Apple TV - nogen der har købt en? Og la
Fra : Bruno

Dato : 07-04-07 15:49

Fra : Lyrik

Dato : 08-04-07 11:11

Den 07.04.2007 kl. 16:48 skrev Bruno <dont.use@this.address.ever>:

> http://www.semthex.com/index.php?option=com_content&view=article&id=31&Itemid=1
>
> Jeg synes det spændende ud.
++++++++++++
Spændende til hvad?

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Bruno

Dato : 08-04-07 12:51

Lyrik wrote:
> ++++++++++++
> Spændende til hvad?

Der er mange muligheder, eksempelvis:

- Den billigste Mac overhovedet
- Medieserver
- Medieafspiller der ikke er begrænset til nogle få formater
- Lille webserver
- Surf fra lænestolen

Men du mener måske man skal lade den være som en begrænset medieafspiller?

Mvh
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-07 13:08

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> - Surf fra lænestolen
>
> Men du mener måske man skal lade den være som en begrænset medieafspiller?

Hvor den stadig mangler DVD-drevet ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-07 14:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvor den stadig mangler DVD-drevet ...

enig ... hvis man alligevel vil lave den om til en alm. mac så er en mac
mini et bedre køb ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 09-04-07 07:02

On 08/04/07 15:35, in article
1hw9cmx.syt0zbwkp1biN%thomas_lists@elements.dk, "Thomas von Hassel"
<thomas_lists@elements.dk> wrote:

> enig ... hvis man alligevel vil lave den om til en alm. mac så er en mac
> mini et bedre køb ...

Lige bortset fra at den mangler en HDMI udgang.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-07 09:19

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> On 08/04/07 15:35, in article
> 1hw9cmx.syt0zbwkp1biN%thomas_lists@elements.dk, "Thomas von Hassel"

> Lige bortset fra at den mangler en HDMI udgang.

Det har den da ... DVI -> HDMI er et spørgmål om et kabel. Og den har et
optisk audio ud til din surround forstærker. Derudover kan en mini
håndtere 5.1 og 7.1 kanals sourrund lyd.

/thomas

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 09-04-07 20:14

> Det har den da ... DVI -> HDMI er et spørgmål om et kabel. Og den har et
> optisk audio ud til din surround forstærker. Derudover kan en mini
> håndtere 5.1 og 7.1 kanals sourrund lyd.

Ja jeg har selv en MacMini G4 og et DVI->HDMI, men billedet fylder ikke hele
skærmen. Det er et 32" Sony 720P. Så kan jeg vælge 'Overscan' på Mini'en men
så bliver billedet omkring 5% for stort.
Virker det bedre med en IntelMini ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-07 20:36

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> [...]
> skærmen. Det er et 32" Sony 720P. Så kan jeg vælge 'Overscan' på Mini'en men
> så bliver billedet omkring 5% for stort.

Fylder ikke hele skærmen ? ... hvor meget ?

/thomas

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 10-04-07 18:21

<thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Fylder ikke hele skærmen ? ... hvor meget ?

Der er en sort kan hele vejen rund på omkring 5 cm.
Med VGA input fylder det hele skærmen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-07 19:52

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> Der er en sort kan hele vejen rund på omkring 5 cm. Med VGA input fylder
> det hele skærmen.
>
> mvh

hmm, sjovt .. på min er den ca. 2 cm ... ikke noget jeg hidser mig op
over da billedet står kanon på alle andre måder ...

/thomas

--
Thomas Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 22:48

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> [...]
> skærmen. Det er et 32" Sony 720P. Så kan jeg vælge 'Overscan' på Mini'en men
> så bliver billedet omkring 5% for stort.

Det kommer an på dit TV, det er TV'ets scaler som laver problemet.

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 11-04-07 13:17

Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det kommer an på dit TV, det er TV'ets scaler som laver problemet.

Hmmm... Jeg må lige kigge lidt mere grundigt på mit TV's muligheder.

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 12-04-07 05:50

> Hmmm... Jeg må lige kigge lidt mere grundigt på mit TV's muligheder.

Nå nu lykkedes mig at få det til at virke, jeg har nu 2 cm sort kant i
siderne og 1 cm i top & bund.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-07 13:08

Gnyffe Gnub <qaz@tg.com> wrote:

> Lige bortset fra at den mangler en HDMI udgang.

Uden et HD-DVD eller Blueray drev er HDMI fuldstændigt ligegyldigt.

HDMI = DVI m. HDCP + spdif. mini'en har allerede DVI og spdif udgange.