God pålidelig og gerne billig mekaniker i ~
Fra : TheTransporter

Dato : 02-04-07 03:28

Hejsa Folkens

Er der nogle af jer der kender en god pålidelig og også gerne billig
mekaniker i vejle området der kan og vil tage et kig på min "nye" bil
:)

Har nemlig bemærket et par småting jeg godt vil have lavet nemlig

1:
Tågeforlygterne virker ikke

2: Passagersædet kan ikke rigtigt skubbes frem og tilbage

3:
Lampe i handskerum virker sporadisk.

4:
Kilerem skal spændes

I og for sig ikke de vilde ting, men stadigvæk vil jeg nu gerne være
sikker på at det bliver gjort ordentligt.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-07 22:15

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Har nemlig bemærket et par småting jeg godt vil have lavet nemlig

Hvis de er i prioriteret rækkefølge,
så er en omprioritering vist på plads.

> 1:
> Tågeforlygterne virker ikke

Godt!

> 2: Passagersædet kan ikke rigtigt skubbes frem og tilbage

Smørelse er nok det der skal til.

> 3:
> Lampe i handskerum virker sporadisk.

Unødvendig.

> 4:
> Kilerem skal spændes

Den er jo så nok det vigtigste.
Burde kunne klares på ethvert værksted.

> I og for sig ikke de vilde ting, men stadigvæk vil jeg nu gerne være
> sikker på at det bliver gjort ordentligt.

En Haynes ville nok være en fornuftig investering.
Den er nok tjent hjem allerede ved de småting der er nævnt her.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : TheTransporter

Dato : 03-04-07 13:11

On Mon, 2 Apr 2007 23:15:20 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis de er i prioriteret rækkefølge,
>så er en omprioritering vist på plads.

>Godt!

Skidt :P. Jeg vil godt have dem til at det bliver tåget. Har ikke
tænkt mig at kører rundt med dem i brian-mode

>Smørelse er nok det der skal til.

Nej, fordi det er som om at den går på noget, som om der er noget der
ligger fast i skinden som sædet skal glide frem og tilbage i.

>Unødvendig.

Den er nødvendig kl 3-6 om natten når man er kommet hjem fra arbejde
og skal finde sine ting i handskerummet :)

>Den er jo så nok det vigtigste.
>Burde kunne klares på ethvert værksted.

Bliver også gjort på Mandag hvor at jeg får skiftet et rør til
servo-styringen så at jeg igen har servo, og ikke skal sidde og være
en stor bøf for at kunne dreje rattet.

>En Haynes ville nok være en fornuftig investering.
>Den er nok tjent hjem allerede ved de småting der er nævnt her.

Er også på To Do listen, skal have købt en Haynes til den og så have
fundet en sted hvor der er en lift og muligvis en der kan hjælpe hvis
at jeg virkelig laver lort i den og så bare gå i gang.

---

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-04-07 16:57

> Nej, fordi det er som om at den går på noget, som om der er noget der
> ligger fast i skinden som sædet skal glide frem og tilbage i.

Kigge ned i sporet i skinnen og se om der er noget unormalt.

> Den er nødvendig kl 3-6 om natten når man er kommet hjem fra arbejde
> og skal finde sine ting i handskerummet :)

Lommelygte, den har du alligevel liggende i bilen, ikke?

> Bliver også gjort på Mandag hvor at jeg får skiftet et rør til
> servo-styringen så at jeg igen har servo, og ikke skal sidde og være
> en stor bøf for at kunne dreje rattet.

Kører du rundt med en servostyring uden olie på?
Hvis servopumpen også kører rundt uden olie, så har du vist et større
problem.

Den kan ikke undværes

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : TheTransporter

Dato : 04-04-07 04:09

On Tue, 3 Apr 2007 17:56:49 +0200, "Uffe Bærentsen"

>Kigge ned i sporet i skinnen og se om der er noget unormalt.

Problemet er at jeg ikke kan se at der er noget der skulle ligge fast
i sporet :(

>Lommelygte, den har du alligevel liggende i bilen, ikke?

Neh, hvad skal man bruge sådan noget til :P

>Kører du rundt med en servostyring uden olie på?
>Hvis servopumpen også kører rundt uden olie, så har du vist et større
>problem.

Servopumpen kører rundt uden olie, da et af føderørerne er tæret og
derved medfører at alt olien bliver smidt inden for 2-3 dage efter at
det er påfyldt. Men den ryger til mekaniker på mandag som gerne skulle
få det rør skiftet så at servostyringen kommer til at virke igen.

---

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 03-04-07 12:32

TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote in

> Er der nogle af jer der kender en god pålidelig og også gerne billig
> mekaniker i vejle området der kan og vil tage et kig på min "nye" bil
>:)

Jeg bruger Bruno Nikolajsen/Motorværkstedet i Hedensted.
Han er dygtig og hurtig til sit arbejde.
Han tager 250 + moms i timen.

vh, Erik BH, Vejle

ps. Jeg har ingen relationer til ham andet end at jeg er kunde hos ham.