ADSL Deling
Fra : René D. Henningsen

Dato : 04-01-01 22:11

Hej !

Nu har jeg læst et utal af forklaringer på hvordan en TDC ADSL forbindelse
kan deles.

Jeg har forsøgt stort set dem alle uden held.

Er der nogen her der rent faktisk har fået det til at virke?? Og i givet
fald hvordan??

Eller er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det ikke kan lade sig
gøre med ATM-kortet fra TDC??

Der er tale om 2 pc'er med forbundet med netkort (begge kører WIN98SE).

På forhånd tak

René

Fra : taz123@my-deja.com

Dato : 04-01-01 22:32

In article <932okp$1jq$1@news.inet.tele.dk>,
"René D. Henningsen" <mulle@post4.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt stort set dem alle uden held.
>
> Er der nogen her der rent faktisk har fået det til at virke?? Og i

Jeg har downloaded Sygate 4.0 og brug den til at dele min Netexpress
256 og det virker. Begge pc'ere er med Win98SE og forbundet via en
switch.

Mvh.
Edm...
www.edmundo.dk

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : René D. Henningsen

Dato : 05-01-01 00:10

Efter tip fra en anden, har jeg fået det til at virke !!

www.analogx.com under network kan downloades en proxyi, som stort set
konfigurer sig selv... efterfølgende er det blot at konfigurere LAN
indstillinger, til at bruge en proxy server, under avanceret sættes adresse
på netkortet i hosten, samt portnumre. Sammen med installationsfilen, er en
readme fil, hvor disse portnumre kan ses.

René

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-01 00:40

"René D. Henningsen" <mulle@post4.tele.dk> writes:

> Er der nogen her der rent faktisk har fået det til at virke?? Og i givet
> fald hvordan??

Ja, en af mine gode venner har det kørende på noget Linux.

Han fulgte blandt andet den vejledning der ligger på
http://www.koldfront.dk/staff/asjo/text/netexpres.html,
men den er nok ikke så interessant, hvis du kører Windows.

Har du også læst
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare?

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.

Fra : Tom Knudsen

Dato : 05-01-01 09:55

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> http://www.koldfront.dk/staff/asjo/text/netexpres.html,
> men den er nok ikke så interessant, hvis du kører Windows.

Hej Jakob og andre i ng der kender noget til nedenstående

Jeg har brug for at få min ProAcces 512/512 til at arbejde sammen med en Linux
router. Jeg har styr på at route osv. gennem linux-boxen, men jeg kan ikke
helt gennemskue hvordan jeg får fat i mit ATM/ADSL modem UDEN at skulle
igennem TeleDK's åndsvage prekonfigurerede router (med NAT).

Mao. Jeg skal bruge et ATM-netkort der kan snakke med min ProAccess.
- Kender du eller din ven noget til det??

JEg bliver meget glad for enhver form for svar!
Mvh Tom Knudsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-01 14:40

Tom Knudsen <tom@dsr.kvl.dk> writes:

> Hej Jakob

Hvis det er mig du snakker til, så stav venligst navnet med 'c',
det er lidt af en personlig kæphest

> Mao. Jeg skal bruge et ATM-netkort der kan snakke med min ProAccess.
> - Kender du eller din ven noget til det??

Nej, beklager. Jeg har selv DSL hos CyberCity, og min ven har
"kun" en NetExpres.
Så vidt jeg lige er orienteret, så er det på nuværende tidspunkt
ikke muligt at slippe for routeren, da der ikke umiddelbart er
drivere til fx Speedstream ATM-kortet, som anvendes med NetExpres,
så det kan fungere sammen med Pro@ccess.

Hvis du ikke vil købe en router selv, så kan du overveje at få
Tele Danmark til at sætte din router op, så den automatisk forwarder
alt til din Linuxboks.

--
Jacob
Connection reset by little mexican guy with cable cutters.

Fra : 4b-areus

Dato : 05-01-01 20:44

Hi gruppe

Lige som René D. Henningsen, har jeg også "kun" haft problemer med at få
"skidtet til at kører".
Også jeg har fået "delvis" succes med dette link http://www.analogx.com/

Tilbage er dog et spørgsmål:
Kan computer nummer 2 også få selvstændig adgang til
post og news. ?
Er det mig der ikke kan finde ud af at sætte
nummer 2 op til dette.?
Kan nogen hjælpe, ? Alle forslag modtages med tak

mvh
benny