|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mama's gonna buy you a Blackbird... Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-04-07 06:53
 | 
 |  | Heysa,
 
 Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal holde
 øje med på den.
 Det er en 98'er model
 
 Mvh
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  04-04-07 07:13
 | 
 |  | Peter Wiede wrote:
 > Heysa,
 >
 > Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 > Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal holde
 > øje med på den.
 > Det er en 98'er model
 >
 Den er ved at være oppe i årene - det er ikke sikkert at der er liv i
 æggene, eller at aftensangen er så smuk mere alt efter hvad køn du har fået.
 
 Spøg til side - tillykke med den, det var en maskine der godt kunne få
 lov at holde i min garage et par sæsoner, tror jeg. Jeg ved ikke om der
 er specielle issues med den - måske kædelarm som fra CBR1000?
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 
 |  |  | 
  Ralph Køster (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ralph Køster
 | 
 Dato :  04-04-07 07:22
 | 
 |  | 
 
            Har hørt at man skal være opmærksom på knastkæden (mislyde).
 Ved ikke selv helt nøjagtigt hvor den sidder eller hvad det er, men derfor 
 kan den jo godt være slidt    Regner med at det svarer til en tandrem på en bil.
 Har selv en BB men har ikke problemer med ovenstående....skulle jeg mene....
 Ralph. 
            
             |  |  | 
  Henrik Nielsen (05-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  05-04-07 13:19
 | 
 |  | 
 
            Det er den rigtige model med karburator    Knastkædestrammer har på enkelte skulle skiftes indenfor de første 50kkm. 
 Men ikke på min. Det koster i øvrigt mellem 500-1000 kr, så det er til at 
 overleve. Ellers er den en fryd uden andre børnesygdomme. Dog skal du sikre 
 dig at den er dysset om. Men det er de fleste. Ellers har du stort effekthul 
 omkring 3500omdr., så du er ikke tvivl.
 -- 
 Mvh.
 Henrik
 Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail. 
            
             |  |  | 
   Ukendt (06-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-04-07 18:25
 | 
 |  | 
 
            Hey Henrik,
 hehe jepper. med karburator.
 Jeg skal lige ud og se om den mister trækket ved 3.5k omdrejninger
 Det er en italiener, så jeg ved ikke om den er omdysset.
 Hvad er prisen hvis den "trænger" ?
 Mvh
 Peter
 "Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4614e934$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Det er den rigtige model med karburator    >
 > Knastkædestrammer har på enkelte skulle skiftes indenfor de første 50kkm. 
 > Men ikke på min. Det koster i øvrigt mellem 500-1000 kr, så det er til at 
 > overleve. Ellers er den en fryd uden andre børnesygdomme. Dog skal du 
 > sikre dig at den er dysset om. Men det er de fleste. Ellers har du stort 
 > effekthul omkring 3500omdr., så du er ikke tvivl.
 >
 > -- 
 > Mvh.
 > Henrik
 >
 > Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
 > 
            
             |  |  | 
  Martin Z (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Z
 | 
 Dato :  04-04-07 09:15
 | 
 |  | > Heysa,
 >
 > Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 > Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal
 > holde øje med på den.
 > Det er en 98'er model
 >
 > Mvh
 > Peter
 Stort til lykke - jeg har netop selv fået plader på min "tysker bird" fra
 '97 og må sige, at det er den absolut fedeste maskine jeg har kørt på til
 dato (min 6. cykel!).
 
 Den har ry for at knastkædestrammeren er dens svage punkt - men er den
 serviceret efter foreskrifterne, så skulle der ikke være nogen problemer.
 
 Så det er bare ud og dreje på håndtaget - MEN pas på, man bliver fuldstændig
 fartblind på den, da den kun føles mere og mere stabil på vejen jo hurtigere
 man kører.....(Oplevede det så sent som i går, da jeg sammen med en anden
 "bird" blev stoppet på Hillerød-motorvejens forlængelse efter, at vi havde
 været meget "blinde" på det sidste stykke af motorvejen - vi slap med en
 kraftig advarsel, men undertegnede var absolut ikke stolt af situationen).
 
 /Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-04-07 15:45
 | 
 |  | 
 "Martin Z" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
 news:N7JQh.8$ut6.4@news.get2net.dk...
 >> Heysa,
 >>
 >> Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 >> Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal
 >> holde øje med på den.
 >> Det er en 98'er model
 >>
 >> Mvh
 >> Peter
 > Stort til lykke - jeg har netop selv fået plader på min "tysker bird" fra
 > '97 og må sige, at det er den absolut fedeste maskine jeg har kørt på til
 > dato (min 6. cykel!).
 >
 > Den har ry for at knastkædestrammeren er dens svage punkt - men er den
 > serviceret efter foreskrifterne, så skulle der ikke være nogen problemer.
 >
 > Så det er bare ud og dreje på håndtaget - MEN pas på, man bliver
 > fuldstændig fartblind på den, da den kun føles mere og mere stabil på
 > vejen jo hurtigere man kører.....(Oplevede det så sent som i går, da jeg
 > sammen med en anden "bird" blev stoppet på Hillerød-motorvejens
 > forlængelse efter, at vi havde været meget "blinde" på det sidste stykke
 > af motorvejen - vi slap med en kraftig advarsel, men undertegnede var
 > absolut ikke stolt af situationen).
 >
 > /Martin
 >
 Den jeg har fået er en Italiensk Bird. og er min 2. :) Gået fra en xj600 til
 den.. (kvantesping af den anden verden)
 Bare alene på prøveturene jeg har taget har jeg "kørt" pænt.. og bang så var
 jeg oppe på 180. hmm
 Så man skal være MEGET over den.
 men men lad os se hvad sæsonen bringer.
 Aner ikke om den har problemet med knastkædestrammeren, men den lyder sund i
 kæden når den triller.. ingen raslen eller noget.
 
 Den har en lidt anden lyd end Inj.modellen. lidt dybere lyd når man giver
 gas. Karburator lyd ?
 
 Ellers andre gode råd ?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Flerbrugermaskine (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flerbrugermaskine
 | 
 Dato :  04-04-07 11:59
 | 
 |  | 
 "Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
 news:46133d2a$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Heysa,
 >
 > Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 > Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal
 > holde øje med på den.
 > Det er en 98'er model
 
 Du kan ændre det der smarte "issue" københavner-dansk til "tissue" og så
 dele ud af dem, når du møder op til træf osv.. og folk står og savler over
 maskinen :)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-04-07 15:40
 | 
 |  | 
 "Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:461384fd$0$52093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
 > news:46133d2a$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Heysa,
 >>
 >> Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
 >> Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal
 >> holde øje med på den.
 >> Det er en 98'er model
 >
 > Du kan ændre det der smarte "issue" københavner-dansk til "tissue" og så
 > dele ud af dem, når du møder op til træf osv.. og folk står og savler over
 > maskinen :)
 >
 hehe will do, selv om jeg er randhusianer (fuldblods)
 Hvor har i den forsikret ? og pris?
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |