Skærme
Fijala 3554
Widescreen, VGA/DVI
Fra : Michael Westi

Dato : 06-04-07 02:38

Har just fået en ACER 2216WL 22" widescreen skærm. (fed skærm)

I VGA mode står den i 1680x1050 som beskrevet i manual.
Når jeg kører DVI skifter den til en max. opløsning på 1440 x 900.

Er det grafikkortet der er "flaskehalsen" her.
Drejer sig om et FX5200 (gammelt, men funker sq meget godt)

Eller kan en sådan skærm ikke presses højere i DVI mode?

Hvilket grafik kort skulle man evt. overveje til afløsning af FX5200? Til
max. 500,-

Er et GF6200 128MB DDR2 godt nok til dette? Koster 350,-

Mvh Michael.

Fra : Bruno

Dato : 06-04-07 22:23

Michael Westi wrote:
> [...]
>
> Er det grafikkortet der er "flaskehalsen" her.
> Drejer sig om et FX5200 (gammelt, men funker sq meget godt)

Det lyder tænkeligt.

> Eller kan en sådan skærm ikke presses højere i DVI mode?

Jeg har aldrig hørt om en skærm der ikke kunne køre max opløsning på sin
DVI indgang, så selv uden at checke skærmen ør jeg godt påstå det ikke
er der du skal lede.

> Hvilket grafik kort skulle man evt. overveje til afløsning af FX5200? Til
> max. 500,-
>
> Er et GF6200 128MB DDR2 godt nok til dette? Koster 350,-

Check specs hos producenten.

Mvh
Bruno