere end et par uger tilbage for at ihukomme mig Pias
væbneres forsøg på at stigmatisere Frank Aaen som torturbøddel i
Afghanistan - endda påstande baseret på Frank Aaens udsagn selv! [altså
temmelig analogt ift Pia K's klynkerier]

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-04-07 01:24

On Wed, 11 Apr 2007 23:04:50 +0200, "Konrad"
> [...]

>Afghanistan - endda påstande baseret på Frank Aaens udsagn selv! [altså
>temmelig analogt ift Pia K's klynkerier]

Vil du straks holde op med at bilde dig ind at venstrefløjen skulle
være bedre på nogen som helst måde.
Måden der eks. blev spredt løgne om Henrik Gade Jensen, og også om
Søren Espersen og et løgnagtigt rygte om nazifortid har skam vist at
du ikke skal bilde dig ind at det er noget ny.

Fra : Konrad

Dato : 12-04-07 01:02

Mark Jensen wrote:

> . Og

> Vil du straks holde op med at bilde dig ind at venstrefløjen skulle
> være bedre på nogen som helst måde.

Øh??? At højrefløjen opfører sig stupidt gør ikke totaltåben Frank Aaen til
et bedre menneske.

> Måden der eks. blev spredt løgne om Henrik Gade Jensen, og også om
> Søren Espersen og et løgnagtigt rygte om nazifortid har skam vist at
> du ikke skal bilde dig ind at det er noget ny.

Søren Espersens mystiske nazifortid er velkendt og veldokumenteret. Derimod
er hetzen imod Henrik Gade Jensen meget forfejlet. Han er en dygtig
akademiker og i øvrigt også en god underviser.