3-mobil`s MSN udenfor dækning
Fra : TomJones

Dato : 04-04-07 16:14

Hej

Håber nogen har erfaring der vil deles ud af

Vi bor i post nr. 6840 - rundt om byen er der dækning,
men da vi bor "nede i et hul" rent fysisk, er der
ikke 3 net.

Vi får forskellige tilsag af 3`s salgspersonale
- vil MSN virke?

Ved de andre 3-service ikke virker selvfølgelig,
men msn skulle virke siges der (af nogen).

Erfaringer`? virker msn trods ingen 3-net?

Mvh
TomJones

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-07 16:24

"TomJones" <Nono@honny.com> wrote in message
> Ved de andre 3-service ikke virker selvfølgelig,
> men msn skulle virke siges der (af nogen).
>
> Erfaringer`? virker msn trods ingen 3-net?

Ja tjenesterne virker, bare der er et net.. Du kan selvfølgelig ikke se TV
og andet geil.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 04-04-07 16:50

Jeg har ikke erfaret om msn virker når jeg er helt uden 3 dækning, men der
behøver ikke 3G dækning, "almindelig" 3 dækning er nok, så meget ved jeg,
Forstår du hvad jeg mener... det ser vidt lidt kryptisk ud... *G*

Tonni Madsen

Fra : TomJones

Dato : 04-04-07 20:06

Hej Tonni
Takker for dit svar...

Forstår

Meen -jeg bor i område 6840 -og ser du deres
dækningskort på www.3.dk -så så suser farve-
markeringen udenom lille Oksbøl
Men landmændene omkring byen kan snakke lystigt
video telefoni...

Og det er skam okay -jeg vil arbejdsmæssigt befinde
mig i andet område -og kan bruge den til "Geil"

Men bare msn vil virke -i de områder hvor 3 ikke er ???

Så hermed en lille efterlysning

Søger venlig sjæl der vil tjekke msn i ikke 3-dækket område
(ja -flooot 3 - personalet ikke er eninge om det svar)

Mailede dem faktisk -fik svar at jeg måtte fise rundt på
deres hp -eller ringe.. -ja, det gjorde jeg så ..he he..

Mvh
TomJones

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 11:20

> [...]
> Takker for dit svar...
>
> Forstår
>
> Meen -jeg bor i område 6840 -og ser du deres

Har ikke kigget... men 3 har en mast på Industrivej i Oksbøl
men 3 dækker jo så heler ikke så langt som alm. GSM

> Men bare msn vil virke -i de områder hvor 3 ikke er ???
>
> Så hermed en lille efterlysning

ja det har du jo fået svar på

> Søger venlig sjæl der vil tjekke msn i ikke 3-dækket område
> (ja -flooot 3 - personalet ikke er eninge om det svar)

tjaa du kan også bruge MSN hvis du er i udlandet.... på alm. gsm. Prøvede i
hvertfald i tyskland, og er ikke blevet opkrævet noget for det.. så ved ikke
om det koster noget.

Fra : TomJones

Dato : 05-04-07 17:18

"Bjarke Hansen" skrev i en

> Har ikke kigget... men 3 har en mast på Industrivej i Oksbøl
> men 3 dækker jo så heler ikke så langt som alm. GSM

3 har da ikke mast på industrivej -dækningsområdet for oksbøl
giver 0 i dækning -så er masten ihvertfald ikke pengene værd..

/TomJones

Fra : John

Dato : 05-04-07 17:25

TomJones skrev:

> 3 har da ikke mast på industrivej

Jow de har så.

Mvh

John

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-04-07 17:59

"TomJones" <Nono@honny.com> skrev i en meddelelse

> 3 har da ikke mast på industrivej -dækningsområdet for oksbøl
> giver 0 i dækning -så er masten ihvertfald ikke pengene værd..

http://www.mastedatabasen.dk/WebForm/ResultOnMap.aspx

Hi3G Adresse Industrivej 0, 6840 Oksbøl Teknologi UMTS Status Eksisterende

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 18:33

"TomJones" <Nono@honny.com> wrote in message

> 3 har da ikke mast på industrivej -dækningsområdet for oksbøl
> giver 0 i dækning -så er masten ihvertfald ikke pengene værd..

3´s dækningskort er langt fra opdateret... Den bliver vist højt opsateret et
par gange om året...

www.mastedatabasen.dk er til gengæld forholdsvis opdateret

Fra : TomJones

Dato : 07-04-07 18:10

"Bjarke Hansen" skrev i en meddelelse

> Har ikke kigget... men 3 har en mast på Industrivej i Oksbøl
> men 3 dækker jo så heler ikke så langt som alm. GSM

Hvordan ser du det ? 3G masten placeret samme sted som
anden TDC mast - 3-folkene ude i Bilka ikke hørt om en mast
der.....

7Tom Jones

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-07 20:53

> Hvordan ser du det ? 3G masten placeret samme sted som
> anden TDC mast - 3-folkene ude i Bilka ikke hørt om en mast
> der.....

en sælger gider nok ikke sætte sig ind i, og huske alle masteplaceringer...

Som fortalt.. gå ind på www.mastedatabasen.dk og tast din adresse fx og tryk
"vis på kort"

så de felter hvor der er vist "3" på, trykker du på og så kan du se det er
en hi3g mast.

Fra : TomJones

Dato : 08-04-07 07:32

"Bjarke Hansen" skrev i en meddelelseen mast

> [...]
> tryk "vis på kort"
>
> så de felter hvor der er vist "3" på, trykker du på og så kan du se det er

Takker -enig! men både sælger i butik og telefon "servicen" siger ingen
mast,
men sælger butik siger god for msn uden dækning, mens telefon servicen siger
nej

Ja der står hi3g mast -men ikke hvilket selskab -og pussigt nok står der TDC
master
gsm på adressen, så det er nok usandsynligt at 3 har den. Men da godt
"træls" at
de ikke selv har 100% styr på kundernes spg.

/TomJones

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-04-07 01:34

TomJones wrote:
> Ja der står hi3g mast -men ikke hvilket selskab -og pussigt nok står der TDC
> master gsm på adressen, så det er nok usandsynligt at 3 har den. Men da godt
> "træls" at de ikke selv har 100% styr på kundernes spg.

Hi3G er jo navnet på selskabet, 3G eller UMTS er navnet på teknologien.
Det firma vi til dagligt omtaler som 3, hedder officielt Hi3G.

Men at de ikke er enige om svaret, kan vi hurtigt blive enige om er
tåbeligt, men på den anden side så ville jeg stole mere på kundeservice,
end en sælger der sikkert får provision, og aldrig hører fra de
utilfredse kunder.

- Chano Andersen.

Fra : TomJones

Dato : 09-04-07 14:20

"Chano Andersen"skrev i en meddelelse

> [...]
> end en sælger der sikkert får provision, og aldrig hører fra de utilfredse

Tak for svar Chano!

Kundeservice siger jo også nej

Så er det ikke vildt mystisk at der står en mast midt i byen hvor jeg bor..
-som ikke virker?????

Mvh
TomJones

Fra : TomJones

Dato : 04-04-07 20:08

"Bjarke Hansen" skrev i en meddelelse

> Ja tjenesterne virker, bare der er et net.. Du kan selvfølgelig ikke se TV
> og andet geil.

Hejsa Bjarke! tak for dit svar!!

Og det er altså msn fx. ik område hvor "3" ikke dækker ?

Tjenesterne? hvilke andre vil virke, når du er udenfor "3" dækning?

Med venlig hilsen

TomJones " -som gerne vil købe 3-telefon udenfor dækningsområdet ;)"