Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mellemring
Fra : Per LH

Dato : 02-07-01 23:13

Min svoger har fortalt mig at man kan købe en mellemring til et
spejlreflekskamera så man kan zoome længere ind - sådan en slags
fattigmands-tele. Er der nogen der har erfaringer, og hvad plejer sådan
noget at koste?

Mit kamera er et Canon eos 500 med 35-80

--
~~ mvh Per LH xplh@e-box.dkx fjern/rem x&x ~~

Fra : Amund Johansen

Dato : 02-07-01 23:21

Per LH wrote:

> [...]
> noget at koste?
>
> Mit kamera er et Canon eos 500 med 35-80

   Hei,
en mellomring er ikke en fattigmanstele. Det gjør at du kan fokusere
nærere i avstand og med større avbildningsmålestokk. Det du sikkert
har hørt om er en teleconverter (TC) som øker brennvidden med
hhv 1.4 og 2 ganger. Priser på slikt i Danmark skal jeg ikke si
noe om :)

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Flemming Qvist

Dato : 03-07-01 23:29

Er din interesse næroptagelser er mellemring en god løsning.
Der er ingen problemer med billedkvaliteten.
Skal betjeningskomforten være optimal skal det være en bælg. Men så bliver
prisen også "professionel"

Per LH <xplh@e-box.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qk607.2434$c63.258215@news000.worldonline.dk...

Fra : Faurholt

Dato : 05-07-01 21:22

Hej Per
En (eller flere) mellemring er bestemt ikke en fattigmandstele, men specielt
udstyr som efter min erfaring er særdeles spændende at arbejde med. Du kan
komme ultratæt på motivet, men det kræver almindeligvis mere lys end du
plejer at være vandt til. Til de fleste moderne kameraer er det forresten
noget dyrt tilbehør at få fat i, men bestemt nok værd at afpræve!
Venlig foto-hilsen
Niels-Peter

Fra : Per LH

Dato : 10-07-01 23:02

Tak for svarene - next stop fotohandleren

--
~~ mvh Per LH xplh@e-box.dkx fjern/rem x&x ~~
~~ www.guitarsiden.dk ~~ www.bandprobs.dk ~~