Dyre dråber
Fra : Alvin Bang

Dato : 06-04-07 19:02

Har just, i Tyskland, købt VC 17 M Extra for 340.- DKR . I Danmark er prisen
"fast" og enslydende i alle butikker, men til gengæld koster den samme bøtte
498.- DKR. Hmm det må være dyrt at få det frem til butikkerne i DK.

Mvh

Alvin

Fra : Per Christiansen

Dato : 07-04-07 21:17

"Alvin Bang" <alvinbang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisen "fast" og enslydende i alle butikker, men til gengæld koster den
> samme bøtte 498.- DKR. Hmm det må være dyrt at få det frem til butikkerne

Det er snart lige meget hvad man køber i lille Danmark så
koster det røven ud af bukserne.

Det er jeg blevet træt af så det meste jeg køber til båden
bliver købt i DE eller SE eller USA.

Jeg har lige købt en masse ting til båden i DE sammen
med en ven, det er ca. halv pris og så kan man få mange ting som ikke er til
at drive op her hjemme.

Min lokale bådbygger siger at mange af tingene i katalogerne er steget med
15% i år så han er godt tosset på dem.

Der er kun en ting at gøre, det er at købe så meget som
mugligt i andre lande så de kan lære det.

Fra : SørenH

Dato : 08-04-07 09:57

Per Christiansen skrev:
> Det er snart lige meget hvad man køber i lille Danmark så
> koster det røven ud af bukserne.
> Det er jeg blevet træt af så det meste jeg køber til båden
> bliver købt i DE eller SE eller USA.

Hej Per

Jeg er helt enig, og stort set alt, hvad jeg køber sker osse over
nettet, som regel fra England, Tyskland eller nu og da Sverige.

Du skriver osse USA, men dér og fra andre lande udenfor EU skal man
altså passe på, og principielt undgå at købe fra.
Noget går uset igennem tolden, men ganske meget blir stoppet.
Selvom man kan spare yderligere 5-10% ved USA-køb kan det blive meget
dyrt med told, moms og måske forhøjede afgifter.

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Per Christiansen

Dato : 09-04-07 07:06

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selvom man kan spare yderligere 5-10% ved USA-køb kan det blive meget dyrt
> med told, moms og måske forhøjede afgifter.

Jeg har købt VHF / GPS plotter i USA når pris og fragt er lagt sammen
tillægger
jeg 30% og det er stadig billiger end DE og ca. halvpris af
dem her hjemme.
Jeg regner med at jeg skal købe ny kalesche efter sommer, en original fra
usa til ca 10.000kr.
Det er ikke alt man kan spare det store på.

Da jeg købte VHF købte jeg 3 STK men da de ankom var der kun 2 men jeg havde
betalt for 3, jeg sendte en mail på mit ellers så gode engelsk , ingen
problemer
de sendte bare en uden beregning., den blev så også stoppet i post tolden de
fik
også et brev fra mig med forklaring og så var pakken der.

Man skal altid gå ud fra den bliver stoppet i tolden.

Jeg har ikke været ude for noget der ikke er dukket op.
Man skal sører for at alt er på mail så kan man altid gå tilbage og se hvad
man blev
enig om og sende mailen til modparten hvis der er tvivl om noget.

Fra : Gunnar Holm

Dato : 11-04-07 22:57

En af mine venner skulle skifte alle vinduer incl. gummilister, i sin LM 24.
Pris for gummilister hos en af de kendte marineforretninger 86 kr. pr. mtr.
Han gik så til en traktormekaniker og købte nøjagtigt den samme liste, men
for 18 kr. pr. mtr. "DE TAGER RØVEN PÅ OS".

Kan kun opfordre folk til, at se sig godt for og bruge internettet flittigt.
Der skal ikke mange timers surfen til for, at tjene bredbåndet hjem.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-04-07 07:43

"Gunnar Holm" <gunnar@fritidssejlads.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan kun opfordre folk til, at se sig godt for og bruge internettet
> flittigt. Der skal ikke mange timers surfen til for, at tjene bredbåndet

Måske skulle forbrugerstyrelsen se på alle disse kataloger
vi kan få her hjemme hvor priserne er det samme der er
sku noget der lugter her.

Fra : TOSB

Dato : 07-04-07 21:21

Alvin Bang wrote:
> [...]
> prisen "fast" og enslydende i alle butikker, men til gengæld koster
> den samme bøtte 498.- DKR. Hmm det må være dyrt at få det frem til

Har du selv hentet - eller hvordan??

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Per Christiansen

Dato : 08-04-07 08:29

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> Har du selv hentet - eller hvordan??

Nej jeg får det sendt,

Fra : Per Christiansen

Dato : 08-04-07 08:34

Lige et link til Tysk forhandler,det er pengene værd at
bestille et katalog.

www.gruendl.de