MS Windows
briani 27239
Utilsigtet lukning
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 09:27

Er der en der har en løsning på dette. Når jeg er på nettet og går ind
på bestemte sider, eks. bibliotek, pixmania, et dagblad så lukker
explorer ned uden varsel. jeg kører xp. avg free, zone alarm free og
har lige haft formateret på grund af dette, men lige lidt hjalp det.
Nick

Fra : Preben Q

Dato : 14-04-07 10:34

<min> skrev i en meddelelse news:k73123h87fgfnncn9mokaddcdsi7jmpbh4@4ax.com...
> [...]
> explorer ned uden varsel. jeg kører xp. avg free, zone alarm free og
> har lige haft formateret på grund af dette, men lige lidt hjalp det.

Jeg har haft et lignende problem for nogle md siden.
Men der var en varselsmeddelelse hos mig: "Internet explorer er nødt til at lukke....."
Med den meddelelse som søgekriterium på Google fandt jeg en løsning.
Kan dseværre ikke huske hvad det var

Fra : jda

Dato : 14-04-07 13:42

Sat, 14 Apr 2007 10:27:03 +0200 hamrede min i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> explorer ned uden varsel. jeg kører xp. avg free, zone alarm free og
> har lige haft formateret på grund af dette, men lige lidt hjalp det.

Har du tilfældigvis Gyldendals ordbøger installeret?
--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 16:03

On Sat, 14 Apr 2007 14:42:09 +0200, jda <wh@tever.not> wrote:

>Sat, 14 Apr 2007 10:27:03 +0200 hamrede min i tastaturet og der stod i
>dk.edb.system.ms-windows:

>Har du tilfældigvis Gyldendals ordbøger installeret?
Nej, jeg har ingen ordbøger.
Jeg har ikke prøvet at google efter en løsning, men vil da lige prøve
at fjerne 1 program af gangen og så se om jeg kan finde frem til det.
Men i skal have tak for at i vil hjælpe. Nick

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 14-04-07 16:17

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.edb.system.ms-windows:
>
> Har du tilfældigvis Gyldendals ordbøger installeret?

Hvad skulle Gyldendals ordbøger kunne forårsage i den her forbindelse?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : jda

Dato : 21-04-07 18:32

Sat, 14 Apr 2007 17:16:55 +0200 hamrede Hans-Jørgen Sindholt i tastaturet
og der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> "jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle Gyldendals ordbøger kunne forårsage i den her forbindelse?

Programmet bag Gyldendals ordbøger, TEXTware, indlæser en dll fil,
iehelp.dll som får en del hjemmesider til at crashe. Man kommer omkring det
ved at afregistrere iehelp.dll, eller endnu bedre, finde nogle ordbøger med
noget software der reelt kan fungere sammen med Windows
--
Jakob

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 22-04-07 07:33

> [...]
> med
> noget software der reelt kan fungere sammen med Windows

Tak for den oplysning.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 22-04-07 07:54

> [...]
> med
> noget software der reelt kan fungere sammen med Windows

---Citat fra Gyldendals hjemmeside:
For at følge op på dette gode råd, har jeg været lidt i gang selv:

Gyldendals bogforlag skriver selv:
Ved åbning af bestemte internet sider og ved visning af Pdf-filer og
Power-point-filer i Internet Explorer, kan der komme en fejlmeddelelse.
Problemet skyldes en fejl i filen IEHelp.dll.

-- Citat fra Vejle Biblioteks hjemmeside:
Vejle Bibliotek skriver:
Tekniske problemer med biblioteksbasen ved brug af Gyldendals Ordbøger
Bruger du Gyldendals Ordbøger på din pc, kan du opleve at Internet Explorer
går ned med en fejl, når du søger i biblioteksbasen.

Benytter du ordbøgerne, bør du opdatere til en nyere version, men hvis du
alligevel ikke benytter disse i Internet explorer, kan du i stedet
deaktivere den.

Opdatering
Følg instruktionerne på Gyldendals supportside - vælg Fejlmeddelelse i
Internet Explorer

Deaktivering
I Internet Explorer vælges Administrerer tilføjelsesprogrammer under menuen
Funktioner
Find og klik på IEHelp.dll på listen
Vælg Deaktiver under Indstillinger
Klik OK i popup'en
Klik på OK og vend tilbage til browseren
Luk alle vinduer af Internet Explorer og start den igen.
-----------citater slut--------------

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kurt

Dato : 14-04-07 16:41

<min> skrev i en meddelelse
> [...]
> explorer ned uden varsel. jeg kører xp. avg free, zone alarm free og
> har lige haft formateret på grund af dette, men lige lidt hjalp det.

Hej
http://www.spywarefri.dk er der en mulig løsning, se under "seneste nyt"
i højre side, rul et godt stykke ned til den 9-1-2007

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 20:28

On Sat, 14 Apr 2007 17:40:50 +0200, "Kurt" <v@mail.dk> wrote:

><min> skrev i en meddelelse
>
>Hej
>På http://www.spywarefri.dk er der en mulig løsning, se under "seneste nyt"
>i højre side, rul et godt stykke ned til den 9-1-2007

Endnu engang tak. Prøver de ting i foreslår, og hvis det lykkes kommer
jeg med en tilbagemelding, og hvis ikke, kommer jeg også tilbage, men
tak. Nick

Fra : Pico

Dato : 14-04-07 23:09

Nick wrote:
> [...]
Jeg havde for nogle måneder siden også problemer med at IE lukkede vise
steder. Jeg fandt løsningen på mit problem og skrev det ned. Lægger også et
billed i dk.binar under IE
--
MVH
Pico

EI har fundet en fejl og lukker

hcma wrote: > "Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45d579a4$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...> Hej alle læsere. Er
der her en som ved hvorfor jeg får en fejlmeddelelse: IEXPLORE.EXE har
fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden. Og så valg forneden:
Fejlfinding, Send fejlrapport og Undlad at sende. når jeg bl.a. går ind på
www.frederikshavnerbilletten.dk, www.sonderborgbilletten.dk,
www.billetten.dk, www.sony.dk og andre som jeg ikke lige kan komme i tanker
om. Hilsen Leif.

> Jeg får nøjagtig det samme og mener det har noget med
> tilføjelsesprogrammer at gøre (Funktioner -> administrer >
> tilføjelsesprogrammer -> o.s.v.) Jeg har opgivet (gider ikke) at gøre
> noget ved det og benytter så Firefox som alternativ browser. m v h hcma

Jeg har samme fejl, eller rettere forhåbentlig havde Jeg fulgte jeres

anvisninger efter at have gennemgået 1500 meddelser i browser gruppen. Det

forekom nogle gange at folk fik den omtalte fejl. Jeg heftede mig så ved at

der i forbindelse med IE 7 flere gange var nævnt at QUICKfind BHO object gav

fejl. Den kunne jeg så ikke finde i indlæste tilføjelsesprogrammer, derfor

kiggede jeg i "Tilføjelsprogrammer, der er blevet brugt i Internet Explore".

Efter at have deaktiveret den får jeg ikke omtalte fejlmeddelse, det er så

åbendbart synderen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 09:21

On Sun, 15 Apr 2007 00:08:58 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Jeg havde for nogle måneder siden også problemer med at IE lukkede vise
>steder. Jeg fandt løsningen på mit problem og skrev det ned. Lægger også et
>billed i dk.binar under IE
Ja, så er der kun at takke. Det var lige præcis dette der var
synderen. Nick