Specialværktøj til vinduer
Fra : Henning

Dato : 13-04-07 06:38

Jeg så et stykke specialværktøj den anden aften, som jeg ikke anede
fandtes, men som jeg har savnet længe! Rundt om vinduerne sidder en
gummiliste med en "låsepølse" i. Værktøjet var en lille rulle med en
holder. Jeg så det blot meget kort, men værktøjet går ned i rillen på
gummiet, udvider det og trækker "låsepølsen" ned i rillen og lægger
gummiet pænt ovenpå igen. I vil sikkert grine, men jer der kender
princippet vil nikke genkendende? Sidst jeg havde vinduer ude for at
tætne med silicone var mine fingre ødelagt en uge efter, fordi jeg
manuelt havde presset, løftet og klemt samtidig...

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 08:25

> [...]
> tætne med silicone var mine fingre ødelagt en uge efter, fordi jeg
> manuelt havde presset, løftet og klemt samtidig...

Hej,

øøøh... var det muligt at få lidt mere info om pågældende værktøj... hvor,
pris o.s.v. ?

(jeg skal nemlig selv til bøvlet indenfor en overskuelig fremtid)

venlig hilsen

JN

Fra : Henning

Dato : 13-04-07 12:02

On Fri, 13 Apr 2007 09:25:24 +0200, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk>
wrote:

> [...]
>pris o.s.v. ?
>
>(jeg skal nemlig selv til bøvlet indenfor en overskuelig fremtid)

Jeg så det i en tv-udsendelse.
Jeg fandt noget lignende her
http://www.baad-motor.dk/product_nautisk.asp?product=5356
men så alligevel ikke helt.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-04-07 18:10

<snip>

Den billige udgave hedder en "Låsekiletang" og fungerer fint.
En "Snorløber" er også ganske praktisk
Mvh
Leon

Fra : Henning

Dato : 13-04-07 19:21

On Fri, 13 Apr 2007 19:10:26 +0200, "Leon Hulstroem"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:

><snip>
>
>Den billige udgave hedder en "Låsekiletang" og fungerer fint.

http://www.windtec.dk/WT04.htm - så er spørgsmplet blot hvor i
Københavnsområdet man køber sådan een... Jeg må på jagt i Biltema o.a.
steder.