Dommer: Vi er ikke maskiner
Fra : Notion

Dato : 09-04-07 14:17

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article288170.ece

Er vi nået der ud, hvor det er undskyldningerne, som holder bukserne oppe.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 09-04-07 14:52

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article288170.ece
>
> Er vi nået der ud, hvor det er undskyldningerne, som holder bukserne oppe.

Er det egentlig ikke underligt, at på trods af den mængde optøjer der
var efter rydningen af ungdomshuset, at samtlige varetægtsfængslede
har nægtet sig skyldige?

Eller mon de unge blot lyver når de bliver fremstillet i retten??? :)

Fra : N_B_DK

Dato : 09-04-07 15:07

In news:HLOdnZmc16Nd2YfbnZ2dnUVZ8vudnZ2d@giganews.com,
-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> Er det egentlig ikke underligt, at på trods af den mængde optøjer der
> var efter rydningen af ungdomshuset, at samtlige varetægtsfængslede
> har nægtet sig skyldige?

Finder det da logisk at ud af næsten 800 er ikke EN eneste skyldig, de har
sikkert ikke engang været i landet da det skete! det er CIA der har fløjet
dem ind, så politiet kunne fremvise nogen der skulle have været indblandet,
men vi ved alle at det er den værste bagvaskelse vi har set fra staten i
lang tid... *G*

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-07 17:01

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:HLOdnZmc16Nd2YfbnZ2dnUVZ8vudnZ2d@giganews.com...
> [...]
> har nægtet sig skyldige?
>
> Eller mon de unge blot lyver når de bliver fremstillet i retten??? :)

Det er da i hvert fald "komisk" at se, at man man har løsladt 2 mænd efter
afhøring, men opretholdt sigtelsen, ang. mordet i Ålborg. Åbenbart så er det
nødvendigt at varetægtsfængsle 17-årig drenge for ballade, mens det er
unødvendigt at gøre det ved mord.
mvh
Kim

Fra : Notion

Dato : 09-04-07 17:09

> [...]
> har nægtet sig skyldige?
>
> Eller mon de unge blot lyver når de bliver fremstillet i retten??? :)

Jeg tager ikke stilling til hvad der dømmes for, men hvis dommerne begynder
at undskylde deres domme, også at de er forskellige, selv om såkaldte sager
umiddelbart ligner hinanden, så kan man spørge hvorfor har de behov for det?
hvem ønsker sådan en undskyldning?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 09-04-07 17:45

> [...]

> såkaldte sager umiddelbart ligner hinanden, så kan man spørge hvorfor har
> de behov for det? hvem ønsker sådan en undskyldning?

Det egentlige problem er vel, at varetægtsfængsling bruges i flæng.

Når det så nemt kan vippe fra at folk kan gå til at de får 14 dage,
så bør der strammes op.

Jeg mener, at der virkelig bør være meget tungtvejende grunde
til at smide folk 14 dage i skyggen.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-04-07 18:11

In news:-YqdndWdcoHO8IfbRVnytAA@giganews.com,
-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> Jeg mener, at der virkelig bør være meget tungtvejende grunde
> til at smide folk 14 dage i skyggen.

når man kaster med brosten mod andre, så er det i mine øjne en helt fin
grund, og fik mere end 14 dage ville det passe mig fint.

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-07 18:46

> [...]
>
> når man kaster med brosten mod andre, så er det i mine øjne en helt fin
> grund, og fik mere end 14 dage ville det passe mig fint.

Du glemmer at de per definition er uskyldig, også selvom du har set den
pågældende gøre det, så er person uskyldig indtil retten har talt. Når man
varetægtsfængsler folk er det per definition altså uskyldige mennesker (også
selvom vi alle ved de er skyldige), grunden må altså være at de skal holdes
væk for ikke at forhindre politiets arbejde eller hindre efterforskningen,
eller at de anses for farlige. Det kan man vel for så vidt fint nok
argumentere for i forhold til besætterne, at de trods alt ikke skal ud igen
samme dag (men fire uger er helt hen i vejret), omvendt er det altså svært
at forstå at 16-årige børn skulle være en trussel, når omvendt ser at
sigtede for mord ikke skulle forsøge at forhindre politiets opklaring eller
være til fare for omgivelserne.

(Hvis det kan bevises de kastede brosten mod politiet er det nu langt fra
sikkert de slipper med 14 dage...)

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 09-04-07 18:56

Notion <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article288170.ece
>
> Er vi nået der ud, hvor det er undskyldningerne, som holder bukserne oppe.

Undskylde at de træffer individuelle afgørelser? Det er altså ikke en
pølsefabrik vi taler om, derfor er det også pølsesnak at tale om
undskyldninger som holder bukserne oppe.
--
Jesper

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-04-07 15:33

On Mon, 9 Apr 2007 15:16:44 +0200, Notion wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article288170.ece
>
> Er vi nået der ud, hvor det er undskyldningerne, som holder bukserne oppe.

Det er vist den pæne udgave af "Hør nu her, kolleger, det rabler for
jer."

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen