MS Windows
briani 27239
Hvad betyder denne fejlmeddelse?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 00:24

En ven får denne fejlmeddelse på en ½ år gammel maskine med XP SP2:

"RTHDCPL.EXE - Ugyldig flytning af system-DLLèr

System-DLLén user 32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke
køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLLén C:/WINDOWS/system32/HHCTRL.OCX
brugte det adresseområde, der er ellers var reserveret til Windows
DLL-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil."

Nogen der har et bud på hvad fejlen ligger i og hvad han kan gøre?
Hans

Fra : Heidi Hansen

Dato : 08-04-07 00:48
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 00:53

Heidi Hansen skrev:

> Hej
>
> Prøv denne:

snip

Jeg har smidt den til ham...

Tak for den hurtige respons på dette ugudelige (ugidelige? tidspunkt!

Hans

Fra : Bent E.

Dato : 08-04-07 09:51

Hvis du er en af dem der er blevet berørt af fejlen som viser sig med denne
fejlbesked:

RTHDCPL.EXE - Ugyldig flytning af system-DLL'er

System-DLL'en user32.dll blev flyttet i hukommelsen.

Programmet vil ikke

køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en

C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX brugte det adresseområde, der ellers

var reserveret til Windows DLL-filer.

Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil.

Så kan der hentes en hotfix fra microsoft her: http://kortlink.dk/3s8t

Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 10:08

Bent E. skrev:

> Hvis du er en af dem der er blevet berørt af fejlen som viser sig med
> denne fejlbesked:

snip

> Så kan der hentes en hotfix fra microsoft her: http://kortlink.dk/3s8t

Det lyder jo som om der er styr på det!

Din mail er også videresendt til min kammerat!

Tak til jer begge to!
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-04-07 10:18

Hans Paulin (6310) skrev:

>hvad han kan gøre?

Hvad du kunne have gjort er nemmere at svare på, du kunne have kigget 3 -
4 dage tilbage i gruppen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 11:30

> Den fejlmeddelelse fik jeg også i går ved første boot efter en
> Windows-opdatering (KBetellerandet) på en ca. ½ år gammel maskine (XP
> Pro).

Okay

> Det "morsomme" er, at leverandøren af HHCTRL.OCX hedder Microsoft
> Corporation Find filen, se på "egenskaber". Mon ikke vi meget snart
> ser en fejlrettelse fra MS?

Godt spørgsmål
Hans