DER VAR INGEN TORTUR I IRAN
Fra : Al-Khilafah

Dato : 08-04-07 21:52

Nå vesterlænginge klyker om ´tortur´ af grænseindtrængende FN
soldater i Iran, glemmer de om deres egen brutale adfærd i
GUANTANAMO, hvor muslimer bliver bundet og får tilsat elektriske
wirere på fingre og penishoved, hvorefter de bliver truet til at
tilstå

Fej for egen dør, før i lader hånt om de folk, som så tålmodigt
har måttet føje USA og FN og deres krav om militær underdanighed
for at please Israel

Fra : /Peter

Dato : 08-04-07 22:31

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> GUANTANAMO, hvor muslimer bliver bundet og får tilsat elektriske
> wirere på fingre og penishoved, hvorefter de bliver truet til at

Mener du det er fordi de er muslimer, man mishanlder dem?

Eller er det fordi de både er muslimer og der er begrundet mistanke
for de faktisk har begået forbrydelser og/eller er krigsfanger?

Fra : Al-Khilafah

Dato : 08-04-07 22:35

/Peter <nospam@no.mail>:
>"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

>Mener du det er fordi de er muslimer, man mishanlder dem?

Det kan meget vel være. Ser man andre fanger blive behandlet som
dem?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 07:34

Al-Khilafah <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Det kan meget vel være. Ser man andre fanger blive behandlet som
> dem?

Det er vist, desværre, normen i det amerikanske fængselsvæsen. Ikke helt
på samme måde, ganske vist.

Uregerlige fanger sættes gerne i 'enecelle' med en særlig stærk fange,
der er kendt for at voldtage sine medfanger ... de ydmygelser der fandt
sted i Abu Ghraib er barnemad med hvad der sker i det amerikanske
fængselssystem.

Angående Guantanamo, så ved vi vist ikke hvad der sker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Krumme

Dato : 09-04-07 06:08

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan meget vel være. Ser man andre fanger blive behandlet som
> dem?

Tja, man ser da at naar de muhammedanske fjolser i Iraq tager fanger, nøjes
de jo `kun` med at skære hovedet af dem.

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 20:28

/Peter wrote:
> "Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Mener du det er fordi de er muslimer, man mishanlder dem?

Vel sagtens fordi det er "frihedens" universielle vogtere der tager sig af
fængslet.

> Eller er det fordi de både er muslimer og der er begrundet mistanke
> for de faktisk har begået forbrydelser og/eller er krigsfanger?

Hvor ved du fra der er begrundet mistanke? Indtil videre er der vist kun en
enkelt eller to der er dømt - og hundredvis er løsladt - end ikke løsladt
til retsforfølgelse i deres hjemlande - om hjemlandet så har været Tyskland,
Sverige, Danmark eller Egypten.

Fra : Martin

Dato : 08-04-07 23:01

On 8 Apr., 22:51, Al-Khilafah <inva...@invalid.invalid> wrote:
> [...]
> GUANTANAMO, hvor muslimer bliver bundet og får tilsat elektriske
> wirere på fingre og penishoved, hvorefter de bliver truet til at

Du er gal. Men dine meninger er typiske for "oplysningsniveauet i
Muhammedanien. Det er jo som at høre de mest enøjede galninge fra
Memri.

Syrisk kulturminister:
Who can vouch that the prisoners in Guantanamo are really the so-
called terrorists? We don't know, because none of these crimes were
investigated. Take, for example, the London bombings, of which Muslims
have been accused. Who are they? Has anyone announced their names? Has
anyone said who they were? They were forgotten, just like in all the
bombings that took place in Europe.

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1414wmv&ak=null

Se video med tørklæde Nancy Pilosy's gode ven

Mvh
Martin

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 20:30

Martin wrote:

> Du er gal. Men dine meninger er typiske for "oplysningsniveauet i
> Muhammedanien. Det er jo som at høre de mest enøjede galninge fra
> Memri.

Når jeg savner enøjede galninge drikker jeg en 10-20 pils og forvilder mig
ind i dette forum. Herinde virker både George Bush og Mullah Krekar som
rationelle og fornuftige akademikere.

Fra : Martin

Dato : 08-04-07 23:14

On 9 Apr., 00:00, "Martin" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360...
>
> Se video med tørklæde Nancy Pilosy's gode ven

Det rigtige link er her, men det andet andet er også
"underholdende" ;-|

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1405wmv&ak=null

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 08-04-07 23:40

On 08 Apr 2007 20:51:46 GMT, Al-Khilafah <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Nå vesterlænginge klyker om ´tortur´ af grænseindtrængende FN
>soldater i Iran

hvor og hvornår?

>glemmer de om deres egen brutale adfærd i
>GUANTANAMO

hvad gør FN i Guantanamo?

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 07:35

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvor og hvornår?

> hvad gør FN i Guantanamo?

Han glemmer også at briterne intet har med Guantanamo at gøre. Ej heller
den irakiske regering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-04-07 08:16

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Han glemmer også at briterne intet har med Guantanamo at gøre.
> Ej heller
> den irakiske regering.

Pladder, Per - det er ordkløveri - omend man kan sige at
formuleringen måske ikke er helt 100 procent gennemtænkt, så er
der overhovedet ingen tvivl om hvad manden mener. Og jo, Iraks
regering støtter jo stadig at USA er i landet og derfor er de
også medansvarlige for at nogle af de handlinger amerikanerne og
deres allierede foretager sig i forbindelse med den
opreklamerede krig mod terror - man kan naturligvis ikke sige at
Irakerne har noget direkte at gøre med Guantanamo-lejren og det
har briterne heller ikke, men indirekte er der et medansvar -
akkurat som Danmark også har et medansvar for ikke at sige fra
over for amerikanerne når de begår ulovligheder i Guantanamo og
i Afghanistan og når AFR lyver om sagen.

Så hvad tjener ordkløveriet til her?Ikke andet end at defamere
en person der tillader sig at være kritisk over for de
begivenheder der skete i Iran, og hvor soldaterne nu scorer
kassen på at fortælle historier om deres fangenskab i Iran og
hvor man kan konstatere at deres historier bliver bedre og bedre
efterhånden som de får talt sig varme.

Den form for følelsesporno viser jo blot at de pågældende næppe
har helt rent mel i posen.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 08:30

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> over for amerikanerne når de begår ulovligheder i Guantanamo og
> i Afghanistan og når AFR lyver om sagen.

Det tror jeg så ikke på at han gør.

I øvrigt har Anders Fogh Rasmussen kritiseret Guantanamo-lejren,
offentligt, og endda på besøg i Camp David, under en pressekonference
sammen med Bush.

> [...]
> efterhånden som de får talt sig varme.
>
> Den form for følelsesporno viser jo blot at de pågældende næppe

Guantanamo bruges til fanger fra afghanistankrigen [krigere uden uniform
eller lignende, som dermed falder ned i et jurdisk hul mellem civile og
krigsfanger], og er aldrig blevet brugt i forbindelse med Irak.

Og naturligvis er udnyttelsen af et sådant juridisk hul ikke
acceptabelt. Hullet gøres endda større, når lejren er placeret uden for
USA. På en lejet base i Republikken Cuba, som USA fik i forbindelse med
det indgriben på cubanernes side i deres oprør mod den spanske
kolonimagt. Den spansk-amerikanske krig for godt 100 år siden.

Lejemålet er uopsigeligt, men amerikanerne indbetaler naturligvis
trofast lejen på en cubansk konto i en amerikansk bank ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-04-07 08:57

> Det tror jeg så ikke på at han gør.

"Sadam Hussain har masseødelæggelsesvåben - det er ikke blot
noget vi tror- det er noget vi ved"

Og på trods af bedre viden: "USA følger naturligvis
Genevekonventionen
om behandling af krigsfanger"

Eller Danmarks ulovlige krig i Irak -
Så hvad du tror bygger ikke på nogen særlig godt kendskab til de
faktiske forhold sådan som du ellers har kunnet se og læse dig
til gennem tiden.

> I øvrigt har Anders Fogh Rasmussen kritiseret
> Guantanamo-lejren,
> offentligt, og endda på besøg i Camp David, under en
> pressekonference
> sammen med Bush.

Det har jeg ikke set -hvor?

> [...]
> det indgriben på cubanernes side i deres oprør mod den spanske
> kolonimagt. Den spansk-amerikanske krig for godt 100 år siden.

Det er et sted på Cuba som amerikanerne betaler til hvert år,
men hvor pengene aldrig er blevet indløst. USA kan ikke smides
ud af Cuba, da Cuba ikke har magten dertil, desværre. Men ellers
er vi enige: Det er helt uacceptabelt det USA gør- det er en
overtrædelse af Genevekonventionen og/eller
menneskerettighederne - og det er især pinligt når et land som
USA gør det, fordi de selv skoser andre lande for det samme.

> Lejemålet er uopsigeligt, men amerikanerne indbetaler
> naturligvis
> trofast lejen på en cubansk konto i en amerikansk bank ...

Og som jo aldrig er blevet indløst - og det er ikke det
nuværende Cuba, der har sagt god for lejren, det er en "ret" som
amerikanerne har taget sig, akkurat som de har taget sig
"retten" til at afstraffe andre nationer og mennesker, der ikke
følger USAs linje.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 09:48

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> "Sadam Hussain har masseødelæggelsesvåben - det er ikke blot
> noget vi tror- det er noget vi ved"

1. Løgn forudsætter at man 'ved bedre'.

2. Man vidste jo at Saddam havde faktisk haft sådanne våben. Han havde
jo brugt dem før, endda mod sin egen [kurdiske] befolkning. Og da vist
også under 1. golfkrig, mod Iran.

> Og på trods af bedre viden: "USA følger naturligvis Genevekonventionen om
> behandling af krigsfanger"

Se punkt 1 ovenfor.

> Eller Danmarks ulovlige krig i Irak -

Fuldt ud lovlige deltagelse i en krig, hvor de danske tropper dog først
for alvor kom på plads, da der også var et direkte FN-mandat.

Selve krigsdeltagelsen, der bestod i at en ubåd sejlede rundt i
Persergolfen, var efter reglerne i grundlovens §19 stk. 2, og dermed
lovlige.

> Så hvad du tror bygger ikke på nogen særlig godt kendskab til de
> faktiske forhold sådan som du ellers har kunnet se og læse dig
> til gennem tiden.

> Det har jeg ikke set -hvor?

Det blev endda bragt direkte i fjernsynet, fra den pågældende
pressekonference. Hvor Bush og Fogh havde to talerstole ved siden af
hinanden. Dét møde hvor de tog på mountain-bike tur sammen .

> Det er et sted på Cuba som amerikanerne betaler til hvert år,
> men hvor pengene aldrig er blevet indløst.

Lad os se, fremtiden er jo lang, og Cuba kan sagtens få en ny regering,
som vi har set det i DDR.

> [...]
> lande for det samme.

> Og som jo aldrig er blevet indløst - og det er ikke det nuværende Cuba,

Nej, den blev jo oprettet 60 år før Castro opkastede sig til Cubas
hersker. Om knap to år kan han fejre sit 50-års jubilæum, hvis han
ellers holder så længe.

> det er en "ret" som amerikanerne har taget sig, akkurat som de har taget
> sig "retten" til at afstraffe andre nationer og mennesker, der ikke følger
> USAs linje.

Tjae, SDE:
=
Spansk-amerikanske Krig, Den, krig mellem Spanien og USA i 1898. Under
stigende amerikansk pressebevågenhed havde den spanske kolonimagt i
flere år søgt at nedkæmpe en cubansk selvstændighedsbevægelse. I februar
1898 sendte USA slagskibet Maine til Havanas havn, hvor det sprang i
luften, antagelig som følge af en kedelsprængning. Ikke desto mindre
erklærede USA krig mod Spanien 25.4.1898. Den spanske flåde i både
Santiago på Cuba og i Manila på Filippinerne blev sænket med kun
ubetydelige amerikanske tab. Ved freden fik USA overdraget Filippinerne,
Guam og Puerto Rico, mens Cuba blev selvstændigt. Krigen betød
afslutningen på Spaniens dage som verdensmagt, samtidig med at USA
markerede sig som en international stormagt.
=

Cubanerne kan sagtens da have set basen som en 'forsikring' mod spanske
generobringsforsøg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-04-07 12:46

> 1. Løgn forudsætter at man 'ved bedre'.`

bortforklaring - Når AFR udtalte at man vidste at man havde MØV,
så var det jo ikke en trossag men et faktum som han vidste ikke
var sandt

> [...]
> Han havde
> jo brugt dem før, endda mod sin egen [kurdiske] befolkning. Og

Men de var senere destrueret efter forskrifterne - m.a.o. var
den en løgn.

> Se punkt 1 ovenfor.

AFR vidste at USA havde taget afstand fra at overholde
Genevekonventionen m.h.t. behandling af krigsfanger - det vidste
AFR eller burde have vidst, for det blev sagt offentligt af
amerikanerne. Manden er da for fanden statsminister og skal vide
sådan noget -især når det på afgørende vis strider med det
mandat regeringen fik for at intervenere i Afghanistan.

> Fuldt ud lovlige deltagelse i en krig, hvor de danske tropper
> dog først
> for alvor kom på plads, da der også var et direkte FN-mandat.

Der har aldrig været et FN-mandat til at gå i krig mod Irak! Det
var ikke behandlet i SR som er en glasklar forudsætning for at
sådanne handlinger kan iværksættes, så jo, krigen var ulovlig.

> Selve krigsdeltagelsen, der bestod i at en ubåd sejlede rundt
> Persergolfen, var efter reglerne i grundlovens §19 stk. 2, og
> dermed
> lovlige.

Den pågældende paragraf tager sigte på at det er tronen, der vil
gå i krig og derfor må anmode folketinget om denne tilladelse.
FT besluttede med et flertal at gå i krig på trods af at det
blev klart at det var en ulovlig krig iht. folkeretten -det er
der aldeles ingen tvivl om.

> [...]
> siden af
> hinanden. Dét møde hvor de tog på mountain-bike tur sammen

Har aldrig set det -link?

> Lad os se, fremtiden er jo lang, og Cuba kan sagtens få en ny
> regering,
> som vi har set det i DDR.

ja, ingen lever evigt - heller ikke Castro.

> [...]
> markerede sig som en international stormagt.
> =
>
> Cubanerne kan sagtens da have set basen som en 'forsikring'

Muligvis! men det vedkommer ikke den nuværende situation -tror
du virkelig at Castro var interesseret i basen, hvis han kunne
slippe for den?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 14:04

> Har aldrig set det -link?

Det kan muligvis findes frem, men jeg har ikke adgang til DRs
udklipsarkiv.

Tidspunktet for pressekonference burde fremgå her:

<http://www.fyens.dk/article/650610>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 09-04-07 00:13

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> GUANTANAMO, hvor muslimer bliver bundet og får tilsat
> elektriske
> wirere

Muslimer på GITMO? Hvorfor er de dog dér.. ?

John

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-04-07 00:36

> [...]
>
> Fej for egen dør, før i lader hånt om de folk, som så tålmodigt
> har måttet føje USA og FN og deres krav om militær underdanighed

Ali Babba du er det man kalder en TROLD og det er længe siden jeg har set
mage! Godt gået som det havde været CWB hvad det udmærket kunne være
MvH Steen

Fra : John

Dato : 09-04-07 01:48

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Fej for egen dør

Hvorfor fiser du iøvrigt ikke bare hjem til Muhammedanistan?

John

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-04-07 08:11

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Hvorfor fiser du iøvrigt ikke bare hjem til Muhammedanistan?

"smukt" svar, John - manden fremkommer med fakta der allerede er
kendt og lufter sin naturlige forargelse over for hykleriet -og
dit eneste svar er at kritikere skal rejse "hjem" til
Muhammedanistan - hermed bekræfter du jo hans opfattelse af
tingene. Er det sådan at det er forbudt at kritisere
overtrædelser af menneskerettighederne begået af vestlige lande
og er det derfor også sådan at man blot skal lukke munden på
kritikerne ved at bede dem om at rejse "hjem" (det kunne være at
Danmark er hans hjem).

Hvad med om du vovede at tage stilling til selve emnet? Men det
evner du måske ikke? Så skulle du rejse hjem til Idiotistan.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-04-07 15:24

In news:4619e71f$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> Så skulle du rejse hjem til Idiotistan.

Tror sq ikke du får nogen til at flytte ind hos dig!

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Martin

Dato : 12-04-07 17:08

On 11 Apr., 21:29, "Konrad" <davidkonradFJ...@gmail.com> wrote:

> Når jeg savner enøjede galninge drikker jeg en 10-20 pils og forvilder mig
> ind i dette forum. Herinde virker både George Bush og Mullah Krekar som
> rationelle og fornuftige akademikere.

Jeg tvivler på at alkohol kan hjælpe dig.
Måske et tvunget eksil i nogle år til Nordkorea eller Baluchistan

Mvh
Martin