HTML Signatur
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-04-07 09:10

Hej, jeg har lidt ballade med en HTML signatur.

Hvis vi sneder en mail ud, og får den retur oplever vi i meget sjældne
tilfælde at Æ,Ø & Å er blevet formateret om til misk-mask.

Jeg tror det har noget med kodningen i starten der evt. fortæller læseren
hvordan den skal opfattes, dog er denne kode hentet på et tidspunkt hvor
nogle anbefalede denne som "the shit"

Nogle der kan lure om den laver ballade med danske karakterer:

<HTML><HEAD><TITLE>Untitled Document</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2604" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
hilsen<p></p>
Evt. bud på alternativer modtages gerne

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 09:32

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis vi sneder en mail ud, og får den retur oplever vi i meget sjældne
> tilfælde at Æ,Ø & Å er blevet formateret om til misk-mask.

> <META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">

Jeg har ingen erfaring med at udsende html mails, men ovenstående linje
sætter et windows only tegnsæt, så prøv i stedet med

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-04-07 10:42

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> wrote in message

> Jeg har ingen erfaring med at udsende html mails, men ovenstående linje
> sætter et windows only tegnsæt, så prøv i stedet med

Hej Carsten, tak for buddet, det ændrer desværre ikke på sagerne ;o(

Mvh

Kim

Fra : Brian Joergensen

Dato : 10-04-07 14:56

Hej Kim!

Du har vel sørget for at give specialtegn som å, æ og ø den korrekte
encoding?

F.eks. skal et lille å omskrives til &#229; og lige så med de øvrige
specialtegn som æ og ø..!

Tjek dette link og hent den korrekte encoding:

http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp

mvh.
Brian Joergensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-04-07 17:20

On Tue, 10 Apr 2007 10:09:50 +0200, "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid>
wrote:

> [...]
><META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
><META content="MSHTML 6.00.2900.2604" name=GENERATOR></HEAD>

Har du bemærket, at din "med venlig hilsen" står uden for siden, dvs,
efter </html>?
Du mangler desuden en </BODY>.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-04-07 18:22

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> skrev :

>Har du bemærket, at din "med venlig hilsen" står uden for siden, dvs,
>efter </html>?

Ja, det er en fejl.

>Du mangler desuden en </BODY>.

Er ikke nødvendig/påkrævet.

[...]