|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ny kinesisk vs. brugt japansk Fra : test@mail.dk
 | 
 Dato :  06-04-07 12:55
 | 
 |  | Hej
 
 Står over for at skal anskaffe mig min første mc (lille desværre da jeg ikke
 er 21 endnu).
 
 Har knap 20.000 at gøre godt med.
 
 Nogen som har et kvalificeret bud på om det bedste køb er en ny kinacykel
 (eks. Lifan LF 250), eller en brugt japansk fx Suzuki gn 250, Suzuki gz 250
 eller Yamaha sr 250 fra omkring år 2000.
 
 (Emnent har været vendt før og de fleste har foreslået en GS 500'er, men
 denne kommer til at koste en pænt stykke over de 20.000).
 
 Mvh. LGS
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  06-04-07 13:42
 | 
 |  | 
 "test@mail.dk" <lynge@besked.com> skrev i en meddelelse
 news:461634fa$0$902$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Står over for at skal anskaffe mig min første mc (lille desværre da
 jeg ikke
 > er 21 endnu).
 >
 > Har knap 20.000 at gøre godt med.
 >
 > Nogen som har et kvalificeret bud på om det bedste køb er en ny
 kinacykel
 > (eks. Lifan LF 250), eller en brugt japansk fx Suzuki gn 250, Suzuki
 gz 250
 > eller Yamaha sr 250 fra omkring år 2000.
 >
 køw en ny *kinåser* - så har du også en vintercykel når du må køre stor
 cykel
   --
 Brian Sørup
 Honda VFR 750 F RC36
            
             |  |  | 
  Bongo (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bongo
 | 
 Dato :  06-04-07 13:55
 | 
 |  | 
 Brugt japansk! Det er et spørgsmål om kvalitet. Den sidste kineser jeg så
 havde kørt 4000km og var angrebet af rust allevegne. Det du må overveje er
 hvor billig den egentlig er, hvis du planlægger at bruge den, altså mere end
 10.000km om året.'
 
 
 Vh Bongo
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Olsen (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Olsen
 | 
 Dato :  06-04-07 17:11
 | 
 |  | 
 
            Kør ind til MC4You og prøv en LIFAN 250-4 til kr. 9.995,-
 Jeg har selv en, som jeg er godt tilfreds med, men smag og behag er jo
 forskellig.
 Og selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen, - du får ikke kr. 100.000
 kvalitet for kr. 10.000,-,  men du får en pæn og stabil MC.
 Bestemt ingen racer (topfart ca. 110km/t) men en veludstyret maskine.
 Og så meld dig ind i Kinojserklubben ...
 Vi har et herligt fællesskab, hvor der altid er hjælp at hente, og en masse
 fællesture.
 Hilsen
 Kim Olsen
www.kims.pahn.dk Kinøjserklubmedlem 107 (www.kinojserklubben.dk) |  |  | 
   Bongo (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bongo
 | 
 Dato :  06-04-07 20:54
 | 
 |  | 
 > Jeg har selv en, som jeg er godt tilfreds med, men smag og behag er jo
 > forskellig.
 > Og selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen, - du får ikke kr. 
 > 100.000
 > kvalitet for kr. 10.000,-,  men du får en pæn og stabil MC.
 > Bestemt ingen racer (topfart ca. 110km/t) men en veludstyret maskine.
 Der er mange faktore at tage fat i når vi diskuterer den ene maskine frem 
 for den anden. Og som du selv siger: Træerne vokser ikke ind i himlen med en 
 maskine til 10.000. Jeg kan til stadighed undre mig over regnskabet i den. 
 De første 25% af prisen er moms. Så er der 7500 tilbage. Deraf er 180% 
 afgift. Så ender vi på ca.2700.  Forhandleren skal vel have 10-20% 
 fortjeneste. Så er der transporten fra Kina og sluttelig skal nogen samle 
 den. Der kan ikke være mange penge tilbage til
 materialer og deres bearbejdning!
 > Og så meld dig ind i Kinojserklubben ...
 > Vi har et herligt fællesskab, hvor der altid er hjælp at hente, og en 
 > masse
 > fællesture.
 Det er det herlige ved motorcykelkulturen, uanset hvad man køre på. Alle er 
 med fra starten, man kan kun melde sig ud.
 Et paradoks ved kineserne er, at udstyr i form af tøj og hjelm koster mere 
 end cyklen hvis chaufføren skal klædes ordentlig på. Og i den sammenhæng er 
 det ligegyldigt om man står på røven med 90km/t på en kineser til 10k eller 
 en
 Blackbird til 210k. Det gør lige ondt. Det er der bare rigtig mange 
 kineser-ejere der glemmer kan jeg se ude på gaden    hvilket ikke er godt. Jeg ved godt at man kan købe billigt tøj hos THansen, 
 Netto osv. Det er bare ikke det tøj jeg ønsker
 at have på når jeg hænger i luften og asfalten kommer op imod mig i et 
 rasende tempo. Men jeg kan da godt se at det virker
 som det glade vanvid at give 10k for en maskine og 12k for tøjet. :s
 Vh Bongo 
            
             |  |  | 
    Ukendt (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-04-07 22:00
 | 
 |  | 
 > Jeg kan til stadighed undre mig over regnskabet i den.
 > De første 25% af prisen er moms. Så er der 7500 tilbage. Deraf er 180%
 > afgift. Så ender vi på ca.2700.  Forhandleren skal vel have 10-20%
 > fortjeneste.
 
 105 % af værdien mellem 8100,- og 14.800,-
 180 % af værdien over 14.800,-
 
 Så til regnestykket må se således ud:
 
 10.000 - 8.100 = 1900,-
 
 1900,- / 2,05 = 927,- (Beløb der skal betales afgift af).
 
 8.100,- + 927,- = 9027,- (Pris uden afgift).
 
 9027 / 1,25 = 7221,- (Pris uden moms).
 
 Hvad forhandleren så tjener ved jeg ikke, men transporten fra kina er
 møgbillig når man fylder hele containere op.
 
 Allan
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Matthias H Matthiess~ (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~
 | 
 Dato :  07-04-07 07:01
 | 
 |  | 
 "Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse 
 news:4616a568$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 >
 >> Jeg har selv en, som jeg er godt tilfreds med, men smag og behag er jo
 >> forskellig.
 >> Og selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen, - du får ikke kr. 
 >> 100.000
 >> kvalitet for kr. 10.000,-,  men du får en pæn og stabil MC.
 >> Bestemt ingen racer (topfart ca. 110km/t) men en veludstyret maskine.
 >
 > Der er mange faktore at tage fat i når vi diskuterer den ene maskine frem 
 > for den anden. Og som du selv siger: Træerne vokser ikke ind i himlen med 
 > en maskine til 10.000. Jeg kan til stadighed undre mig over regnskabet i 
 > den. De første 25% af prisen er moms. Så er der 7500 tilbage.
 Jeg forstår godt du har lidt svært ved at forstå regnskabet. Momsen af 
 10.000,- udgør kun 20 %. ( 8000,- + moms = 10.000,-)
 Så der er faktisk 8000,- tilbage.      Hilsen Matthias 
            
             |  |  | 
     Bongo (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bongo
 | 
 Dato :  07-04-07 10:07
 | 
 |  | 
 
            første 25% af prisen er moms. Så er der 7500 tilbage.
 >
 > Jeg forstår godt du har lidt svært ved at forstå regnskabet. Momsen af 
 > 10.000,- udgør kun 20 %. ( 8000,- + moms = 10.000,-)
 > Så der er faktisk 8000,- tilbage.      Helt korrekt, så det godt. Gad ikke rette det.  :) Der er stadig alt for 
 lidt tilbage til at bygge en cykel for.
 Vh Bongo 
            
             |  |  | 
  Ukendt (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-04-07 06:59
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 6 Apr 2007 14:54:54 +0200, Bongo wrote:
 > Brugt japansk! Det er et spørgsmål om kvalitet. Den sidste kineser jeg så 
 > havde kørt 4000km og var angrebet af rust allevegne. Det du må overveje er 
 > hvor billig den egentlig er, hvis du planlægger at bruge den, altså mere end 
 > 10.000km om året.'
 Og de helt urimeligt hyppige service    Med mit kørselsmønster skulle jeg
 så skifte olie 6 gange om året, og justere ventiler lige så tit.
 Ikke om jeg gad, der er andre muligheder. Banken låner penge ud, den
 sparede olie og service betaler renterne.
 -- 
 mvh
 Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr |  |  | 
  pacman2007@gmail.com (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com
 | 
 Dato :  06-04-07 15:43
 | 
 |  | 
 
            Køb en Kina-knallert. Du har 2 års reklamationsret, så du er som
 minimum sikret i den periode. Du kan få en helt ny 250'er for under
 10000kr. Feks MC4you's LF250-4.
 Regal Raptor 250 har ry for at være utrolig driftsikker. Men så er vi
 også oppe på en pris omkring 25000,-
 Kun hvis du skal køre langt vil jeg anbefale at købe en Japaner, men
 det er fordi at komforten på Japanerne er langt bedre end Kineserne
 (endnu).
 Prøv også at spørge på www.kinojserklubben.dk. |  |  | 
  Per K. Nielsen (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per K. Nielsen
 | 
 Dato :  06-04-07 18:56
 | 
 |  | On 6 Apr 2007 07:42:53 -0700, pacman2007@gmail.com wrote:
 
 >Du har 2 års reklamationsret, så du er som
 >minimum sikret i den periode.
 
 Nu må du ikke forveksle reklamationsret med garanti.
 
 
 |  |  | 
  Per (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per
 | 
 Dato :  06-04-07 19:14
 | 
 |  | 
 
            test@mail.dk wrote:
 > Hej
 >
 > Står over for at skal anskaffe mig min første mc (lille desværre da
 > jeg ikke er 21 endnu).
 >
 > Har knap 20.000 at gøre godt med.
 >
 > Nogen som har et kvalificeret bud på om det bedste køb er en ny
 > kinacykel (eks. Lifan LF 250), eller en brugt japansk fx Suzuki gn
 > 250, Suzuki gz 250 eller Yamaha sr 250 fra omkring år 2000.
 >
 > (Emnent har været vendt før og de fleste har foreslået en GS 500'er,
 > men denne kommer til at koste en pænt stykke over de 20.000).
 >
 > Mvh. LGS
 Hvad med det helt specielle og særdeles sjældne ekstrem-tilbud, som enkelte 
 forhandlere stadigvæk har ??
 En Yamaha YBR125 til 13000 ,- hva ba !!
 Ja du læste rigtigt - det ER en Japaner  -  en ÆGTE Yamaha - til en uhørt 
 lav pris (normalpris 22000,-) Prisen er nedsat pga. messetilbud !
 Jeg måtte også knibe mig i armen da jeg så tilbuddet - det er uhørt billigt. 
 Og du taber ikke nær så meget som en kineser.
http://www.billemc.dk/  (som jeg intet har med at gøre)
 Har åbenbart stadig Yamahaen til den lave pris.
 Den ville jeg seriøst overveje.
 Mvh. Per 
            
             |  |  | 
  pacman2007@gmail.com (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com
 | 
 Dato :  06-04-07 20:06
 | 
 |  | On 6 Apr., 19:55, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:
 >
 > Nu må du ikke forveksle reklamationsret med garanti.
 
 Det gør jeg såmænd heller ikke. Reklamationsretten sikrer dig også mod
 fabrikationsfejl ligesom garantien gør. Bevisbyrden er bare flyttet
 til køber , i de sidste 18 måneder.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  06-04-07 20:33
 | 
 |  | 
 <pacman2007@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1175886336.005244.146560@p77g2000hsh.googlegroups.com...
 On 6 Apr., 19:55, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:
 >
 >> Nu må du ikke forveksle reklamationsret med garanti.
 >>
 > Det gør jeg såmænd heller ikke. Reklamationsretten sikrer dig også mod
 > fabrikationsfejl ligesom garantien gør. Bevisbyrden er bare flyttet
 > til køber , i de sidste 18 måneder.
 >
 Og hvordan vil du bevise at den knækkede stempelring skyldes en
 fabrikationsfejl og f.eks. ikke overdrejning af motoren??
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  pacman2007@gmail.com (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com
 | 
 Dato :  06-04-07 20:11
 | 
 |  | On 6 Apr., 20:13, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
 
 >
 > En Yamaha YBR125 til 13000 ,- hva ba !!
 >
 > Ja du læste rigtigt - det ER en Japaner  -
 
 Njah, Yamaha får produceret en Kinesisk motorcykel hos Qinqi. De har
 så gennemgået den og revideret den så den lever op til Yamaha's krav.
 
 Om det så er en Japaner eller en Kineser kan jo diskuteres.
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Olsen (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Olsen
 | 
 Dato :  06-04-07 20:17
 | 
 |  | 
 
            Tja jeg ville af de to vælge kineseren:
 124 ccm  -  1 cylinder og 10 HK hos Yamaha mod
 233 ccm  -  2 cylindre og 17 HK hos Lifan
 Det står ingen steder hvad tophastigheden er hos yamaha'en, men den er nok
 ikke meget større end hos Lifan (men det kan da godt være det lyder sådan)
 Kim
www.kims.pahn.dk |  |  | 
  Thomas Jensen (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  07-04-07 06:02
 | 
 |  | 
 
            >Njah, Yamaha får produceret en Kinesisk motorcykel hos >Qinqi. De har
 >så gennemgået den og revideret den så den lever op til >Yamaha's krav.
 >
 >Om det så er en Japaner eller en Kineser kan jo diskuteres.
 ja, men bare fordi det er lavet i kina betyder ikke kvaliteten er ringe.
 Mit arbejde importerer meget fra kina/østen, og man kan få det i lige den 
 kvalitet man ønsker, blot man betaler for det...
 -- 
 mvh
 Thomas Jensen
 Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 |  |  | 
   Carsten Jensen (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  07-04-07 08:31
 | 
 |  | 
 
            Den eneste grund til at man køber i Kina er prisen.Kvalitet kan du få mange 
 steder, men det koster.
 "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:461725ce$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > >Njah, Yamaha får produceret en Kinesisk motorcykel hos >Qinqi. De har
 >>så gennemgået den og revideret den så den lever op til >Yamaha's krav.
 >>
 >>Om det så er en Japaner eller en Kineser kan jo diskuteres.
 >
 > ja, men bare fordi det er lavet i kina betyder ikke kvaliteten er ringe.
 > Mit arbejde importerer meget fra kina/østen, og man kan få det i lige den 
 > kvalitet man ønsker, blot man betaler for det...
 >
 > -- 
 > mvh
 >
 > Thomas Jensen
 > Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
 > http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 >
 > 
            
             |  |  | 
    Thomas Jensen (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  07-04-07 08:51
 | 
 |  | 
 
            > Den eneste grund til at man køber i Kina er prisen.Kvalitet kan du få 
 > mange steder, men det koster.
 >
 >
 ja man køber da der hvor det man ønsker at få er billigst ?
 Hvis man tror at kineserne ikke kan lave kvalitetsvarer, burde man nok 
 udvide sin horisont lidt.
 Min pointe var, at fordi Yamaha YBR125 er lavet i kina, skal man ikke uden 
 videre sammenligne den med en billigere kineser mc til den halve pris, med 
 mindre man har argumentationen og beviserne iorden...
 Man siger jo heller ikke at alle europæiske eller japanske biler, uanset 
 fabrikat, er ens i kvalitet vel ?
 -- 
 mvh
 Thomas Jensen
 Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 |  |  | 
     Per (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per
 | 
 Dato :  07-04-07 10:06
 | 
 |  | Thomas Jensen wrote:
 >> Den eneste grund til at man køber i Kina er prisen.Kvalitet kan du få
 >> mange steder, men det koster.
 >>
 >>
 > ja man køber da der hvor det man ønsker at få er billigst ?
 > Hvis man tror at kineserne ikke kan lave kvalitetsvarer, burde man nok
 > udvide sin horisont lidt.
 > Min pointe var, at fordi Yamaha YBR125 er lavet i kina, skal man ikke
 > uden videre sammenligne den med en billigere kineser mc til den halve
 > pris, med mindre man har argumentationen og beviserne iorden...
 
 Helt enig.!
 
 Yamahaen bliver produceret i Kina pga. lave omkostninger (lav arbejdsløn)
 
 Den har intet med Kinakvalitet at gøre - men er meget meget bedre. Yamaha
 var heller ikke tilfreds med de første modeller pga. dårlig samlekvalitet -
 så det var en ommer til Yamaha var tilfredse og ville lægge navn til. De
 kunne ikke acceptere den ringe Kinasamlekvalitet.
 
 De bruger bedre dele og bedre kvaliteter til Yamahaen - ellers var det jo
 ikke en Yamaha. De dårlige motordele med store tolerancer bruger de til helt
 billige kinesere = derfor er de billigere.
 
 Både Yamaha og Honda får iøvrigt også fremstillet flere af deres modeller i
 fx. Italien pga. lavere omkostninger - derfor er det jo stadigvæk hhv. Honda
 og Yamaha  kvalitet.
 
 /Per
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Armand (07-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  07-04-07 10:24
 | 
 |  | 
 "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:46175ed6$0$13949$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Både Yamaha og Honda får iøvrigt også fremstillet flere af deres modeller
 > i fx. Italien pga. lavere omkostninger - derfor er det jo stadigvæk hhv.
 > Honda og Yamaha  kvalitet.
 >
 Vores Racing-projekt har netop erfaret at de CBR125'er vi er begyndt at race
 er spansk producerede (kostede mere end en sæson at få repareret en
 klemmende gearkasse, bl.a. fordi lortet blev sendt til fabrikken for såvel
 reperation som indsigt i fejlens karakter (á serie-fejl!?).
 Men jeg tror nu mere at der produceres i Europa (og for den sags skyld USA),
 for at være indenfor toldmurene!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
  pacman2007@gmail.com (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com
 | 
 Dato :  06-04-07 20:49
 | 
 |  | On 6 Apr., 21:33, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 > Og hvordan vil du bevise at den knækkede stempelring skyldes en
 > fabrikationsfejl og f.eks. ikke overdrejning af motoren??
 
 Jeg er ikke jura ekspert, men hvis det er en seriøs forhandler, så er
 det slet ikke et problem. Den bliver skiftet, med mindre der er tegn
 på misvedligeholdelse (lav oliestand, tun udstyr, etc)
 
 
 
 
 |  |  | 
  pacman2007@gmail.com (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com
 | 
 Dato :  06-04-07 21:03
 | 
 |  | On 6 Apr., 21:54, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:
 
 kan til stadighed undre mig over regnskabet i den.
 > De første 25% af prisen er moms. Så er der 7500 tilbage. Deraf er 180%
 > afgift.
 
 Afgiften træder først i kraft ved omkring 10000 kr (kan ikke huske
 beløbet præcist). Derfor er mange Kinesiske MC uden afgift, og det er
 med til at de bliver så billige her i Danmark.
 
 Derudover er arbejdslønnen i Kina uhyggeligt lav. På samme måde som
 Japanernes løn var i 60'erne og de indtog MC markedet.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Olsen (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Olsen
 | 
 Dato :  06-04-07 21:11
 | 
 |  | 
 
            Regnestykket fatter jeg heller ikke, men det er altså ikke helt så galt med
 lønnen til ham lynkineseren der laver dem:
 Fabrikationsomkostninger              ?
 fortjeneste til fabrikken                  ?
 Forsendelse til Danmark                ?
 Fortjeneste til dansk forhandler      ?
 Henlæggelse til evt. garantirep.       ?
                                                 ______
 i alt                                          kr. 7205
 afgift                                        kr. 791,-  (beløbet fra
 faktura)
                                                 --------
                                                 kr. 7996
 moms 25%                               kr. 1999
                                                 ---------
                                                 kr. 9995
 Og direktøren for LIFAN fabrikken var i TV for nyligt. Han er faktisk en
 meget rig mand.......
 Hilsen
 Kim Olsen
www.kims.pahn.dk |  |  | 
  Hekto (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  06-04-07 23:23
 | 
 |  | On Fri, 06 Apr 2007 12:49:05 -0700, pacman2007 wrote:
 
 > Jeg er ikke jura ekspert, men hvis det er en seriøs forhandler, så er det
 > slet ikke et problem. Den bliver skiftet, med mindre der er tegn på
 > misvedligeholdelse (lav oliestand, tun udstyr, etc)
 
 Måske - og måske ikke! Hvorfor skulle forhandleren skifte den når han ikke
 er forpligtet tol det uden at der foreligger bevis for en
 fabrikationsfejl? Så kunne han jo lige så godt selv kalde det 'garanti'?
 
 --
 /Hekto
 
 
 |  |  | 
 |  |