Ny MB C-klasse
Fra : Steen

Dato : 31-03-07 14:57

Nogen af jer som har prøvet den nye Mercedes C-klasse? Vil gerne høre lidt
om førstehåndsindtrykket.
Jeg kan ikke huske om det er i dag eller i morgen den har premiere...

--
MVH Steen
Sommerdæk sælges: 4 stk. Dunlop SP Sport 01 MO 205/55 R16 91V DOT2706

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 15:31

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Sommerdæk sælges: 4 stk. Dunlop SP Sport 01 MO 205/55 R16 91V DOT2706
> Kun kørt et par hundrede km. Sælges pga. skift til større dækstørrelse.

Den ser rigtig fin ud:

http://www2.mercedes-benz.dk/content/denmark/mpc/mpc_denmark_website/DK/dk_splashpage/home.html

/HB

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 31-03-07 16:34

> Nogen af jer som har prøvet den nye Mercedes C-klasse? Vil gerne høre lidt
> om førstehåndsindtrykket.

Jeg har ikke prøvet den, men damn, hvor ligner den 1 stor designforvirring.
For meget "mascara" / eyeliner omkring forlygterne - en tendens Ford følger
med den nye Focus og Saab med deres nye 9.3

Troels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-03-07 17:48

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen af jer som har prøvet den nye Mercedes C-klasse? Vil gerne høre lidt
> om førstehåndsindtrykket.
> Jeg kan ikke huske om det er i dag eller i morgen den har premiere...

Næ, og hvis de ikke har hævet kvaliteten, så den er = deres ry, kunne jeg
heller ikke drømme om at smide penge efter den potte.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 31-03-07 23:19

> Næ, og hvis de ikke har hævet kvaliteten, så den er = deres ry, kunne jeg
> heller ikke drømme om at smide penge efter den potte.

Hvilket "elendigt" ry henviser du til?

Det er nu lidt "sjovt"... havde det været en Skoda / VW / Ford eller lign.
bil, er jeg sikker på, at den ville blive modtaget lidt mere nådigt et sted
som dette. Men primært, er jeg sikker på, fordi det er en MB, skal den som
udgangspunkt have lidt høvl.

Jeg fik selv folderen smidt i postkassen forleden, og jeg må da sige at den
ser rigtig fin ud? Men det var da også før jeg vidste, at MB leverer en
dårlig kvalitet. Det kommer sikkert ikke som et chock, når jeg fortæller at
jeg selv har en af slagsen... desværer ikke den nye C´er men en gammel
E-klasse fra 2002. Og jeg må da indrømme, at jeg ikke har lagt mærke til, at
kvaliteten skulle være væsenligt dårlig i den. Heller ikke når jeg
sammenligner den med et par kollegaer der kører A6 + 530D. Tvært imod, er
fyren der kører i en A6´er fra 2004 meget utilfreds med støj i kabinen.

Ok... det var lige et lille lørdags-opstød

/Jasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-07 08:28

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse

> Hvilket "elendigt" ry henviser du til?

Det er alm. kendt blandt teknik-nørder, at efter W124 ruster de ad H... til,
og er p.. fulde af el.fejl. Nøjagtigt som en Fård-vogn- faktisk er de værre,
som en midt-80 Fiat ;).

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 11:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til, og er p.. fulde af el.fejl. Nøjagtigt som en Fård-vogn- faktisk er de

LOL.. Overdrivelse fremmer forståelsen må man sige :)
God aprilsnar!

Lad os nu bare gå ud fra at Mercedes nye C-klasse nok overlever pga.
ovenstående.

Ud fra hvor mange W124 der stadigvæk kører rundt med over 500000km på
klokken, så tror jeg at man skal lede længe efter en Fård eller Fiat fra
samme årgang og med samme km.
Det kan man vist ikke bruge som aprilsnar.

/HB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-07 11:55

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse news:460f8934$0$4151

> LOL.. Overdrivelse fremmer forståelsen må man sige :)
> God aprilsnar!

Desværre ingen af delene.

> Lad os nu bare gå ud fra at Mercedes nye C-klasse nok overlever pga.
> ovenstående.

Den overlever helt sikkert, ikke pga. kvali., men pga. det er en MB. .

> Ud fra hvor mange W124 der stadigvæk kører rundt med over 500000km på
> klokken,

Som jeg skrev, W124 var den sidst hvor, der var sammenhæng mel. pris og
kvali. :(.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 12:09

> Desværre ingen af delene.

> Den overlever helt sikkert, ikke pga. kvali., men pga. det er en MB. .

> Som jeg skrev, W124 var den sidst hvor, der var sammenhæng mel. pris og
> kvali. :(.

Hvor skriver du det?
Skal jeg forstå det sådan, at en eks. datidens Fård var bedre skruet sammen
end en W124?

Noget helt andet er, at Mercedes næsten al tid (hvis ikke altid) har været
de første på banen med ny teknik i bilerne. Det er jo klart at der vil være
en vis type fejl ved disse biler, gerne omhandlende den nye teknik. Der går
jo efterfølgende ikke ret længe før man ser konkurrenterne have samme slags
teknik i deres biler - De slipper jo så med al bøvlet omkring at skidtet
ikke virker, og al den negative omtale.
Mercedes har fået mange hak i tuden de seneste år. Men hvor var udviklingen
henne hvis ikke et mærke som Mercedes tog udfordringen op med at indføre ny
teknologi i bilerne.
Så ville det måske være Lexus, BMW, FÅrd eller et 4 bilmærke der fik det
dårlige ry.

/HB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-07 17:06

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse news:460f92e8$0$4167

> Hvor skriver du det?
> Skal jeg forstå det sådan, at en eks. datidens Fård var bedre skruet
> sammen end en W124?

Jeg citere mig selv: "Det er alm. kendt blandt teknik-nørder, at efter W124
ruster de ad H... til,
og er p.. fulde af el.fejl. Nøjagtigt som en Fård-vogn- faktisk er de værre,
som en midt-80 Fiat ;).", dvs. W210 etc. . Ja selv en Fårdvogn er bedre,
især i relation til prisen.

> Noget helt andet er, at Mercedes næsten al tid (hvis ikke altid) har været
> de første på banen med ny teknik i bilerne.

Rust er et gl. kendt prob., spørg Audi etc. hvon den holdes fra dørene, etc.
etc. . En 6-7 år bil der skal laves rust på for 40-50kkr., finder jeg mig
ikke i. Det er kun pga. det er en MB man ofre det, hvis det var en anden,
blev den skubbet i havnen.

> Så ville det måske være Lexus, BMW, FÅrd eller et 4 bilmærke der fik det
> dårlige ry.

Nu du nævner Lexus, Toyota så har de vist hvon' man laver biler uden fejl.
Var det ikke på tide at teknikerne gik den anden vej, at europæiske
fabrikker efterlignede dem?. Jeg er sgu´ ligeglad med innovativ teknik, hvis
bilen holder på et dyrt værksted, ISÆR hvis det er pga den. EOD.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 18:10

> og er p.. fulde af el.fejl. Nøjagtigt som en Fård-vogn- faktisk er de
> værre,
> som en midt-80 Fiat ;).", dvs. W210 etc. . Ja selv en Fårdvogn er bedre,

TUV 2007 siger noget helt andet mht. Fusion og til dels Fiesta.
Meriva er bedst....

Fra : TDN

Dato : 01-04-07 08:37

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:460ede5b$0$822$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvilket "elendigt" ry henviser du til?
>
> /Jasper

Så må du da være en af de få der ikke har hørt eller læst om det. FDM har da
omtalt det mange gange og nærmest måtte true Mercedes med sagsanlæg pga. de
sked på kunderne i rustsagen og prøvede at tørre udgiften af på kunderne. Så
tøede de op og lavede det på egen regning og efter at have brugt så mange
penge på at lave rust det gjorde rigtigt ondt på MB har de nu strammet op så
bilerne skal have fået foretaget rustinspektioner for at at MB vil dække
rusten.

Mht. til el fejl er det almindeligt kendt problem. De har også haft
problemer med at indføre ikke ordentligt testet ny teknologi i nogle
modeller som har givet skrammer i renomeet.

Husk på folk har andre forventninger til en Mercedes til en million end en
KIA til 110.000 kr.

Mvh
Thomas

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 01-04-07 23:36

> Så må du da være en af de få der ikke har hørt eller læst om det. FDM har
> da omtalt det mange gange og nærmest måtte true Mercedes med sagsanlæg
> pga. de sked på kunderne i rustsagen og prøvede....

Jeg har naturligvis hørt og læst om det. Mange gange endda Min egen fik
skiftet 3 døre + bagagerumsklappen. U/B og uden bøvl fra MB. Men dét blev
der ikke skrevet noget om i Motor?

Jeg vil alligevel påstå, at en del af den negative omtale er pga. den "gode
historie". Det er sjovere, og folk harmes lettere, ved at læse om en MB der
har kørt 20.000 km der ruster. Det taler både til vores skadefro side, at
manden i den nye MB ikke får dækket rustskaderne, samtidig med, at de fleste
bliver gladere for deres egne biler, der sagtens kan køre 500.000 uden at
ruste

Det er lidt på samme måde, at man naturligvis gerne bruger 10 min. på at
læse om rigmanden der indkasseret en bøde på 1.000.000 for unddragelse af
skat, mens man ikke gider at spilde tiden på den alm. mand, der får en bøde
på 15.000,- for samme forseelse, uanset at de økonomiske konsekvenser for
den "menige" mand er langt mere vidtrækkende end for den mere velhavende.

> Husk på folk har andre forventninger til en Mercedes til en million end en
> KIA til 110.000 kr.

Ja det er rigtigt, og det skal man selvfølgelig også have... Men på samme
måde som peu. ejere er trætte af at høre vittigheder om deres
"grillstartere", er det efterhånden trættende at høre om rustne,
fejlbefængte, dårligt samlede, dødsfælder når vi taler MB

Selvfølgelig skal fejl rettes, og naturligvis skal det ikke være kundernes
problem, hvis skidtet ruster men alligevel... der må da være en grund til at
taxa selskaber, trods alt, stadig vælger MB?

/Jasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-04-07 07:30

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse

> Jeg vil alligevel påstå, at en del af den negative omtale er pga. den
> "gode historie".

Den servere MB. selv på et sølvfad. Det er sgu' da pinligt at MB først lover
30 års rustgaranti, ok med deres bilers image, pris etc., men når potterne
ikke lever op til middelmådig standart, begynder at "trække i land". Det er
da en deroute som vil noget ;).

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-04-07 23:39

> [...]
> potterne ikke lever op til middelmådig standart, begynder at "trække i
> land". Det er da en deroute som vil noget ;).

Så vidt jeg er orrienterret, gælder undtagelsen kun de biler der ikke har
fulgt servicen?

/Jasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-07 18:25

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse

> Så vidt jeg er orrienterret, gælder undtagelsen kun de biler der ikke har
> fulgt servicen?

Jeg har læst andet, de vurdere fra sag til sag svjv., og det er da stærkt
problematisk at en bil i MB.klassen skal genopbygges hver 6-7 år, + de andre
problemer - som skrevet det var ikke gået med et andet mærke. Jeg havde som
kunde ikke fundet mig i det, uanset bil. Du er der henne, hvor du skal have
mindst 2, en til at holde på værksted og en til at køre i ;).

Fra : Otto J

Dato : 01-04-07 16:01

> Hvilket "elendigt" ry henviser du til?

I snakker godt nok en del forbi hinanden, som jeg lige læser det... Jørgen
skriver netop at MB har et godt ry, men ikke lever op til det.

> [...]
> bil, er jeg sikker på, at den ville blive modtaget lidt mere nådigt et
> sted som dette. Men primært, er jeg sikker på, fordi det er en MB, skal

Hvis det ikke var sådan, så ville Mercedes jo ikke være Mercedes. Den _skal_
da så sandelig gerne levere mere end en VW, før man kan tillade sig at være
tilfreds!

Jeg ved ikke noget om fejlrater osv., men jeg melder mig i gruppen der mener
at der er gået voldsom design-forvirring i Mercedes (BMW smitter
åbenbart...). Det største problem er at jeg føler mig ufatteligt gammel, når
jeg begynder at prædike om hvordan bilerne var meget pænere i gamle dage...
Men jeg synes godt nok at mange af de producenter som jeg ellers har
syntes lavede pæne biler, er gået væk fra de rene, stilfulde linier, og er
begyndt at lave biler der ligner et mislykket T-Hansen styling-forsøg, med
alle mulige påklistrede detaljer. Peugeot, Citroen, Mercedes og BMW har
altid ligget ret højt i min bog mht. design, men de er godt nok raslet noget
ned ad stigen på det sidste. Selv Ferrari kan ikke finde ud af rene linier
længere...

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 19:37

> [...]
> om førstehåndsindtrykket.
> Jeg kan ikke huske om det er i dag eller i morgen den har premiere...

Er den ikke lidt lille af en Taxi?

/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 10:44

> [...]
> om førstehåndsindtrykket.
> Jeg kan ikke huske om det er i dag eller i morgen den har premiere...

Jeg var ude og prøve 280C sidste uge både på bane og vej. Mit første indtryk
var at den havde en seriøs gang problemer med kabinestøj. Godt nok var det
temmelig blæsevejr den dag, men det kan ikke helt have været forklaringen.
Omkring 100-110 km/t fornemmede jeg også en del ubalance. Jeg ved ikke om
det var en mandagsudgave jeg fik fat i, men en rar tur synes jeg ikke det
var. Lige på nær sæderne som var pæne og jeg faktisk sad ret godt i. Men alt
i alt er det ikke hvad jeg havde forventet af en splinter ny Mercedes. Øv.