MS Windows
briani 27239
Spørgsmål til ipconfig-kommandoen
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-04-07 12:51

Hej,

Hvis jeg i en kommandoprompt skriver ipconfig /all, får jeg nogle
oplysninger op, som jeg er i tvivl om.

Det drejer sig om følgende:

1. Værtsnavn

2. Primært DNS-suffiks

3. Nodetype

4. IP-routing aktiveret

5. WINS-proxy aktiveret

6. Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks.

Hvis der er nogle derude der kan give en forklaring på hvad de ovenstående 6
punkter betyder, eller som kan henvise til hjemmesider hvor man kan finde
yderligee oplysninger om ovenstående, vil jeg blive meget glad.

Jeg anvender Windows XP Home.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-04-07 14:37

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:46163436$1$47384$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> yderligee oplysninger om ovenstående, vil jeg blive meget glad.
>
> Jeg anvender Windows XP Home.
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Hej prøv at se lidt på denne side
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php der er meget forklaret
ellers prøv at gogle lidt
--