ST60+ transponder ..
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 03-04-07 23:26

Jeg ville gerne undgå at bore hul til mit nye ST60+ depth instrument. Er der
nogen der har prøvet at køre det med Airmar P79 og haft held med det ? Og
muligvis ved hvor den kan købes ??

Evt. andre transpondere der kan bruges ?

Ellers borer jeg et 50 mm hul og sætter den originale i. Det er bare et
stort hul .....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 22:15

Hej Bjarke,

Jeg ved ikke om det stadig er aktuelt for dig, men på min båd er der
Raymarine instrumenter, herunder ekkolod (med temperaturmåler). Og da
jeg i dag skulle finde ledningerne frem fra dørken (troede båden skulle
i vandet - men vognmanden ville ikke vove det pga. vinden ... ærgerligt
....), kiggede jeg lige på ekkolodstransduceren, og der stod Airmar på
toppen af den, men jeg kunne ikke se noget nummer eller anden
modelbetegnelse. Men det er en gennemgående transducer - og det er vel
ikke det du har i tankerne? Men i det mindste er det en Airmar, så den
fungerer med Raymarines produkter ... Jeg har ikke selv foretaget
monteringen, det er gjort på værftet i 2003. Hvis det er relevant for
dig, kunne jeg evt. tage et billede og sende dig?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:4612d46c$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 05-04-07 23:25

Hej Flemming,

Tak for opmærksomheden.

Nej, du behøver ikke gøre yderligere. Den 'originale' transducer i kassen er
også en airmar i mit tilfælde, Mit spørgsmål gik mere på erfaringer med om
p79'eren (som er en "indenbords") kan skyde igennem skroget.

Jeg er imidlertid i dag blevet mere 'klar i spyttet'. Jeg skal i fremmed
farvand i 5 uger til sommer og jeg kan ikke have tvivl om mit lod virker. I
morgen ryger 50 mm boret i bunden af båden og så tager jeg den sikre vej
frem...

Bjarke