MS Windows
briani 27239
Gruppe til at spørge efter programmer?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-04-07 02:56

Jeg sidder og savner et program til nogle lidt specielle opgaver. Inden
jeg begynder at beskrive hvad det er jeg har brug for, så vil jeg gerne
vide om dette her er den rigtige gruppe at spørge i?

Jeg forestiller mig at programmet allerede eksisterer, dvs. jeg har ike
brug for en henvisning til < news:dk.opslag.stilinger >.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-04-07 03:28

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> skrev :

>Jeg sidder og savner et program til nogle lidt specielle opgaver. Inden
>jeg begynder at beskrive hvad det er jeg har brug for, så vil jeg gerne
>vide om dette her er den rigtige gruppe at spørge i?

Det afhænger fuldstændig af, hvilken type program det drejer sig
om.

Findes der er en gruppe, som der. f,eks, gør til grafik, mail +
news, office, regneark, cad, databaser, webdesign osv., så hører
det hjemme i disse.

Findes der, derimod ikke en gruppe til emnet og det er et program
til Windows, så hører det hjemme her.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-04-07 03:47

Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
> det hjemme i disse.
>
> Findes der, derimod ikke en gruppe til emnet og det er et program

Okay.

Jeg skal bruge et program der kan give mig besked, pr lyd (WAV), når der
er gået et vist antal sekunder.

Den funktion jeg har mest brug for er et periodisk "bip" eller "ping",
hvor jeg kan fastsætte intervallet til f.eks. at være hver gang der er
gået 120 eller 140 sekunder.

Sekundært ville det være dejligt jeg også kunne få fire lydsignaler med
cirka 15 sekunders mellemrum, startende cirka 5 sekunder efter jeg beder
om det.

Tertiært ville et vækkeur ("lav noget larm når klokken er 7.10") være
praktisk.

Jeg forestiller mig et eller andet konfigurerbart, eller noget
makro-noget, hvor jeg kan skrive noget i stil med: "make pingsound x4
15s" for at få de 4 lyde med 15 sekunders mellemrum, eller "make
pingsound rep 135s" for at få en lyd hver gang der er gået 135 sekunder,
repeteret indtil jeg slår funktionen fra igen.

Det skal bruges når jeg spiller EVE Online; jeg bruger en del tid på
minedrift, hvilket består i at sætte mit rumskib i gang med at hente
malm fra en asteroide, og så hvert 2. minut flytte malmen manuelt over i
en container.

Jeg alt+tabber så ud af EVE og laver noget andet (læser news, skriver
email...), og så alt+tabber jeg tilbage igen for at flytte malmen. P.t.
gør jeg dette ud fra min fornemmelse af at der nok er gået cirka 2
minutter, og den er ikke spor god. Det ville være rart med et "signal"
med et interval som jeg kan indstille alt efter omstændighederne. Og det
skal altså være noget lyd. EVE har ingen problemer med at jeg f.eks. har
WinAMP kørende til at spille musik, så jeg tror ikke der bliver noget
problem sålænge det er WAV-output.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-04-07 09:16

Peter Knutsen skrev:
> [...]
> pingsound rep 135s" for at få en lyd hver gang der er gået 135 sekunder,
> repeteret indtil jeg slår funktionen fra igen.

Hvis du selv vil/kan skrive en makro, ville AutoIT kunne gøre det. Det
er let at skrive små programmer i det, og også let at lave et GUI - du
skal vel have en Start knap som minimum.

http://www.autoitscript.com/autoit3/

/andreas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-04-07 21:56

Andreas Lorensen wrote:
> Peter Knutsen skrev:
[...]
> Hvis du selv vil/kan skrive en makro, ville AutoIT kunne gøre det. Det
> er let at skrive små programmer i det, og også let at lave et GUI - du
> skal vel have en Start knap som minimum.
>
> http://www.autoitscript.com/autoit3/

Tak, det vil jeg kigge på.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rado

Dato : 15-04-07 21:39

On Sun, 15 Apr 2007 04:46:41 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
>Den funktion jeg har mest brug for er et periodisk "bip" eller "ping",
>hvor jeg kan fastsætte intervallet til f.eks. at være hver gang der er

Jeg er faktisk selv i gang med at lave en timer der skal kunne
forskellige ting, og har lige flikket en modificeret/reduceret version
sammen der kan ovennævnte. Har smidt den op i dk.binaer under subjekt
"interval Timer".

Bare smid den i en mappe og kør den. Wav filen kan udskiftes med en
efter eget valg, blot filnavn er det samme.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-04-07 21:55

Rado wrote:

> [...]
> forskellige ting, og har lige flikket en modificeret/reduceret version
> sammen der kan ovennævnte. Har smidt den op i dk.binaer under subjekt

Tak, den virker.

Men hvad var det du selv ville bruge programmet til? Det har ikke ret
mange funktioner p.t.; faltisk kun den jeg selv har brug for. Jeg melder
mig gerne frivilligt til at teste den endelige udgave, som formodentlig
kan lidt flere ting...

> Bare smid den i en mappe og kør den. Wav filen kan udskiftes med en
> efter eget valg, blot filnavn er det samme.

.... Og hvis du spiller EVE Online, så giv mig dit brugernavn, så kan du
få lidt spil-penge for din ulejlighed.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rado

Dato : 15-04-07 22:52

On Sun, 15 Apr 2007 22:54:57 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Tak, den virker.

OK. Har p.t. kun testet den i Win2000, men den burde virke i XP og
Vista også.

> [...]
>mange funktioner p.t.; faltisk kun den jeg selv har brug for. Jeg melder
>mig gerne frivilligt til at teste den endelige udgave, som formodentlig

Det er som sagt en reduceret version, den jeg arbejder på skulle blive
til en slags universal timer der kan tælle op og ned med timer,
minutter og sekunder og forskellige former for alarmmuligheder, og vel
også kombineret med et ur så den kan alarmere på et valgt tidspunkt.
Der er et 00:00:00 display samt nogle flere kontroller på det
originale interface, der er noget større end det her. Men disse ting
er stadig på eksperimentstadiet, så de er disabled i versionen her.

Oprindeligt skulle det være en timer der kunne holde styr på nogle
meditationsøvelser hvor man skifter teknik med forskellige
intervaller, men nu jeg var i gang fandt jeg ud at at jeg lige så godt
kunne lave en universaltimer der kunne bruges til andre ting også.

Du er velkommen til at være med til at teste den når den er ved at
være færdig, i så fald må du lige sende mig din emailadresse (fjern
"fjern" fra min), så giver jeg dig et praj når det bliver aktuelt.

>... Og hvis du spiller EVE Online, så giv mig dit brugernavn, så kan du
>få lidt spil-penge for din ulejlighed.

Jeg spiller desværre ikke EVE, men ellers tak for tilbudet :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-04-07 00:34

Rado wrote:

> OK. Har p.t. kun testet den i Win2000, men den burde virke i XP og
> Vista også.

Jeg bruger Windows XP SP2, og den har virket 100% i indledende tests. Nu
får vi dog se, når jeg udsætter den for intensiv afprøvning (såkaldte
"JetCan-mining -ture der varer knap halvanden time) om 1-2 dage.

> Det er som sagt en reduceret version, den jeg arbejder på skulle blive
> til en slags universal timer der kan tælle op og ned med timer,
> minutter og sekunder og forskellige former for alarmmuligheder, og vel

Det lyder som et fornuftigt produkt. Ikke fordi det er voldsomt
spændende, bare sådan brugbart og nyttigt en gang imellem...

> [...]
> originale interface, der er noget større end det her. Men disse ting
> er stadig på eksperimentstadiet, så de er disabled i versionen her.

En anden ting du måske kunne overtales til at putte i er en
tællefunktion, hvor brugeren kan give programmet besked hver gang noget
sker. Programmet kan så holde styr på antallet af begivenheder og måske
også angive det gennemsnitlige tidsinterval mellem begivenhederne. Jeg
tænker at man måske kunne give besked ved at trykke på den 3. museknap,
idet den ikke bruges til særlig meget.

(Jeg har ikke noget umiddelbart behov for en sådan funktion; det
forekommer mig bare logisk at putte det oveni alt det andet du har
planlagt for dig program.)

> Oprindeligt skulle det være en timer der kunne holde styr på nogle
> meditationsøvelser hvor man skifter teknik med forskellige
> intervaller, men nu jeg var i gang fandt jeg ud at at jeg lige så godt

Uha, det lyder godt. Ikke fordi jeg skal meditere, men jeg kan se andre
anvendelser af den funktionalitet.

> [...]
> være færdig, i så fald må du lige sende mig din emailadresse (fjern
> "fjern" fra min), så giver jeg dig et praj når det bliver aktuelt.

Du har fået en email. (Sig til hvis den ikke er nået frem om et døgns
tid. Jeg har p.t. problemer med udgående emails, og jeg tror at fejlen
ligger hos Cybercity.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rado

Dato : 17-04-07 15:45

On Mon, 16 Apr 2007 01:34:16 +0200, Peter Knutsen
> [...]

>får vi dog se, når jeg udsætter den for intensiv afprøvning (såkaldte
>"JetCan-mining -ture der varer knap halvanden time) om 1-2 dage.

OK. Hvis ikke der har været problemer indtil nu, tror jeg nu heller
ikke der kommer det.

> [...]
>også angive det gennemsnitlige tidsinterval mellem begivenhederne. Jeg
>tænker at man måske kunne give besked ved at trykke på den 3. museknap,

Det lyder som en udmærket funktion, det vil jeg kigge på.

>Uha, det lyder godt. Ikke fordi jeg skal meditere, men jeg kan se andre
>anvendelser af den funktionalitet.

Ja den kan sikkert bruges til en del forskellige ting.

>Du har fået en email. (Sig til hvis den ikke er nået frem om et døgns
>tid. Jeg har p.t. problemer med udgående emails, og jeg tror at fejlen
>ligger hos Cybercity.)

Tak, er modtaget...

Fra : Olsen

Dato : 16-04-07 22:38

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fastsætte intervallet til f.eks. at være hver gang der er gået 120 eller 140 sekunder.

Du har alle mulighederne med dette program - både med lyd og popup.

http://www.softshape.com/software/desktop/chamclock/features/