MS Windows
briani 27239
UR Opdatering.
Fra : Hardy Laursen

Dato : 13-04-07 19:51

Hej Med jer !

Har et underlig problem på alle mine 3 PC. urene vil ikke opdaterer, hverken
på "time.Windows.com" eller "time.nist.gov" er der andre der har dette
problem ?

Med venlig hilsen
Hardy Laursen

Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervirus.

Fra : Lone

Dato : 13-04-07 20:05

"Hardy Laursen" <Hardy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Med jer !
>
> Har et underlig problem på alle mine 3 PC. urene vil ikke opdaterer, hverken på "time.Windows.com"
> eller "time.nist.gov" er der andre der har dette problem ?

Jep. Samme problem her.

Eneste 'midlertidige' løsning jeg har fundet er at copy / paste
den her ind:

ntp1.tele.dk

- og lade den opdatere.

Men hos mig bliver den der desværre ikke. (derfor midlertidig
løsning)

Jeg regner med der sket et eller andet med den sidste
tidszone-update fra MS - men det bliver vel rettet på et tidspunkt.

--
vh Lone

Fra : Hardy Laursen

Dato : 13-04-07 20:22

Hej Lone !

OK. Tak virker (:-{>>

Fra : Lone

Dato : 14-04-07 20:43

"Hardy Laursen" <Hardy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lone !
>
> OK. Tak virker (:-{>>

Velbekom'

--
vh Lone

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-04-07 14:02

> Eneste 'midlertidige' løsning jeg har fundet er at copy / paste
> ntp1.tele.dk

> Men hos mig bliver den der desværre ikke. (derfor midlertidig

Hejsa

Du kan tilføje ntp1.tele.dk i din registringsdatabase her, så husker den
serveren ved genstart

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers

Mvh
Peter Jensen

Fra : Lone

Dato : 14-04-07 20:46

"Peter Jensen" <mail@icedesign.dk> skrev i en meddelelse news:1321k5tb175qv84@corp.supernews.com...

> Hejsa
>
> Du kan tilføje ntp1.tele.dk i din registringsdatabase her, så husker den serveren ved genstart
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers

Det kunne da lyde som en snedig ide......Tak for den!
.............kigger lige på det!

--
vh Lone

Fra : L.E.P.

Dato : 15-04-07 13:46

Sat, 14 Apr 2007 21:45:37 +0200, skrev "Lone"
<logro@mail.tele.invalid> :

>Det kunne da lyde som en snedig ide......Tak for den!
>............kigger lige på det!

Hos mig blev den tilføjet automatisk. Men det kan da godt være det er
fordi jeg er administrator.

Hilsen Lars

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 14:03

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Hos mig blev den tilføjet automatisk. Men det kan da godt være det er
> fordi jeg er administrator.

Har også fået den til det nu - den skulle åbenbart have det ind med
skeer (paste - anvend - opdater nu x flere) - så nu virker det også
her!

--
vh Lone

Fra : John

Dato : 15-04-07 14:50

"Hardy Laursen" <Hardy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har et underlig problem på alle mine 3 PC. urene vil ikke
> opdaterer, hverken på "time.Windows.com" eller "time.nist.gov"
> er der andre der har dette problem ?

Jeg følger interesseret med i tråden.

Jeg vil gerne selv opdatere mine programmer, og har derfor
afbrudt urets auto-update (stoppet tjenesten, som det kaldes på
microsoftsk)

Min firewall har stealth-funktion, og når dén er aktiveret vil
uret ikke umiddelbart opdatere manuelt. Så skal stealth slås fra,
pc'en genstartes for at 'aktivere tjenesten', og uret derefter
opdateres manuelt. Bøvlet...

Jeg har derfor i stedet installeret dette gratis alternative ur,
der yderligere kan vise dag, dato samt måned:

http://www.download.com/Free-Desktop-Clock/3000-2350_4-10587395.html?tag=lst-0-1

Firewallens stealth-funktion skal dog stadig afbrydes når uret
opdateres, men pc'en behøver ikke genstart.

OT-tip: Microsoftupdate samt nogle sites, fx hastighedsmålere,
virker heller ikke korrekt, når stealth-funktionen er aktiveret.
Jeg nævner dette, fordi andre af dagens sikkerheds-programmer har
stealth-funktion, der i nogle tilfælde kan give problemer.

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-04-07 15:07

On Sun, 15 Apr 2007 15:49:44 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Jeg vil gerne selv opdatere mine programmer, og har derfor
>afbrudt urets auto-update (stoppet tjenesten, som det kaldes på
>microsoftsk)

Det kan være at det er mig, der er dum....

Men hvad pokker ar auto-update / opdatering af programmer med uret at
gøre ?!?!

> [...]
>uret ikke umiddelbart opdatere manuelt. Så skal stealth slås fra,
>pc'en genstartes for at 'aktivere tjenesten', og uret derefter

Jep, det lyder bøvlet....

Var det ikke en bedre ide at isolere dit lokalnet på lokale
ip-adresser bag en NAT'ende bredbåndsrouter...

Så kan du uden problemer de-aktivere firewall'en på alle de lokale
computere...

<mlr>

Fra : John

Dato : 15-04-07 15:36

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan være at det er mig, der er dum....

- det ka' da godt være.. skal jeg ikke kunne udtale mig om.. :)

> Men hvad pokker ar auto-update / opdatering af programmer med
> uret at
> gøre ?!?!

Ikke spor indviklet: Jeg vil ikke ha' noget som helst til at
opdatere af sig selv, heller ikke uret!

Undtaget er dog ePrompter (mail program).

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-04-07 15:55

On Sun, 15 Apr 2007 16:36:23 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>- det ka' da godt være.. skal jeg ikke kunne udtale mig om.. :)

>Ikke spor indviklet: Jeg vil ikke ha' noget som helst til at
>opdatere af sig selv, heller ikke uret!

Mener du også at personerne inde i fjernsynet holder øje med dig og
kan læse dine tanker ?

Spøg tilside: Jeg mener det er at gå til yderligheder, når du
de-aktiverer Windows NTP-clienten / Windows Time Service - Ikke mindst
fordi du åbenbart alligevel vil/skal bruge den, og derfor jævnligt må
bøvle med både Tjenester og firewall opsætningen ?!

<mlr>

Fra : John

Dato : 15-04-07 16:13

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Mener du også at personerne inde i fjernsynet holder øje med
> dig og
> kan læse dine tanker ?

- mon de dog ikke udfylder deres travle arbejdsdag med mere
spændende aktiviteter.. :)

> [...]
> fordi du åbenbart alligevel vil/skal bruge den, og derfor
> jævnligt må
> bøvle med både Tjenester og firewall opsætningen ?!

Nul bøvl! Skal jo blot midlertidig de-aktivere stealth-funktionen
(et par muse-klik), og uret behøver kun opdatering højst en gang
om måneden.

Auto-opdateringer (antivirus, antispyware, div playere, windows
mm) er irriterende, da de ofte(st) finder sted på ubelejlige
tidspunkter. Kun derfor vil jeg gerne styre det selv.

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-04-07 16:35

On Sun, 15 Apr 2007 17:12:47 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nul bøvl! Skal jo blot midlertidig de-aktivere stealth-funktionen
>(et par muse-klik), og uret behøver kun opdatering højst en gang
>om måneden.

Tja, det vil jeg opfatte som bøvl - samtidig som det i bund-og-grund
er unødvendigt: En kørende ntp-client er noget nær det mest uskyldige
man kan tænke sig...

>Auto-opdateringer (antivirus, antispyware, div playere, windows
>mm) er irriterende, da de ofte(st) finder sted på ubelejlige
>tidspunkter. Kun derfor vil jeg gerne styre det selv.

Der er du til gengæld inde på noget af det rigtige...

Jeg bliver også drevet til vanvid af auto-opdateringer fra firmaer som
Logitech, WordPerfect, Corel, MS etc der popper op hver gang man roder
koncentreret med noget vigtigt.

Men det er vel ikke firewall'en der skal stoppe den slags. Jeg
foretrækker i hvert fald at fjerne den relevante proces med værktøjer
som f.eks msconfig...

<mlr>

Fra : John

Dato : 15-04-07 17:07

> [...]

> firmaer som
> Logitech, WordPerfect, Corel, MS etc der popper op hver gang

Præcis!

Vedr fx Logitech: Jeg downloader den relevante fil til skrivebord
og udpakker den (WinZip), men kører den ikke. Dernæst opdaterer
jeg driveren via Enhedshåndtering og la'r programmet søge i filen
på skrivebordet. Så undgår man Logitechs utålelige messenger samt
andet unødvendigt gøgl.

> Men det er vel ikke firewall'en der skal stoppe den slags.

Nej, heldigvis kan update-funktionen afbrydes i de fleste (af
mine) programmer, men den ka' godt hvis nødvendigt. Jeg
foretrækker således en ældre version af Yahoo Messenger, men
Yahoo vil så gerne ha' at jeg opdaterer til nyeste version, der
er fyldt med alt muligt skrammel. Det stopper firewall'en.

John

Fra : Ole C

Dato : 15-04-07 21:38

Hardy Laursen skrev blandt andet:

> Har et underlig problem på alle mine 3 PC. urene vil ikke opdaterer,
> hverken på "time.Windows.com" eller "time.nist.gov" er der andre der
> har dette problem ?

Serverne virkede heller ikke d. 5. april - se evt. tråden
"Tidssynkronisering i Windows XP"

--
vh
Ole C.