Pantaenius forsikring
Fra : HKN

Dato : 03-04-07 11:03

Hej,

Jeg har min båd forsikret hos Pantaenius, hvilket jeg har været
udmærket tilfreds med hidtil.
Jeg har imidlertid besluttet at holde båden på land i denne sæson, da
den trænger til en overhaling.
Jeg kontaktede derfor Pantaenius for at høre om jeg ikke således ville
få en nedsat præmie i den kommende sæson.
Svaret var positivt omend besparelsen var minimal - til gengæld fik
jeg at vide at præmien ville stige betragteligt når jeg sætter båden i
vandet igen!!
Ifølge selskabet bliver jeg betragtet som en ny kunde ved søsætning,
og derfor skal jeg betale en højere præmie........mmmmm, det giver
rigtig god mening??

Jeg forsøgte mig venligt med at forklare om der ikke var tale om en
fejl, eftersom jeg forbliver kunde i selskabet, men ak nej - det kunne
der ikke være tale om. Da jeg så indikerer at jeg føler mig en anelse
dårligt behandlet, og at jeg nok ville undersøge markedet for
forsikringer andetsteds, blev jeg blot gjort opmærksom på at jeg
skulle sende dem et brev med opsigelsen - en mail var ikke nok......

Så nu er det jeg spørger - hvor har i andre jeres både forsikret?

Mvh
Henrik

Fra : SørenH

Dato : 03-04-07 18:12

HKN skrev:
> [...]
> skulle sende dem et brev med opsigelsen - en mail var ikke nok......
>
> Så nu er det jeg spørger - hvor har i andre jeres både forsikret?

Jeg har godt nok osse min hos Pantaenius, men synes det lyder meget
usædvanligt, - både behandlingen og svaret som er ret inkonsekvent.
Hvis de enten sagde at du måtte opsige helt og så starte som ny kunde et
år efter, eller sagde at du ikke fik et større afslag men tilgengæld
beholdt "elite"-præmie så ku jeg forstå det, men at straffe dobbelt
lyder helt skævt.
Det harmonerer slet ikke med det image og serviceniveau hvormed de
beskriver sig selv i de halvårlige nyhedsblade de sender ud, og iøvrigt
også på deres hjemmeside.
Hvis det var mig ville jeg henvende mig skriftligt, stilet til direktør
eller ledelse, beskrive din oplevelse og bede om et skriftligt svar.
At blive nødt til at beholde båden på land en sommer kan ramme os alle,
så vi Pantaeniuskunder er da interesserede i at høre det endelige resultat!
Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 03-04-07 18:52

Jeg bruger TopDanmark. Jeg har altid ordnet alt pr telefon uden problemer.
Også opsigelser ifm med bådsalg. De er rimelig pragmatiske.

I forbindelse med med branden på Hundige havn har vi fået lidt erfaringer
med topDK og pantenius. Jeg har dog ikke det komplette overblik, så det er
ikke helt objektivt.

Pantenius har været uvillige til at sælge udstyr (rig og sejl fx) fra de
totaltskadede både. De udbad sig så høje priser, at det var urealistisk.
Virkede nærmest som at de hellere ville smide det ud end det skulle komme
ejerne til gavn. Men de udbetalte velvilligt totalsummen på de udbrændte
(underforsikrede) både.

Tilbage er der så bare dem der ikke havde forsikring. Surt. Tænk lidt over
det hvis man vil spare forsikringen fordi båden står på land ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 00:16

Vi har alle vore forsikringer i Tryg og den ene gang, vi *virkelig*
havde brug for bådforsikringen blev alt klaret uden problemer - også
selvom værftet havde skønnet den samlede reparationsudgift noget for
lavt i første omgang ... Også bådskift blev klaret uden voldsom
præmiregulering.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 05-04-07 05:23

Hej

Du skal være velkommen hos Danmarks Tursejlerforening hvor vi
har en aftale ed Trekroner Forsikring. Her får du nedslag i
præmien såfremt båden står på land.
Husk også at Trekroner er medlem af forsikrngsankenævnet, det er
ikke alle selskaber der er dette.
Se www.tursejleren.dk
Mvh
Poul Erik Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 09:19

"Poul Erik Støve Jakobsen" <poul.erik.jakobsen@privat.dk> skrev
> Du skal være velkommen hos Danmarks Tursejlerforening hvor vi
> har en aftale ed Trekroner Forsikring.

Hej Poul

Kan man bilve medlem hos DT hvis man er motorbådsejer.
Jeg leder efter en god og prisfornuftig forsikring til min båd.

/Martin

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 13-05-07 17:06

Martin Nielsen [5220] <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev:
> [...]
>
>Kan man bilve medlem hos DT hvis man er motorbådsejer.
>Jeg leder efter en god og prisfornuftig forsikring til min båd.

hej

Hvis du kontakter seketariatet på tlf. 70 21 42 42 fra kl. 10 -
13 samt torsdag 17 - 19 så klarer vores flinke sekretær Bente
dette. se. evt. www.tursejleren.dk

Poul Erik Jakobsen

Fra : Preben Kohl Lauritze~

Dato : 06-04-07 11:12

Hej,
Jeg har min båd forsikret i Pantaenius og det er jeg ganske godt tilfreds
med. Selvfølgelig kan man kun opsige en forsikring skriftligt - der skal en
dato og en underskrift på en begæring om opsigelse af forsikringen -
heldigvis!
Og til sidst - Hvis det er et problem, at opsige en forsikring skriftligt,
så tror jeg det er på tide at gå i land og begynde at samle på frimærker!

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-04-07 19:01

Øhh hvor er lige logikken i det ?? Hvis du synes det er et problem at opsige
en forsikring på moderne måder, hvorfor skal du så ikke i land ??

Jeg forstår slet ikke hvad du mener, bortset fra at du er ked af at
kritisere Pantenius og derfor forsvarer alt hvad de gør.

Bjarke

Fra : HKN

Dato : 06-04-07 11:30

On 6 Apr., 12:11, "Preben Kohl Lauritzen" <k...@privat.dk> wrote:
> Hej,
> Jeg har min båd forsikret i Pantaenius og det er jeg ganske godt tilfreds
> med.

Fint.

Selvfølgelig kan man kun opsige en forsikring skriftligt - der skal en
> dato og en underskrift på en begæring om opsigelse af forsikringen -
> heldigvis!

Det underliggende i dette er at en mail også er en skriftlig - og
juridisk gyldig - kommunikationsmåde.

> Og til sidst - Hvis det er et problem, at opsige en forsikring skriftligt,
> så tror jeg det er på tide at gå i land og begynde at samle på frimærker!

Du er off-topic her!

Fra : HKN

Dato : 06-04-07 16:42

Tak for de gode svar - jeg har allerede fået tilbud fra Trekroner, og
de er næsten kr. 1000,- billigere uanset om båden er på land eller i
vand.

Mvh
Henrik

Fra : Per Pedersen

Dato : 10-04-07 18:31

Hej !

Prøv http://www.dfu-dk.dk/Indmeldelse%20og%20tilbud.php
Jeg har fået et tilbud som er ca. 3000 kr. billigere end Trekroner også skal
der ikke være aut. ildslukker i motorrummet !

Mvh. Per

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 10-04-07 19:21

Gensælger de dækning fra et af de øvrige forsikringsselskaber eller har de
selv en pulje og laver reass. ?

Hvem har de i ryggen ?

Bjarke

Fra : Henning

Dato : 10-04-07 19:53

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:461bd5ba$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Gensælger de dækning fra et af de øvrige forsikringsselskaber eller har de
> selv en pulje og laver reass. ?
>
> Hvem har de i ryggen ?

De benytter Yacht-pool.

Se evt. mere her: http://www.yacht-pool.dk/

mvh Henning

Fra : HKN

Dato : 15-04-07 19:56

On 10 Apr., 19:30, "Per Pedersen" <No_m...@get.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har fået et tilbud som er ca. 3000 kr. billigere end Trekroner også skal
> der ikke være aut. ildslukker i motorrummet !

Det ville være helt fantastisk hvis det kunne lade sig gøre - så kunne
jeg slippe med en årlig præmie på ca. 200,-!! )

-Henrik