MS Windows
briani 27239
Fejlmeddelelse - DLL
Fra : suk

Dato : 12-04-07 16:22

Hej gruppe. Håber jeg er havnet i den rigtige.

Min veninde har et problem med hendes Acer-bærbar. Den er blevet sløv(ere),
og starter op med en fejlmeddelelse, hvor der står:
(Menubjælke:) RTHDCPL.EXE - Ugyldig flytning af system-DLL'er
(Tekst:) System-DLL'en user32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil
ikke køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en
C:\WINDOWS\System32\HHCTRL.OCX brugte det adresseområde, der ellers var
reserveret til Windows DLL-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes
for at få en ny DLL-fil.
(Citat slut) (Hvis citatet virker uforståeligt har jeg postet et billede af
advarslen i dk.binaer).

Hvad betyder det? Hvordan finder jeg ud af hvem jeg skal kontakte? Og drejer
det sig om RTHDCPL.EXE eller HHCTRL.OCX, eller en 3. fil?

Håber nogen har et bud.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 16:27

suk wrote:
> [...]
>
> Hvad betyder det? Hvordan finder jeg ud af hvem jeg skal kontakte? Og drejer
> det sig om RTHDCPL.EXE eller HHCTRL.OCX, eller en 3. fil?

Smid din realtek lyd driver ind forfra, så er du grøn.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-07 16:30

suk skrev:

>Håber nogen har et bud.

Hvis det er en dansk XP så hent og installer og reboot bagefter
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

Hvis det er en media center edition, så hent og installer og reboot bagefter
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

så forsvinder fejlmeddelelsen
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : suk

Dato : 14-04-07 07:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> [...]
4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

> Hvis det er en media center edition, så hent og installer og reboot

Tak til alle for svarene.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-07 16:33

Den 12-04-07 17.22 skrev suk følgende:

> (Menubjælke:) RTHDCPL.EXE - Ugyldig flytning af system-DLL'er

Den har været oppe flere gange her i gruppen i den senere tid. Problemet
er en fejlbehæftet fejlrettelse, som er installeret via Windows Update.
Hvis du installerer nedenstående fejlrettelse, rettes fejlen i den
tidligere fejlrettelse:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/393m96

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Per

Dato : 12-04-07 19:12

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Problemet er en fejlbehæftet fejlrettelse, som er installeret via
> Windows Update. Hvis du installerer nedenstående fejlrettelse, rettes

Ufatteligt at Windows ikke selv kommer med en automatisk update-rettelse,
når nu så mange er påvirket af fejlen.

/Per

Fra : Max

Dato : 13-04-07 07:25

Hej Per

> Ufatteligt at Windows ikke selv kommer med en automatisk
> update-rettelse, når nu så mange er påvirket af fejlen.

Ifølge nogle jeg har hørt om, ja der fjernes fejlen via en up-date,
problemet med den maskine hvor jeg har mødt fejlen på er så
at den ikke kunne gå på net så længe fejlen var på den.

--
Mvh Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-04-07 23:41

Per skrev:

> Ufatteligt at Windows ikke selv kommer med en
> automatisk update-rettelse, når nu så mange er
> påvirket af fejlen.

Det gør de normalt også. For et års tid siden var der
en opdatering der gik ud over alle HP-scannere, men
det blev da hurtigt løst.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bent E.

Dato : 12-04-07 22:23

Hvis du er en af dem der er blevet berørt af fejlen som viser sig med denne
fejlbesked:

Så kan der hentes en hotfix fra microsoft her: http://kortlink.dk/3s8t

Bent E.

--