Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Panasonic 990eg
Fra : Peter Rinder

Dato : 02-07-01 21:58

Hej NG

Jeg går med tanker om at købe et digitalt videokamera og har set på en
Panasonic 990eg miniDV til 9995,-
Så ville jeg bare høre om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med
dette kamera eller evt vil anbefale mig noget andet i det prisleje.
Grunden til at jeg er faldet for Panasonic'en er dens forholdsvis lille
størrelse, dens pris og dens features. (Især optisk image stabilizer og
DV-in/-out)

Udover dette har jeg lige et par spørgsmål:
Panasonic'en har en opløsning på omkring 400.000 pixels så vidt jeg ved -
gør forskelle i denne opløsning noget ved billedkvaliteten. Som jeg har
forstået det kan en høj opløsning bruges i forbindelse med optagelse af
still-billeder, men DV-kvaliteten er vel en fast opløsning?!
Jeg har fået at vide at jeg skal købe et ekstra PCI-kort til min PC, før
kameraet kan tilsluttes min PC for redigering. De vil sælge mig et kort til
1300,- i butikken, men kan alle typer ikke bruges - istedet for at jeg skal
købe det i butikken. Jeg har kigget på Terratec Cameo 400, men kan den både
tilsluttes DV-in og DV-out.

Håber at nogen kan hjælpe en newbie på området ; )

/Peter

Fra : Lyrik

Dato : 03-07-01 23:57

"Peter Rinder" <prin00@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
både
> tilsluttes DV-in og DV-out.
>
> Håber at nogen kan hjælpe en newbie på området ; )

http://www.vcdhelper.com/

Jens