Majestætsfornærmelse
Fra : dktekno

Dato : 05-04-07 19:12

Hvordan kan det være, at der er hårdere straffe for at begå freds og
æreskrænkelser mod kongen, dronningen eller statsministeren, end der er for
at begå det overfor en almindelige borger?

Hvorfor er statsmænd eller kvinder mere værd end dig og mig?

Fra : Kim2000

Dato : 05-04-07 20:27

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> at begå det overfor en almindelige borger?
>
> Hvorfor er statsmænd eller kvinder mere værd end dig og mig?

Det er de heller ikke, det er embedet der beskyttes. Så det er altså ikke
det at en mand kaster maling mod Anders Fogh der straffes ekstra hårdt, det
er når en mand kaster maling mod statsministeren det straffes ekstra hårdt.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.