CSS positionering af tekst?
Fra : TNE

Dato : 07-04-07 11:31

Hej.

Jeg har et stykke tekst jeg gerne vil have centreret i bunden af
et dokument.

Min kode i HTML ser sådan ud:

og min CSS ser sådan ud:

>#left_frame_txt {
>   position:absolute;
>   bottom: 5px;
>}

og

>p.anbe {
>   font-family: Tahoma, sans-serif;
>   font-size: 10pt;
>   color: #FFFFFF;
>}

Håber nogen kan hjælpe.

MVH.

Thomas

PS: I må lave en helt ny både CSS og HTML kode hvis i har lyst.
Det her er bare noget sjusk.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 12:25

"TNE" <webmaster@tne.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et stykke tekst jeg gerne vil have centreret i bunden af
> et dokument.

Er det så ikke blot at indsætte teksten sidst i dokumentet? Så burde den
absolute position være overflødig

> Min kode i HTML ser sådan ud:

Et link til siden så vi rent faktisk kan se hvordan det virker?

Prøv med

Og lidt CSS

[...]

Men om det giver mening i dit tilfælde er svært at sige uden et link

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-04-07 12:41

"TNE" skrev i en meddelelse...

> Jeg har et stykke tekst jeg gerne vil have centreret i bunden af
> et dokument.
>
> Min kode i HTML ser sådan ud:

Jeg kan ikke se, du behøver bruge position:absolute overhovedet, hvis det
bare er en DIV, som skal lægge sig nederst (som det sidste element)... Har
du et link til siden?

Men centreringen af teksten er til gengæld nem i CSS, nemlig fjern <center>
tagget i HTMLen og i CSS brug

text-align: center;

på det element, som skal centreres.

MVH