Idéer til fisk
Fra : David Sørensen

Dato : 02-07-01 21:09

Hej igen NG.

Jeg har været ret uheldig mht. mit første akvarium.
Næsten alle fisk er døde, og jeg overvejer at starte forfra.
Jeg kunne godt tænke mig et selskabsakvarium, men jeg har ét must. Der SKAL
være et blåt gurami par.
Hvilke andre fisk ville jeg 100% sikkert kunne sætte i uden at nogen af
fiskene lider overlast.

PS: Da jeg er ny i faget ville det være rigtig lækkert med nogle danske
navne i stedet for latin - med mindre de ikke har nogen populærnavne.

På forhånd tak.
Hilsen Dave.Idéer til fisk

Fra : X - Dude

Dato : 02-07-01 21:24

Prøv at tjek www.akvarie-galleri.dk
og ser under artikler
der kan du finder en masse om fiskene

/Rasmus

Fra : Jesper SLoth

Dato : 02-07-01 21:45

> [...]
>
> PS: Da jeg er ny i faget ville det være rigtig lækkert med nogle danske
> navne i stedet for latin - med mindre de ikke har nogen populærnavne.

Hej

Hvad med nogle Honning Guramier, og Dværg Guramier det er flotte fisk og
passer sammen med de Blå Guramier.

Mvh

Jesper

Fra : Ludo

Dato : 02-07-01 23:27

Prøv med nogle gubbyer, sværddrager og ancistrusmaller. Gode og lette
at holde

Fra : Aardvark

Dato : 02-07-01 23:49

Vil sgutte anbefale Ancistrus...
1. Faktisk små-vanskelig at få til at yngle.
2. Ungerne HAR faktisk panser..så dem der æder dem får sig
en...overraskelse...

/Brian

Fra : Ludo

Dato : 03-07-01 02:11

Er det Ancistrus du taler om????

1) Du har været meget uheldig hvis du ikke kan få dem til at yngle.
2) Hvem siger de skal ædes?

Fra : Dennis Lerche

Dato : 03-07-01 16:20

> 2) Hvem siger de skal ædes?

Blå guramier har en tendens til at æde alt der bevæger sig og er småt nok.

Dennis

Fra : Karsten Plesner

Dato : 03-07-01 18:14

> Blå guramier har en tendens til at æde alt der bevæger sig og er småt nok.

Er det ikke ret naturligt for så godt som alle fisk ?

M.v.h.
Karsten

Fra : Ludo

Dato : 04-07-01 10:43

On Tue, 3 Jul 2001 17:20:07 +0200, "Dennis Lerche"
<digger1@mail.tele.dk> wrote:

>Blå guramier har en tendens til at æde alt der bevæger sig og er småt nok.
>
>Dennis

Har næsten alle fisk ikke tendens til, at æde alt levende de kan gabe
over? incl. deres egne unger?

Hvis en blå Gurami ikke kan tygge en ancistrus malle, spytter den
ganske simpelt ungen ud igen.
Mallens panser incl. pigge er ikke så veludviklede, at den kan skade
en blå Gurami.