Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes der opladlige batterier type AA, R6~
Fra : Jørgen M.

Dato : 02-07-01 21:15

Hej

Jeg er på du kik efter de største opladlige batterier til mit Kodak DC280
digitalkamera som bruger AA, r6 eller HR6 batterier, de største jeg her
fundet ind til nu er på 1800mAh

For jo stører kapacite de har jo beder )

Hilsen
Jørgen M.

Fra : Claus Smith

Dato : 03-07-01 03:38

de største jeg her
> fundet ind til nu er på 1800mAh

Har du noget nærmere info på dem med den kapacitet?

Claus

Fra : Jørgen M.

Dato : 03-07-01 06:08

Hej

Jeg har fundet dem på hjemmesiden her http://www.bygpc.dk under menuen
"Produkt oversigt" og undemenuen "Batterier"

Fra : Claus Smith

Dato : 03-07-01 09:31

Takker...har både et digitalkamera og en fjernstyret bil, som er
strømslugende :)

Claus

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-07-01 10:22

t-hansen har dem også:
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=1456107&n=343679346&pn=343683300

79,- for 2 stk.

mvh Michael

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 03-07-01 21:30

> Jeg er på du kik efter de største opladlige batterier til mit Kodak DC280
> digitalkamera som bruger AA, r6 eller HR6 batterier, de største jeg her
> fundet ind til nu er på 1800mAh

De fleste der har brug for større kapacitet investerer i en extern
batterypack - den koster ca. 1000,-.

(1800 er foriøvrigt ret godt gået - sørg for at du har en lader der passer
til - hvis laderen kun hælder 1300 i dem er du jo lige vidt

// Steffen

Fra : Jørgen M.

Dato : 04-07-01 23:12

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (1800 er foriøvrigt ret godt gået - sørg for at du har en lader der passer
> til - hvis laderen kun hælder 1300 i dem er du jo lige vidt
Yep det er jo en ting som også skal passe

Fra : Michael Schroeder

Dato : 05-07-01 12:48

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message
> [...]
>
> (1800 er foriøvrigt ret godt gået - sørg for at du har en lader der passer
> til - hvis laderen kun hælder 1300 i dem er du jo lige vidt

Laderen aner ikke hvor meget strøm den har hældt i - den måler på spændingen
og stopper med at lade når spændingen indikerer at batteriet er opladet.

Det er bla. derfor NiCd ladere ikke kan oplade NiMh batterier - de holder op
med at lade for sent.

Så en ordentlig lader kan lade alle "slags" batterier.

mvh Michael

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 05-07-01 22:31

"Michael Schroeder" <mis@fabel.dk> wrote in message

> Laderen aner ikke hvor meget strøm den har hældt i - den måler på
spændingen
> og stopper med at lade når spændingen indikerer at batteriet er opladet.

Afhængigt af lader osv har du ret - og er den af den type du nævner er der
ingen problemer.

Oftere (de er billigere i indkøb) ser man desværre typen der lader x timer
med konstant strøm og så slår fra - typisk svarende til 1200mAh.

// Steffen

Fra : Kursister

Dato : 05-07-01 11:33

Nej ikke endnu, men det kommer, udviklingen går jo hurtigt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-01 00:58

> [...]

> fundet ind til nu er på 1800mAh
>
> For jo stører kapacite de har jo beder )

Nu er det her nok lidt udenfor emnet, men hvordan er det
egentligt i forhold til almindelige alkaline-batterier? Jeg synes
aldrig, det bliver annonceret, hvor meget strøm de indeholder. Man ser
bare nogle lyserøde kaniner, der slår på tromme. Jeg spørger mest fordi
jeg har en cykellygte med fem opladelige AA-batterier. Den har en
halogenpære der sluger meget strøm, så det kneb en del med at have blus
på hele natten til Sjælland Rundt forleden. Hvis alkaline-batterier
holder længere, vil jeg gerne ofre sådan et sæt den ene gang om året.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 09-07-01 01:41

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på hele natten til Sjælland Rundt forleden. Hvis alkaline-batterier
> holder længere, vil jeg gerne ofre sådan et sæt den ene gang om året.

Det gør de! Varta opgiver fx. deres AA til 2600mA. Og i en lygte får du også
"fordelen" af en fladere afladningskurve - alt efter om Varta har lagt en
fornuftigt "end of life" spænding naturligvis....
Normal bruger man lithium-batterier hvis levetiden er kritisk. Men de er
dyre, og fås svjv ikke som 1,5V celler (en lithium celle ligger normalt
omkring 3v)

/Anders

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-01 11:12

Anders Frederiksen <nize@vkr.dk> wrote:

> [...]
> man lithium-batterier hvis levetiden er kritisk. Men de er dyre, og fås
> svjv ikke som 1,5V celler (en lithium celle ligger normalt omkring 3v)

Tusind tak. Så vil det altså være en god idé, hvis jeg brugte
almindelige alkaline-batterier, hvis jeg har brug for lygten i ekstra
lang tid. Jeg formoder, at andre anerkendte mærker ligger på lignende
niveau. Ikke at jeg har noget imod Varta, men det fås vist ikke så mange
steder. Gad vide hvad pæren siger til, at de er på 1,5 V i stedet for
1,2 V? Men lygten må jo være lavet til det. De opladelige batterier er
ekstraudstyr.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster