CSS
Fra : Marcus

Dato : 06-04-07 11:12

Säg, vilka kombinationer av operativ / webläsare fungerar denna
konstruktion inte i?

http://windows.abc.se/~m10901/KURS/css.html

Är högst prototypartad än så länge, men meningen är att normalt ska en
matt guld-färgad knapp synas, orange vid a:hover, blå-turkos vid
a:active och grön vid a:visited...

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://www.abc.se/~m10901/

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 13:05

Den 06.04.2007 kl. 12:12 skrev Marcus <pictorNOSPAM@abc.se>:

> [...]
>
> Är högst prototypartad än så länge, men meningen är att normalt ska en
> matt guld-färgad knapp synas, orange vid a:hover, blå-turkos vid

+++++++
Den fungerer i min Opera 9.1

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 13:22

> [...]

> Är högst prototypartad än så länge, men meningen är att normalt ska en
> matt guld-färgad knapp synas, orange vid a:hover, blå-turkos vid

++++++
Virker også i Firefox 2.0.0.2.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 13:40

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> [...]
>
> Är högst prototypartad än så länge, men meningen är att normalt ska en
> matt guld-färgad knapp synas, orange vid a:hover, blå-turkos vid

MacOS X, 10.4.9, Safari 2.0.4 - Virker _ikke_ efter hensigten.

Grøn på visited
Guld på hover

M.

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 06-04-07 15:06

> [...]

> Är högst prototypartad än så länge, men meningen är att normalt ska en
> matt guld-färgad knapp synas, orange vid a:hover, blå-turkos vid

Virker i min Camino og Safari kun første gang. Selv etter tømming av
cache og nyinnlasting av siden får jeg ikke tilbake fargeendringene.

--
Keera in Norway * Think big. Shrink to fit.
http://home.online.no/~kafox/

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 15:34

Keera Ann Fox <thinkbig.shrinktofit@online.no> wrote:

> Virker i min Camino og Safari kun første gang. Selv etter tømming av
> cache og nyinnlasting av siden får jeg ikke tilbake fargeendringene.

På den måde(denna settet) var det faktisk også for mig - se forrige
indlæg.

M.

Fra : Marcus

Dato : 06-04-07 23:37

> Virker i min Camino og Safari kun første gang. Selv etter tømming av
> cache og nyinnlasting av siden får jeg ikke tilbake fargeendringene.

Beror på att du måste tömma minnet (Clear History) också – eftersom
bilderna är på plats per css måste hela sidan (inklusive <link> -taggen)
laddas om på nytt.

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 07-04-07 12:07

> Beror på att du måste tömma minnet (Clear History) också – eftersom
> bilderna är på plats per css måste hela sidan (inklusive <link> -taggen)
> laddas om på nytt.

"History" har vel ingenting med saken å gjøre når man tvinger siden til
Ã¥ reloade?

Fra : Marcus

Dato : 07-04-07 12:27

> "History" har vel ingenting med saken å gjøre når man tvinger siden til
> å reloade?

Testa... Iallafall i just Safari verkar det ha betydelse.

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/