Iranernes atomprogram
Fra : Jesper

Dato : 09-04-07 22:25

Irans præsident har meddelt at landets atomprogram "går ind i en ny
fase". Iran har nu formentligt 3000 urancentrifuger i gang i Natanz. Der
er ingen tvivl om at Iran spiller med musklerne, da det er noget der
giver dem mulighed for at fremstille atomvåben. Når det er kommet så
vidt, så er det fordi de vestlige lande ligger som de selv har redt. De
så mellem fingre med at Israel anskaffede sig atomvåben eller
samarbejdede endda med Israel, selvom de aldig har underskrevet NPT.
Mit bedste gæt er, at Iran bliver atommagt, uanset om de vestlige lande
så piver eller synger. En bombning af de iranske atomanlæg er ikke en
farbar vej, fordi der er for mange af dem og de ligger for spredt. Der
skal i tusindvis af flytogter til og flere mål skal bombes gentagende
gange for at være sikker på at de bliver ødelagt og selvom det lykkes,
så vil det kun sinke det iranske atomvåbenprogram med et par år. En
landinvasion er udelukket. Landet er tre gange så stort som Irak og har
en befolkning der er fire gange så stor, terrainet er meget mere kuperet
og vigtigst af alt: USA kan ikke skrabe nok styrker sammen til sådan et
angreb, med mindre de genindfører værnepligten. Noget der er så dybt
upopulært i USA at det må betragtes som den dødeste sild på denne side
af klipfisken. Skulle USA eller andre lande gå ind med landtropper i
Iran mod forventet, så vil det være en smal sag for Iran at lukke helt
for tankertrafikken gennem Hormuzstrædet og dermed for 70% af verdens
olieeksport, udlægning af søminer i Hormuzstrædet vil kunne lukke
strædet i månedsvis, uden garanti for, at der ikke udlægges miner på ny.
Ved sanktioner kan Iran naturligvis bare give oliehanen et vrid, en
lille begrænsning i oliemængden kan sende oliepriserne på himmelflugt.
Sammen med en støtte til irakiske oprørere, som så begår sabotage mod
irakiske olieanlæg kan i sig selv skabe en alvorlig oliekrise.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 17:13

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> skal i tusindvis af flytogter til og flere mål skal bombes gentagende
> gange for at være sikker på at de bliver ødelagt

Et enkelt togt kan være nok, hvis man anvender den rette ammunition...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : John

Dato : 10-04-07 17:55

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse

> Et enkelt togt kan være nok, hvis man anvender den rette
> ammunition...

Såmænd.

Israel knuste Saddams atom-drømme på mindre end 3 minutter:

".. Osirak, also spelled Osiraq, was a 40 MW light-water nuclear
materials testing reactor (MTR) in Iraq. It was constructed by
the Iraqi government at the Al Tuwaitha Nuclear Research Center,
18 km (11 miles) south-east of Baghdad in 1977. It was crippled
by Israeli aircraft in 1981 in a preventive strike, Operation
Opera, to prevent the regime of Saddam Hussein from using the
reactor for the creation of nuclear weapons .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Osirak

- Israel holder skarpt øje med den iranske dværg:
http://www.msnbc.msn.com/id/12481685/

- laver forskellige forberedelser:

".. Three Arab states in the Persian Gulf would be willing to
allow the Israel Air force to enter their airspace in order to
reach Iran in case of an attack on its nuclear facilities .."
http://www.infowars.com/articles/ww3/iran_gulf_states_allow_israel_airforce_flights_to_iran.htm

- og har allerede været ved dværgens bagdør mindst én gang:

".. A recent strike by nuclear-armed Israeli Air Force
fighter-bombers bound for targets in Iran was turned back after
being intercepted by U.S. fighters over Iraq .."
http://www.willthomas.net/Convergence/Weekly/Israeli_Nuclear_Strike_On_Iran.htm

Så jo: Dværgen i Teheran leger med ilden, og samler sammen til en
røvfuld!

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 18:06

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Så jo: Dværgen i Teheran leger med ilden, og samler sammen til en røvfuld!

Ideed ... jeg tænkte nu også på han kunne få en dosis af sin egen
atom-medicin...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jesper

Dato : 10-04-07 21:17

> [...]

> Opera, to prevent the regime of Saddam Hussein from using the
> reactor for the creation of nuclear weapons .."

Det var ét mål, i Iran er der hundredevis af mål der skal ødelægges og i
flere tilfølde kan det være nødvendigt at bombe igen og så er målene
længere væk, i visse tilfælde meget længere væk.

> [...]
> Israel Air force to enter their airspace in order to reach Iran in case of

Ingen af de tre er Saudi Arabien eller Tyrkiet og hvis Israel skal ind i
Iran kan det kun ske over de lande eller Jorden/Syrien og Irak. Uden
overflyvningstilladelse kan en operation af den størrelse der er
nødvendig slet ikke gennemføres og jeg tvivler på at Israel er istand
til at gennemføre så stor en luftoperation så langt væk hjemmefra selvom
de får de fornødne overflyvningstilladelser.

> [...]
>
> ".. A recent strike by nuclear-armed Israeli Air Force fighter-bombers
> bound for targets in Iran was turned back after being intercepted by U.S.

En skrøne som ingen seriøse medier har valgt at bringe
--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 10-04-07 21:17

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> Et enkelt togt kan være nok, hvis man anvender den rette ammunition...
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Der er mange faciliteter og du kan ikke se om du har ramt dit mål før
satellitfotos eller fotos taget fra rekognoseringsfly er blevet
studeret. Der er ekstremt mange mål, i Irak var der kun ét!
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-07 08:11

In news:1hwdk4w.qorey01mw1qjoN%spambuster@users.toughguy.net,
Jesper <spambuster@users.toughguy.net> typed:

> Der er mange faciliteter og du kan ikke se om du har ramt dit mål før
> satellitfotos eller fotos taget fra rekognoseringsfly er blevet
> studeret.

Aha hvorfor kan man ikke det ? bliver piloterne blinde efter de har affyret
missilet ? eller mente at det bliver bekræftet med sat foto ?.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 14:44

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Aha hvorfor kan man ikke det ? bliver piloterne blinde efter de har affyret
> missilet ? eller mente at det bliver bekræftet med sat foto ?.

Det kan godt være du har en kort hukommelse, men hvis du ellers husker
tilbage til den første irakkrig i 1991, så var det store problem at man
troede man havde ødelagt meget mere ved luftangreb end det efterfølgende
viste sig at være tilfældet.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-07 15:05

In news:1hwewjx.uc6bk31bd22ieN%spambuster@users.toughguy.net,
> [...]

> man troede man havde ødelagt meget mere ved luftangreb end det
> efterfølgende viste sig at være tilfældet.

Ting forbedres og udvikles, vi siger nu 2007 og ikke 1991 længere, vi
sammenligner heller ikke med upræcise våben i middelalderen længere vel ?

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 21:03

> [...]

> Ting forbedres og udvikles, vi siger nu 2007 og ikke 1991 længere, vi
> sammenligner heller ikke med upræcise våben i middelalderen længere vel ?

http://www.bt.dk/article/20070411/PCUDLAND/704110387/1828

Ting forbedres og udvikles så meget at Israelerne var ved at skyde et
amerikansk rutefly ned fordi det glemte at melde sin ankomst til
kontroltårnet i Tel Avivs lufthavn.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-07 21:20

In news:1hwfehr.11zpcouj5191N%spambuster@users.toughguy.net,
> [...]
>
> Ting forbedres og udvikles så meget at Israelerne var ved at skyde et
> amerikansk rutefly ned fordi det glemte at melde sin ankomst til

Nu er det ikke normalt at andre end terrrorister benytter civile rutefly som
misiler, og det er ikke et våben i normal omtale, ja hvis det misbruges er
det et våben, men det er en blyant også.

Fra : @

Dato : 11-04-07 14:32

On Tue, 10 Apr 2007 22:17:25 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der er mange faciliteter og du kan ikke se om du har ramt dit mål før
>satellitfotos eller fotos taget fra rekognoseringsfly er blevet
>studeret. Der er ekstremt mange mål, i Irak var der kun ét!

han skrev den rette ammunition

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 14:44

@ <1@invalid.net> wrote:

> han skrev den rette ammunition
>

> http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Hvis du vil have radioaktivt nedfald i nabolandene og måske endda i Den
Persiske Golf, så er det lige sådan en fidus man skal bruge.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 17:15

> [...]
> Iran mod forventet, så vil det være en smal sag for Iran at lukke helt
> for tankertrafikken gennem Hormuzstrædet og dermed for 70% af verdens

Det er mig en gåde hvordan veste har kunne tillade at et rabiat muhamedansk
regime besidder så store naturrigdomme. De burde have været overtaget med
magt for længe siden.

mvh.
Kim Frederiksen