MS Windows
briani 27239
langsom pc
Fra : Hm

Dato : 05-04-07 13:10

Hej
jeg har skrevet tidligere ang. dette irriterende problem.
Og en af jer svarede at jeg skulle prøve at se hvad det var der tog kraften
alt+ctr+del, og det har jeg så gjort, men der står jo en frygtelig masse,
hvordan ser jeg hvad er godt og skidt??
Jeg ved godt det er omfattende, men jeg ville jo gerne have kraften tilbage,
vil/kan I hjælpe
Hanne

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 05-04-07 13:33

> Hanne

Du skal se efter 2 "key components".

CPU og Hukommelse.

Umiddelbart hvis PC'en virker sløv generelt og ikke døjer med at harddisken
knurrer konstant, skal du kigge efter noget der bruger din CPU.

Tallene er angivet i % - dvs 62 er så en proces der bruger 62% af din
CPU-kraft.

Kan dette hjælpe?

Troels

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 13:51

> [...]
> harddisken knurrer konstant, skal du kigge efter noget der bruger din CPU.
>
> Tallene er angivet i % - dvs 62 er så en proces der bruger 62% af din

Hej Troels
det er en "tung en" du er gået igang med
det er alle exe filer der står når jeg går i ydeevne så står der CPU-brug
100% mon det er der du mener jeg skal kikke??
Hanne

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 13:58

Hej igen troels
Nu tror jeg, jeg ved hvad du mener, når jeg ser i feltet CPU så står alle på
00, men en lille fil Zlh.exe på hukommelse 8.296 KB siger 99, der er mange
filer der er flere filer der er på 20-30.000 KB, er det her vi er??
Hanne

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-04-07 14:35

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 00, men en lille fil Zlh.exe på hukommelse 8.296 KB siger 99, der er
> mange filer der er flere filer der er på 20-30.000 KB, er det her vi er??

En hurtig søgning på Google siger at Zlh.exe er en del af Norman antivirus
så hvis den står og bruger 99% af CPU så er der i mine øjne et eller andet
galt. Prøv at stoppe Norman et øjeblik evt. uden at være koplet op på nettet
og se om det hjælper på hastigheden og hvis det gør ville jeg finde noget
andet end Norman evt AVG
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jens G

Dato : 05-04-07 14:36

On Thu, 5 Apr 2007 14:57:43 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

> [...]
>00, men en lille fil Zlh.exe på hukommelse 8.296 KB siger 99, der er mange
>filer der er flere filer der er på 20-30.000 KB, er det her vi er??

zlh.exe er en del af Norman.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Ole C

Dato : 05-04-07 14:37

Hm skrev blandt andet:

> [...]
> alle på 00, men en lille fil Zlh.exe på hukommelse 8.296 KB siger 99,
> der er mange filer der er flere filer der er på 20-30.000 KB, er det

Jeg blander mig lige - selvom jeg ikke hedder Troels
Det helt galt at Zlh.exe bruger 99 procent af den CPU - og sådan forstår jeg
det du skriver.
Der er tale om en fil i Norman Antivirus, men hvorfor den bruger så meget af
maskinens energi ved jeg ikke.
Jeg tror at jeg i dit sted ville prøve at afinstallere Norman og derefter
geninstallere programmet igen for at se om fejlen stadig optræder - eller
måske afinstallationsprogrammet tilbyder en reparation af Norman.

--
vh
Ole C.

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 15:18

Hej
Ja, jeg mener også det er galt her, jeg har lige prøvet at lukke internettet
og stoppe Norman, som en mente jeg skulle prøve og det fik jeg ikke noget ud
af.
Jeg har også søgt på nettet og kan se at det er en Norman fil, men jeg er
ikke så dreven at jeg kan finde ud af løsningerne, Norman køber jeg igennem
arrownet. Måske skulle jeg prøve at slette og indstallere igen, jeg skal så
lige prøve at finde koderne, mener I at man ligeså godt kunne bruge gratis
AVG antivirus??
Hilsen
Hanne

Fra : Ole C

Dato : 05-04-07 15:23

Hm skrev blandt andet:

> Hej
> Ja, jeg mener også det er galt her, jeg har lige prøvet at lukke
> internettet og stoppe Norman, som en mente jeg skulle prøve og det
> fik jeg ikke noget ud af.

Måske filen stadig "kører"? Kig i Joblisten igen - og luk Zhl.exe manuelt.

> [...]
> indstallere igen, jeg skal så lige prøve at finde koderne, mener I at
> man ligeså godt kunne bruge gratis AVG antivirus??

Jeg mener AVG fungerer lige så godt - men det er lidt af en religionskrig
hvad folk foretrækker.
Til gengæld plejer alle at være enige om, at det vigtigste er at tænke sig
om

--
vh
Ole C.

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 15:43

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Måske filen stadig "kører"? Kig i Joblisten igen - og luk Zhl.exe manuelt.

Det turde jeg ikke, men en anden gang så kan man altså godt det uden der
sker noget??

> Til gengæld plejer alle at være enige om, at det vigtigste er at tænke sig
> om

Det mener jeg også jeg prøver meget på.
Hanne

Fra : KsNa

Dato : 05-04-07 18:32

> [...]
> på 00, men en lille fil Zlh.exe på hukommelse 8.296 KB siger 99, der er
> mange filer der er flere filer der er på 20-30.000 KB, er det her vi er??

Jeg har samme fil som i 8-10 dage har brugt 50% CPU, kan høres på blæseren
der drøner med 3600prm.

Når Norman er færdig med sin daglige opdatering stiger CPU forbruget kort
til efter, en genstart hjælper og den køre herefter normalt - endtil næste
start/opdatering. I samme periode har der været nogle fejlmeddelser om
Microsoft InteliMouse som afsluttes.

I dag har der ikke været problemer med Zhl.exe.

Begge mine døtre har døjet med samme problem, de er begge udeboende og
derved på andre netværk, så det må være noget generalt fra Norman der er
gået galt.

Mvh
Kim

Fra : Hm

Dato : 06-04-07 17:26

så det må være noget generalt fra Norman der er
> gået galt.
>
> Mvh
> Kim

Hej kim
det var da rart at det ikke kun er mig, så mon ikke fejlen bliver rettet.
Hilsen
Hanne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-04-07 14:03
Fra : Hm

Dato : 05-04-07 14:35

> http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html

Hej Ivan
Jeg har været inde og kikke, og det er der jeg tror jeg har noget galt, som
jeg skrev til sidst, så står der 100 % i CPU-ydeevne.
og under Processer står der 00 ud for alle filer i CPU på nær filen Zhl.exe
hvor Cpu er 99 så det må være den der bruger, men hvad gør jeg ??
Hanne

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 05-04-07 14:07

Scanner du nogensinde din computer for spyware og andet snavs ?

For der kan være meget på computeren, og det sænker også hastigheden..

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 14:20

"MigSelv (6400)" <2662070mXXX001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Scanner du nogensinde din computer for spyware og andet snavs ?
>
> For der kan være meget på computeren, og det sænker også hastigheden..

Hej
ja, jeg scanner med Ad-Aware for spyware ca. engang om ugen, lige for tiden
flere gange om dagen, p.g.a. den er så langsom.
Jeg har Norman som antivirus og firewall, kan jeg gøre mere??
Hilsen
Hanne

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 14:51

> ja, jeg scanner med Ad-Aware for spyware ca. engang om ugen, lige for tiden flere gange om dagen,
> p.g.a. den er så langsom.
> Jeg har Norman som antivirus og firewall, kan jeg gøre mere??

Du har ikke flere firewalls /flere antivirusprogrammer der kører
samtidigt, vel? De har det med at 'konflikte'..........
Kunne fx. sætte Norman på ekstraarbejde hvis du også har windows
indbyggede firewall til at køre.

--
vh Lone

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 15:20

> [...]
> samtidigt, vel? De har det med at 'konflikte'..........
> Kunne fx. sætte Norman på ekstraarbejde hvis du også har windows

Jo, jeg mener at jeg har det indbyggede firewall til at køre, men ellers har
jeg ikke nogen.
Hanne

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 15:39

> Hej
> Jo, jeg mener at jeg har det indbyggede firewall til at køre, men ellers
> har jeg ikke nogen.
> Hanne

Hej til alle der hjalp, med hastigheden,
jeg tror det var Windows firewall der her drevet mig til vanvid de sidste 14
dage, nu ser det ud som om det køre, men jeg høre gerne stadig gerne om mit
Ad-Adware SE ikke er godt nok
så tusinde tak for hjælpen
Hanne

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 15:52

> [...]
> som om det køre, men jeg høre gerne stadig gerne om mit Ad-Adware SE ikke er godt nok

Godt du fandt synderen Slog du windows firewall fra eller hvodden?
Hvis du gjorde det, skulle du måske lige tjekke at der så er en
fungerende firewall i dit Norman program i stedet........

Ad-Aware er da udemærket et stykke af vejen. Bruger jeg også.

Kombinerer det med Spybot S&D - som også fås med dansk
tekst. Og bruger desuden CCleaner - som også fås med dansk
tekst. Sig til hvis du vil have links til nogle af dem ......mener også
der er en dansk manual til indstallation og indstillings-sætning i
CCleaner et sted på nettet..........

Renser du med CCleaner og tømmer dine temp/temporary i
IE finder de andre to nu sjældent noget.

Mht. hastighed kan det også godt give et pift lige at køre en
defragmentering ind i mellem.

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 16:10

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

Nå - du får lige et par links med det samme.......... ved ikke
hvornår jeg vender tilbage til pc'en

Find og læs om Spybot Search and destroy her:
http://www.spybot.info/dk/spybotsd/index.html

CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Dansk manual til installation og brug af CCleaner her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 16:50

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

Ups....glemte lige nåed:

> Renser du med CCleaner og tømmer dine temp/temporary i
> IE finder de andre to nu sjældent noget.

Flere måder at rense IE temp-mappernes filer på, her kommer
3 forslag:

A)
Du kan tømme temp mapperne i IE med CCleaner....(som også
fx. kan rydde op i din registreringsdatabase o.a. - hvis du vælger det
forøvrigt....) I CCleaner kan du vælge at den skal gemme nogen
bestemte cookies du gerne vil beholde.

B)
Du kan også tømme temp-mapper inde i IE:
Vælg Funktioner --> Internetindstillinger --> Slet filer
(og evt. --> Slet cookies..........hvis ikke du lader pc'en
gemme den slags sæføli

C)
Du kan også tømme dem 'manuelt', (efter min erfaring det mest
effektive) fx. sådan her:

1) Åbn mappen Documents an settings.

2) åbn den konto hvor du vil tømme temp mapperne.

3) åbn mappen 'lokale indstillinger'

4) find Temp-mappen og mappen Temporary Internet files
og smid _alt_deres indhold i papirkurven.....og tøm så
papirkurven.

PS 1. Hvis du lige har hentet opdateringer eller programmer ned
så vent lige et par dage med at tømme dem - kan være der
ligger noget der først installeres ordentligt efter en lukning/genstart
eller to

PS 2. Hvis du lader maskinen gemme cookies er det her _ikke_
en smart måde - for så fjernes de :)

--
vh Lone

Fra : Jack

Dato : 05-04-07 17:26

> [...]
>
> 3) åbn mappen 'lokale indstillinger'
>
> 4) find Temp-mappen og mappen Temporary Internet files
> og smid _alt_deres indhold i papirkurven.....og tøm så

Og den rigtig smarte laver så lige en genvej til mappen på sktivebordet til
næste gang så er det også hurtigt, at hive flash og andet sjovt ud, som
man ikke kan højreklikke på

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 23:37

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og den rigtig smarte laver så lige en genvej til mappen på sktivebordet til næste gang

Nope....den _rigtig smarte_ laver en bat-fil, der med et enkelt klik
tømmer _alle_ temp-mapper )

Fik hjælp til at lave sådan en for år tilbage på min gl. win95-
maskine - men jeg kan sgutte huske hvodden det lige var
den skulle konstrueres, desværre.

>så er det også hurtigt, at hive flash og andet sjovt ud, som man ikke kan højreklikke på

Øh......Dér faldt jeg lige fra.........
Du højreklikker vel ikke på hver fil for sig når du sletter temp-filer?
Og hvordan skulle det i så fald være lettere via en genvej fra
skrivebordet .........Fortæl, fortæl! Måske er der noget 'snedigt'
i din arbejdsgang man kunne hugge...ehh...låne

--
vh Lone

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-04-07 23:44

Lone skrev:

>Nope....den _rigtig smarte_ laver en bat-fil, der med et enkelt klik
>tømmer alle temp-mapper )

noget i denne stil kan gøre det

RD /s /q "%temp%"
MD "%temp%"
RD /s /q "%tmp%"
MD "%tmp%"
RD /s /q "%windir%\Temp"
MD "%windir%\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Local Settings\Temp"
MD "%userprofile%\Local Settings\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
MD "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
del %windir%\prefetch\*.* /f /q
del c:\*.tmp /f /q

den renser godt ud i det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 18:09

> noget i denne stil kan gøre det

Wauw! Ser effektivt ud .......hvor er det bare ærgerligt jeg ikke kan få
den gl. maskine i snak så jeg havde noget at sammenligne/huske
det udfra..... - der er en del i dit forslag jeg lige skal ha' opklaret /
oversat...............hvis du 'gijer' altså

> RD /s /q "%temp%"
> MD "%temp%"
> RD /s /q "%tmp%"
> MD "%tmp%"

De fire linjer - betyder de "det er denne slags filer denne bat handler om" ?
En slags 'forvarsel', skåret ud i pap så systemet ikke misforstår det
- eller hvodden?

Det med RD og MD og % kan jeg ikke genkende...... (kan være
en alzheimer light ;) Vil du oversætte?

/s /q henviser til hvad/ hvilken handling?

> RD /s /q "%windir%\Temp"
> MD "%windir%\Temp"

Tømmes windows temp-mappen så - eller slettes hele mappen med indhold?

> RD /s /q "%userprofile%\Local Settings\Temp"
> MD "%userprofile%\Local Settings\Temp"
> RD /s /q "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
> MD "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"

Hvorfor på to sprog, og skal der ikke være seperate linjer for
variationerne .tmp og .temp?
Mappen Temporary Internet Files skulle også gerne med i tømningen
(har det slået til i IE at den skal tømme ved close, men det funker ikke)

> del %windir%\prefetch\*.* /f /q

del som delete husker jeg, men *.*/f /q?
*.* må være alle filer i mappen uanset for og efternavn, right?

Og hvad i alverden er det for en bunke .pf-filer der ligger i
prefetch-mappen? Spejlinger af aktiverede programmer eller hur?
Så de hurtigere åbnes/aktiveres, eller beregnet til hvad?
Der ligger også en enkelt layout.ini (konfig.indstilling) (på 56 sider
i WordPad der åbenbart er nogle år gl. og ændres løbende.......
.....vel ikke så smart at slette eller hvodden? Alle de øvrige filer i
mappen er .pf filer, så kunne det ændres til *.pf /f /q ?

> del c:\*.tmp /f /q

*.tmp .....alle filer direkte på c-drevet med efternavnet .tmp?
(kan der placeres .tmp dér...hmmm?)

Tegnene:
\
versus
/
.....oversættelse?

> den renser godt ud i det

)) _Dét_ tror jeg på! Konstruerede du den bare 'lige' eller bruger du den selv?

Mener også der var noget med echo /echo off.............alt efter om
man vil se 'arbejdsplanen' og exitte, eller den bare skal køre det og lukke 'selv'.
Eller er jeg ude i hampen her? ;) (rodede med pænt meget af forskellig art på
det tidspunkt, så måske jeg blander tingene sammen :)

--
vh Lone

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 05-04-07 23:41

> [...]
> skrivebordet .........Fortæl, fortæl! Måske er der noget 'snedigt'
> i din arbejdsgang man kunne hugge...ehh...låne

Lidt batch-programmering med en fuld dir, et par switches, så skulle den
være der.

F.eks del c:\documents and settings\billgates\application data\temp *.* /y

Kan ikke huske hvad switch er hvis den også skal æde undermapper og alt hvad
dertil hører

Troels

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 18:09

"Troels Plougmann-Olsen" <hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46157ad9$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

(Spøjs klipning du fik lavet dér )

> ....... med en fuld dir, et par switches, ..........

Desværre = sort snak )

> F.eks del c:\documents and settings\billgates\application data\temp *.* /y

Ligner noget af det de små grå kan mimre sig frem til.....altså opsætningen.
Men har du tempfiler i application data?

/temp *.* /y ............betyder hvad?

--
vh Lone

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 07-04-07 11:46

> Ligner noget af det de små grå kan mimre sig frem til.....altså
> opsætningen.
> Men har du tempfiler i application data?

Så vidt jeg husker. Søg efter "temp", og så skal den nok fortælle dig hvor
de ligger. Du skal muligvis be' din Windows om at vise alle filer, før du
kan.

> /temp *.* /y ............betyder hvad?

del = delete (kommando)
c:\documents and settings\billgates\application data\temp = stien der skal
ryddes op i.
*.* = hvad der skal slettes. I dette tilfælde alle filer (*), alle
extensions (.*)
/Q = switch, den fortæller du ikke vil forstyrres med spørgsmål om hvorvidt
filer skal slettes, for du vil jo bare ha tømt mappen
/F = switch, denne æder alle skrivebeskyttede filer

/y var en fejl, den hører til en anden kommando. /Q /F er nok dem du er
interesseret i.

Start en kommandoprompt og skriv "del /?" for at blive klogere på
kommandoen.

Troels

Fra : Lone

Dato : 08-04-07 14:50

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46177647$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Så vidt jeg husker. Søg efter "temp", og så skal den nok fortælle dig

Jep....du har ret....der ligger nogen! (+ tomme mapper fra div. afinstallerede
programmer...*suk*

Tror nu jeg til en start vil nøjes med om jeg kan fixe en batfil der renser
ud i /Lokale indstillinger/Temp + Temporary Internet Files........

Har prøvet del/? og kom også i tanker om help................
Men der står jo kun henhv. S/ Q/ etc. og windowskommandoer,
og så mangler jeg noget om / \ og % og " ". Har bestilt en bog på
biblo, da jeg ikke kan finde noget på nettet - nu vil jeg sg*
vide det! )

> [...]
>hvorvidt filer skal slettes, for du vil jo bare ha tømt mappen
> /F = switch, denne æder alle skrivebeskyttede filer

Tak for de oversættelser!
(hmm...tmp filer er vel ikke skrivebeskyttede eller hur?)

Udfra ovenstående kommer jeg frem til flg. ex. på "sti" jeg
må kunne bruge:

DEL C:\Documents and Settings\bruger\Lokale Indstillinger\Temp [1]

Men det sletter vel Temp-mappen, not? Hvis *.* skrives efter Temp,
altså Temp *.* slettes så både mappen og alt indhold?
Og skal der så ikke en linje ind der etablerer en ny Temp mappe?

Men skal /S og Q/ stå lige efter del, eller til sidst (sådan som du skrev /y)

Altså:
DEL C:\Documents and Settings\bruger\Lokale Indstillinger\Temp *.* /S /Q
eller
DEL /S /Q C:\Documents and Settings\bruger\Lokale Indstillinger\Temp *.*

> /y var en fejl, den hører til en anden kommando. /Q /F er nok dem du er interesseret i.

Ja - der må vel være forskel på små og store bogstaver også, altså hvilke
der bruges til hvad og hvornår.

[1] er du iøvrigt sikker på at hvis alle skrå streger er \ så deletes kun det _sidst-
nævnte_ i stien?

--
vh Lone

Fra : Jack

Dato : 06-04-07 10:55

> [...]
> skrivebordet .........Fortæl, fortæl! Måske er der noget 'snedigt'
> i din arbejdsgang man kunne hugge...ehh...låne

Det er ikke når jeg sletter, det er når jeg lige vil "låne" en flash eller
andet jeg ikke kan højreklikke på, så trækker jeg den ud fra temp, til
skrivebord og vælger kopier hertil

Fra : Jack

Dato : 06-04-07 10:59

> [...]
> Det er ikke når jeg sletter, det er når jeg lige vil "låne" en flash eller
> andet jeg ikke kan højreklikke på, så trækker jeg den ud fra temp, til

PS Det er også en billig vej til mobilringetoner prøvelytte dem, og så
hente dem ud fra temp ) og 10 kr. er sparet. Nyttig funktion til
teenagere.

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 06-04-07 11:02

Nu er ringetoner ikke noget man normalt betaler for....

Jeg gør ikke, jeg tager dem fra mine egne CD'ere og laver dem til MP3.

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 18:22

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

Smart måde at 'låne' på lyder det til ;)
Hvad vil det sige at låne en flash? Hvad kan du bruge 'en flash' til?
Kort sagt: hva' filen er det for en fætter?

> PS Det er også en billig vej til mobilringetoner prøvelytte dem,
>og så hente dem ud fra temp ) og 10 kr. er sparet. Nyttig funktion
>til teenagere.

....nu ka´ jeg jo altså bedst li´mobiler der siger tæt på 'nada' ))
Men tak for tippet!

--
vh Lone

Fra : Jack

Dato : 07-04-07 13:24

> "Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Smart måde at 'låne' på lyder det til ;)
> Hvad vil det sige at låne en flash? Hvad kan du bruge 'en flash' til?
> Kort sagt: hva' filen er det for en fætter?

Flash er nogle af de videoklip du finder rundt omkring på div. hjemmesider,
man kan meget tit ikke højreklikke på dem, men de ligger sig i temp, som alt
andet. Der hedder de *. swf

Syntes nogen gange de skal gemmes

Fra : Lone

Dato : 08-04-07 14:52

> Flash er nogle af de videoklip du finder rundt omkring på div. hjemmesider, man kan meget tit ikke
> højreklikke på dem, men de ligger sig i temp, som alt andet. Der hedder de *. swf
>
> Syntes nogen gange de skal gemmes

Aha! Tak for oversættelsen!

--
vh Lone

Fra : Hm

Dato : 06-04-07 19:29

Hej Lone

"> Godt du fandt synderen Slog du windows firewall fra eller hvodden?

*Ja, jeg slog det fra og vupti brugte CPU kun 2% mod 100% tidligere.

> Hvis du gjorde det, skulle du måske lige tjekke at der så er en
> fungerende firewall i dit Norman program i stedet........

** der er Firewall + Firewall assistent der køre i Norman.

> [...]
> IE finder de andre to nu sjældent noget.
>
> Mht. hastighed kan det også godt give et pift lige at køre en

Jeg vil gerne bede om link til CClener hvis den er på dansk.
Hanne

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 20:22

> ** der er Firewall + Firewall assistent der køre i Norman.

Jeg kender ikke Norman, men det er sikkert udemærket.
Du kan jo evt. prøve at spørge i sikkerhedsgruppen om der
er nogen der har erfaringer med om windows' eller normans'
firewall er bedst.

> Jeg vil gerne bede om link til CClener hvis den er på dansk.

Dansk manual til installation og brug af CCleaner her: (læs den
lige igennem først )
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
(undervejs i installationen skal du vælge 'dansk', se punkt 4 i manualen)

Programmet CCleaner henter du her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Et tip til at bruge programmet: afkryds et enkelt felt af gangen
og se hvad den finder når du beder den analysere............så kan du
danne dig overblik over hvilke områder du vil lade den rydde op.
(den fjerner ikke noget før du klikker på 'kør cleaner'! ved 'analyser'
kører den bare igennem og lister op hvad den finder som den foreslår
at fjerne)

PS. hvis du benytter dig at programmets funktion mht. at rydde op
i registreringsdatabasen, så lad den lave en backup når den spørger,
så kan du hente det fjernede ind igen hvis der skulle blive noget. (der
skal bare dobbeltklikkes på backup-filen)

Go fornøjelse!

--
vh Lone

Fra : Hm

Dato : 06-04-07 20:37

> [...]
> så kan du hente det fjernede ind igen hvis der skulle blive noget. (der
> skal bare dobbeltklikkes på backup-filen)

Foreløbig tak for linkene, det er dejligt i denne gruppe med al den hjælp,
jeg havde været på herrens mark uden.
Kan være jeg kommer tilbage hvis jeg ikke kan finde ud af CCleaner
Hilsen
Hanne

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 21:49

> Foreløbig tak for linkene, det er dejligt i denne gruppe
>med al den hjælp, jeg havde været på herrens mark uden.

Så lidt.
Men det var jo faktisk dig selv der spottede hvad der åd
cpu'en

> Kan være jeg kommer tilbage hvis jeg ikke kan finde ud
>af CCleaner

Kan du sikkert sagtens. Følg manualen, lad den analysere lidt
af gangen og vælg hvad du vil lade den fjerne/'cleane' - så er
du kørende.

--
vh Lone

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 05-04-07 15:04

Det program duer ikke, du skal bruge SuperAntiSpyware. En gratis version kan
findes via Google.

Fra : Hm

Dato : 05-04-07 15:23

"MigSelv (6400)" <2662070mXXX001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det program duer ikke, du skal bruge SuperAntiSpyware. En gratis version
> kan findes via Google.

Hej
Men jeg kan ikke finde ud af dem hvis de ikke er på dansk, og jeg syntes at
jeg har læst så mange gange at Ad-Aware skulle være i orden, men jeg har
muligvis misforstået noget, så jeg må se at finde det program du nævner.
Hanne

Fra : Jack

Dato : 05-04-07 16:16

> [...]
> at jeg har læst så mange gange at Ad-Aware skulle være i orden, men jeg
> har muligvis misforstået noget, så jeg må se at finde det program du

Adaware er ganske udemærket, men kør også spybot engang imellem

Download her : http://www.spybot.info/dk/download/index.html der er dansk
i den

Og gør så også som Lone skriver, slet tem filer i via explore, og
defrakmenter jævnligt. Så burde du ikke gøre meget mere. Der findes masser
af optimeringspogrammer og det nævnte ccleaner er ganske godt og gratis, men
du kan ikke bare køre det ukritisk, så hvis du er usikker så lad vær

Fra : Lone

Dato : 05-04-07 17:09

> det nævnte ccleaner er ganske godt og gratis, men du kan ikke bare køre det ukritisk,

Enig. Nogle af funktionerne skal man holde sine pilfingre fra medmindre
der står 'pc-nørd' på visitkortet

Men du har jo lov til at 'nøjes' med at bruge de dele af det du ved
er helt ufarligt/ ok, fx. rense for temp-filer & cookies i IE /Mozilla etc.
Du bestemmer jo selv hvad du vælger at 'vinge af' til oprydning fra
gang til gang.

--
vh Lone

Fra : Hm

Dato : 06-04-07 17:31

> [...]
> etc.
> Du bestemmer jo selv hvad du vælger at 'vinge af' til oprydning fra

Hej Til alle der kom med hjælp
Er lige kommet hjem og kan se at der er nogle gode svar, så jeg går i gang,
tusinde tak for hjælpen
Hanne

Fra : Gnyffe Gnub

Dato : 09-04-07 07:05

On 05/04/07 14:10, in article a5d17$4614e70c$55183531$5040@news.arrownet.dk,
"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

> [...]
> hvordan ser jeg hvad er godt og skidt??
> Jeg ved godt det er omfattende, men jeg ville jo gerne have kraften tilbage,

Hvis du har Norton Internet Suite installeret, så slet den. Den tager ca 40%
af kraften. Køb hellere NOD32 ellet brug det gratis AVG 7.5

Norton er noget skod !!