| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Mystisk startproblem...hjælp... Fra : pacman2007@gmail.com | 
  Dato :  29-03-07 17:27 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
 (1-cylindret 4 takter).
 
 Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 en halv time på at få den igang. :(
 
 Når den så er igang, så kører den perfekt. Jeg kan slukke choker med
 det samme uden at den dør. Jeg kan også fortsætte med at give den
 choker uden den dør af det. Når motoren er varm, kan jeg slukke den og
 starte den igen uden problemer, både med kickstarter og el-starter.
 Den starter øjeblikkelig.
 
 Når den så har stået natten over, så er den igen umulig at starte.
 
 For en uge siden fandt jeg så ud af at hvis jeg tømmer karburatoren
 først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
 troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste
 dag.  Eller hvad?
 
 På forhånd tak for tips og gode råd :)
 
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Boje (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Boje | 
  Dato :  29-03-07 17:40 |  
  |   
            
<pacman2007@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1175185631.367037.153890@n76g2000hsh.googlegroups.com...
 Hejsa!
 Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
 (1-cylindret 4 takter).
 Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 en halv time på at få den igang. :(
 Når den så er igang, så kører den perfekt. Jeg kan slukke choker med
 det samme uden at den dør. Jeg kan også fortsætte med at give den
 choker uden den dør af det. Når motoren er varm, kan jeg slukke den og
 starte den igen uden problemer, både med kickstarter og el-starter.
 Den starter øjeblikkelig.
 Når den så har stået natten over, så er den igen umulig at starte.
 For en uge siden fandt jeg så ud af at hvis jeg tømmer karburatoren
 først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
 troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste
 dag.  Eller hvad?
 På forhånd tak for tips og gode råd :)
 Martin
 Hej Martin
 har du prøvet at spørge i forum på  www.kinojserklubben.dk??
De har stor erfaring med de maskiner
 mvh Peter
 --------------------------------------------------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 1056 spam-mails
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent en gratis SPAMfighter her. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-03-07 18:22 |  
  |   
            
<pacman2007@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1175185631.367037.153890@n76g2000hsh.googlegroups.com...
 > Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
 > Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 > Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 > en halv time på at få den igang. :(
 > Når den så har stået natten over, så er den igen umulig at starte.
 > For en uge siden fandt jeg så ud af at hvis jeg tømmer karburatoren
 > først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
 > troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste
 > dag.  Eller hvad?
 >
 Moderne bensin mister boostet meget let og visse motorcykler har deres 
 problemer efter en uges stilstand; men allerede næste morgen?? Dit 
 svømmerhus må være umådeligt åbent (ud mod atmosfæren) :-/
 Eftersom du egentlig selv har fundet fejlen, er den simple løsning at køre 
 karburatoren tør inden du stiller motorcyklen af vejen: Du finder sikkert 
 hurtigt ud af hvor langt fra hjemmet/natparkeringen at du skal lukke for 
 bensinen for at den begynder at hoste lige når du når frem. Derved er der 
 basis for at lukke friskt bensin i karburatoren næste dag/gang, uden at du 
 skal til at tømme svømmerhuset v.h.a. værktøj først!
 Metoden er tilsyneladende ikke uden risiko: Prøv at se om du kan spole 
 tilbage til Jens Jacob Bagers tragikomiske indlæg: KTM 1 - Bager 0  fra d: 
 13. marts <news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>    
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-03-07 18:29 |  
  |   
            
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:460bf493$0$91716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > .................................Prøv at se om du kan spole tilbage til 
 > Jens Jacob Bagers tragikomiske indlæg: KTM 1 - Bager 0  fra d: 13. marts 
 > <news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>    
>
 Google reagerer under alle omstændigheder positivt på linket!
 -- 
 Armand. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           pacman2007@gmail.com (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com | 
  Dato :  29-03-07 18:36 |  
  |   
            On 29 Mar., 19:21, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 
 > Moderne bensin mister boostet meget let og visse motorcykler har deres
 > problemer efter en uges stilstand; men allerede næste morgen?? Dit
 > svømmerhus må være umådeligt åbent (ud mod atmosfæren) :-/
 
 Takker for svaret, Armand.
 
 Det som er underligt er, at den ikke opførte sig sådan sidste år (over
 3000 km). Men efter vinteropbevaringen så er den altså begyndt på det.
 
 Hvis svømmerhuset er "umådeligt åbent" så burde jeg vel kunne lugte
 benzindampe i hele garagen (lukket garage).?
 
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-03-07 19:16 |  
  |   
            
 <pacman2007@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1175189770.863228.260890@r56g2000hsd.googlegroups.com...
 On 29 Mar., 19:21, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 
 >> Moderne bensin mister boostet meget let og visse motorcykler har deres
 >> problemer efter en uges stilstand; men allerede næste morgen?? Dit
 >> svømmerhus må være umådeligt åbent (ud mod atmosfæren) :-/
 
 > Det som er underligt er, at den ikke opførte sig sådan sidste år (over
 > 3000 km). Men efter vinteropbevaringen så er den altså begyndt på det.
 > Hvis svømmerhuset er "umådeligt åbent" så burde jeg vel kunne lugte
 > benzindampe i hele garagen (lukket garage).?
 
 Tjah :-/
 Hvis du ellers fastholder at det ér en karburatortømning der skal til hver 
 gang, så lyder det unægteligt som dét.
 Om det er en pakning der er tørret ind i løbet af vinteren, eller en slange 
 på atmosfære-tilgangen der er faldet af vil jeg ikke gøre mig til dommer 
 over.
 
 -- 
 Armand. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  30-03-07 13:16 |  
  |  
 
            Armand formulated the question :
 > Tjah :-/
 > Hvis du ellers fastholder at det ér en karburatortømning der skal til hver
 > gang, så lyder det unægteligt som dét.
 > Om det er en pakning der er tørret ind i løbet af vinteren, eller en slange
 > på atmosfære-tilgangen der er faldet af vil jeg ikke gøre mig til dommer
 > over.
 - eller en slange der er faldet af?
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  30-03-07 23:20 |  
  |   
            
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse 
 news:mn.f3577d73e33ace8b.41842@urxgb.qxROT13...
 >
 >> Om det er en pakning der er tørret ind i løbet af vinteren, eller en 
 >> slange
 >> på atmosfære-tilgangen der er faldet af vil jeg ikke gøre mig til dommer
 >> over.
 >
 > - eller en slange der er faldet af?
 >
 Tjaeh :-/
 Jeg ved sågu' da ikke hvorledes sådan en kinøjser er konstrueret; men på 
 mange motorcykler er svømmerhusets atmosfæretilgang ført up under 
 sædet/lign. v.h.a. en stuts med en slange på - Er dén slange faldet af er 
 der relativt åbent til svømmerhuset og afdunstning har lettere ved at 
 forekomme!
 
 -- 
 Armand. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           CL (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : CL | 
  Dato :  29-03-07 19:27 |  
  |   
            pacman2007@gmail.com wrote:
 > Hejsa!
 >
 > Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
 > (1-cylindret 4 takter).
 >
 > Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 > Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 > en halv time på at få den igang. :(
 >
 >
 Prøv at lukke benzinhanen om aftenen og åbne den
 igen lige inden du skal starte den.
 
 -- 
 H
 Carsten Larsen
 CBR 1K DUAL
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Kallehauge (29-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Kallehauge | 
  Dato :  29-03-07 20:18 |  
  |   
            pacman2007@gmail.com har bragt dette til verden:
 > Hejsa!
 >
 > Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
 > (1-cylindret 4 takter).
 >
 > Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 > Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 > en halv time på at få den igang. :(
 >
 > Når den så er igang, så kører den perfekt. Jeg kan slukke choker med
 > det samme uden at den dør. Jeg kan også fortsætte med at give den
 > choker uden den dør af det. Når motoren er varm, kan jeg slukke den og
 > starte den igen uden problemer, både med kickstarter og el-starter.
 > Den starter øjeblikkelig.
 >
 > Når den så har stået natten over, så er den igen umulig at starte.
 >
 > For en uge siden fandt jeg så ud af at hvis jeg tømmer karburatoren
 > først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
 > troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste
 > dag.  Eller hvad?
 >
 > På forhånd tak for tips og gode råd :)
 >
 > Martin
 
 Hallo ... den er umiddelbart lige til venstrebenet
 Hvis det virkelig hjælper at tømme svømmerhuset, bør du også have våde 
 tændrør hvis du ikke gør det.
 Ydermere hvis du ikke tømmer svømmerhuset, starter den bedst med "Fuldt 
 håndtag".
 Er dette rigtigt har du 2 muligheder:
 
 Den nemme er at gøre som foreslået og lukke benzinhanen lige inden du 
 stopper.
 Den trælse er at skille karburatoren ad og få kigget lidt nærmere på 
 specielt nåleventilen.
 
 Mvh
 Niels
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Dr. Enduro (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dr. Enduro | 
  Dato :  30-03-07 08:11 |  
  |   
            pacman2007@gmail.com skrev:
 
 > Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 > Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 > en halv time på at få den igang. :(
 
 Hvordan siger den, når du forgæves prøver at starte den? Er der slet 
 ingen reaktion, eller går den lidt i gang? Og bruger du choker til at 
 starte den med?
 
 -- 
 
 Hilsen Jan
 
 GSX 750 AE
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           pacman2007@gmail.com (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com | 
  Dato :  30-03-07 09:31 |  
  |   
            On 30 Mar., 09:11, "Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDE...@hotmail.com>
 wrote:
 > pacman2...@gmail.com skrev:
 >
 > > Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
 > > Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
 > > en halv time på at få den igang. :(
 >
 > Hvordan siger den, når du forgæves prøver at starte den? Er der slet
 > ingen reaktion, eller går den lidt i gang? Og bruger du choker til at
 > starte den med?
 >
 > --
 >
 > Hilsen Jan
 >
 > GSX 750 AE
 
 Den tørner bare på starteren. Lidt på samme måde som hvis der ikke var
 tændrør i. Det lyder ikke som om at den er lige ved at springe igang.
 Hvis jeg er stædig nok så kommer den til sidst igang.
 
 Jeg har prøvet med både choker og uden. Det gør ingen forskel. Først
 når karburatoren er tømt så springer den igang, men så starter den
 også øjeblikkeligt.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           pacman2007@gmail.com (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com | 
  Dato :  30-03-07 09:33 |  
  |   
            On 29 Mar., 20:26, "CL" <d...@ddd.dd> wrote:
 >
 > Prøv at lukke benzinhanen om aftenen og åbne den
 > igen lige inden du skal starte den.
 >
 
 Prøvede dette igår, men den var svær at starte igen her til morgen :(
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           pacman2007@gmail.com (30-03-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : pacman2007@gmail.com | 
  Dato :  30-03-07 10:33 |  
  |   
            On 29 Mar., 21:18, Niels Kallehauge <Fuck@all_spam.dk> wrote:
 >
 > Den nemme er at gøre som foreslået og lukke benzinhanen lige inden du
 > stopper.
 > Den trælse er at skille karburatoren ad og få kigget lidt nærmere på
 > specielt nåleventilen.
 >
 
 Så er jeg nok mest til den nemme løsning. :)
 Jeg vil lige prøve det med at starte med "fuldt håndtag". Men hvis
 motoren er druknet er dette vel en skidt ting?
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (01-04-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  01-04-07 17:40 |  
  |   
            pacman2007@gmail.com writes:
 
 > Jeg har prøvet med både choker og uden. Det gør ingen forskel. Først
 > når karburatoren er tømt så springer den igang, men så starter den
 > også øjeblikkeligt.
 
 Prøv at finde ud af hvor langt den kan køre på en karburatorfuld
 benzin, og luk så benzinhanen lidt før du når hjem. Derved er der kun
 en lille sjat benzin som kan blive doven, hvis det da er det som er
 problemet.
 -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |