/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu reagerer politiet på tv udsendelse.
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 30-03-07 23:23

Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A

Det er ham med VR-sejs'er.

Hvad synes I om det?



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



 
 
Ukendt (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-07 23:39


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:460d8dd3$0$52164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?
>
Tjaeh, ham Steffen er helt sikkert ikke helt gennembagt(dialekten gør
desværre en del for det, selvom jeg prøver at sætte mig udover det). Men det
er længe siden de optagelser er lavet, og lidt tyndt grundlag at forlange
orienterende køreprøve på. Han kan jo også ha fyldt lidt godt på historierne
for at lyde lidt smartere overfor sine venner. Men hans holdninger omkring
bilkørsel er da fuldstændigt hen i skoven. Og hans argument for ikke at køre
hurtigt mere var så vidt jeg husker ikke at han synes det var uansvarligt
eller noget, men blot at nu var alle dem han kørte med jo døde, så der var
ingen at køre ræs med længere. og så tog han jo også lige køberen af bilen
med ud på en demo tur, hjvor han i historien fortæller at han kørte over
250km/t igennem en by, og selvom der er tyndt befolket på de kanter er det
nu ret uansvarligt alligevel.

/Poul



Ukendt (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-07 04:20


> Tjaeh, ham Steffen er helt sikkert ikke helt gennembagt(dialekten gør
> desværre en del for det, selvom jeg prøver at sætte mig udover det). Men
> det er længe siden de optagelser er lavet, og lidt tyndt grundlag at
> forlange orienterende køreprøve på. Han kan jo også ha fyldt lidt godt på
> historierne for at lyde lidt smartere overfor sine venner. Men hans
> holdninger omkring bilkørsel er da fuldstændigt hen i skoven. Og hans
> argument for ikke at køre hurtigt mere var så vidt jeg husker ikke at han
> synes det var uansvarligt eller noget, men blot at nu var alle dem han
> kørte med jo døde, så der var ingen at køre ræs med længere. og så tog han
> jo også lige køberen af bilen med ud på en demo tur, hjvor han i historien
> fortæller at han kørte over 250km/t igennem en by, og selvom der er tyndt
> befolket på de kanter er det nu ret uansvarligt alligevel.

Mener også at han solgte bilen, for nu var det ikke sjovt at køre ræs
mere... Der var jo ingen der kunne følge med alligevel...

MEN! Som du selv er inde på, er der fyldt på historien.... Der var meget
diskussion om hans udtalelser, med hvor mange HK bilen havde osv.. Men den
opsætning han havde, var det ikke helt realistisk osv.

Derudover mener jeg også at det er for lang tid siden optagelserne er lavet,
og man derfor ikke kan straffe personen idag. Som han siger, man kan lære
noget på mellemtiden. Det at han har solgt bilen, viser også at han har lært
noget....

Men ikke for at spille hellig..... Er jo nok også selv kommet for hurtigt
hjem nu her...


/SWP



Kim H. (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 31-03-07 08:51


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:460dd3ee$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> fortæller at han kørte over 250km/t igennem en by, og selvom der er tyndt
>> befolket på de kanter er det nu ret uansvarligt alligevel.
>
> Mener også at han solgte bilen, for nu var det ikke sjovt at køre ræs
> mere... Der var jo ingen der kunne følge med alligevel...
>
> MEN! Som du selv er inde på, er der fyldt på historien.... Der var meget
> diskussion om hans udtalelser, med hvor mange HK bilen havde osv.. Men den
> opsætning han havde, var det ikke helt realistisk osv.
>
> Derudover mener jeg også at det er for lang tid siden optagelserne er
> lavet, og man derfor ikke kan straffe personen idag. Som han siger, man
> kan lære noget på mellemtiden. Det at han har solgt bilen, viser også at
> han har lært noget....

Hvis man er så hjernelam at man på tv fortæller, man har kørt 250 km/t
gennem en by, så kan jeg ikke se noget problem i at fjolset bliver sendt til
en ny køreprøve. Og argumentet med at det er for lang tid siden det er
optaget, holder da ikke en meter, det er da fuldstændig sagen underordnet,
fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er, vælger han at "vidne" mod sig
selv med en tv optagelse. . . . .

At man godt bagefter ved at en handling var forkert, er da ikke grund nok
til at gøre den straffri.



Kim





Per Henneberg Kriste~ (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-03-07 09:34

Kim H. wrote:

> Hvis man er så hjernelam at man på tv fortæller, man har kørt 250 km/t
> gennem en by, så kan jeg ikke se noget problem i at fjolset bliver
> sendt til en ny køreprøve. Og argumentet med at det er for lang tid
> siden det er optaget, holder da ikke en meter, det er da fuldstændig
> sagen underordnet, fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er,
> vælger han at "vidne" mod sig selv med en tv optagelse. . . . .

Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
ikke dømt.

--
Per, Esbjerg



Lisbeth Jacobsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 31-03-07 09:39

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:460e1d00$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Og det kan det også sagtens være.... løgn fra ende til anden.



Kim H. (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 31-03-07 09:51


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:460e1d00$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim H. wrote:
>
>> Hvis man er så hjernelam at man på tv fortæller, man har kørt 250 km/t
>> gennem en by, så kan jeg ikke se noget problem i at fjolset bliver
>> sendt til en ny køreprøve. Og argumentet med at det er for lang tid
>> siden det er optaget, holder da ikke en meter, det er da fuldstændig
>> sagen underordnet, fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er,
>> vælger han at "vidne" mod sig selv med en tv optagelse. . . . .
>
> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Hvis en dommer giver 10 dages betinget fængsel til en rejsende, for at sige
man har en pistol i rygsækken ved en sikkerhedskontrol i lufthavnen, så tror
jeg sgu' også de kan dømme fjolset her udfra tv udsendelsen, lige meget hvad
han vil sige i retten.

Det samme gælder lidt sagen om æresdrabet i Slagelse, hele familien får
hårde domme for mordet og medvirken til mord, mens man ikke dømte en eneste
fra blekingegadebanden for mordet på den betjent, de skød under en flugt.

Det danske retsvæsen er til tider grinagtigt.


Men du har desværre nok ret.

Kim



Leonard (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-03-07 10:37

On Sat, 31 Mar 2007 10:51:25 +0200, Kim H. wrote:

> Hvis en dommer giver 10 dages betinget fængsel til en rejsende, for at sige
> man har en pistol i rygsækken ved en sikkerhedskontrol i lufthavnen, så tror
> jeg sgu' også de kan dømme fjolset her udfra tv udsendelsen, lige meget hvad
> han vil sige i retten.

Hvad skulle han kunne blive dømt udfra?

Mig bekendt kan jeg ikke blive dømt for at fortælle en historie, hverken
her eller i TV, om en køretur fra Vejle til Nyborg med en
gennemsnitshastighed på 198 km/t. Turen foregik forøvrigt på en varm
sommerdag i industriferien, hvor trafikken var så tæt, at der var mindst
5 timers ventetid ved færgen og der blev brugt jernbanefærger til at
aflaste bilfærgerne.
Uanset om min historie er sand eller ej, så er der intet grundlag at
dømme mig på, og det er heller ikke tilfældet med den unge sønderjyde.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Kim H. (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 31-03-07 17:49


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:3iaojypkny55.1q5hcbskzgqug$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 31 Mar 2007 10:51:25 +0200, Kim H. wrote:
>
>> Hvis en dommer giver 10 dages betinget fængsel til en rejsende, for at
>> sige
>> man har en pistol i rygsækken ved en sikkerhedskontrol i lufthavnen, så
>> tror
>> jeg sgu' også de kan dømme fjolset her udfra tv udsendelsen, lige meget
>> hvad
>> han vil sige i retten.
>
> Hvad skulle han kunne blive dømt udfra?

Hans egne udsagn.

> Uanset om min historie er sand eller ej, så er der intet grundlag at
> dømme mig på, og det er heller ikke tilfældet med den unge sønderjyde.

Der er da dit udsagn, og jeg vil blive overrasket hvis ikke de får held med
at sende ham til den køreprøve.
Hvis politiet står på bar bund i en sag, og "forbryderen" vælger at melde
sig selv, tror du så de beder ham smutte, fordi de ikke kan dømme ham alene
for at indrømme at han har gjort det?


Kim



Leonard (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-03-07 18:36

On Sat, 31 Mar 2007 18:48:55 +0200, Kim H. wrote:

> Hvis politiet står på bar bund i en sag, og "forbryderen" vælger at melde
> sig selv, tror du så de beder ham smutte, fordi de ikke kan dømme ham alene
> for at indrømme at han har gjort det?

I kriminalsager sker det at nogen melder sig selv, men der gøres der en
del ud af at det skal kunne bevises, at det er den rigtige der dømmes.
Det er ikke nok at du siger du har slået en ihjel, hvis det ikke kan
bevises at det er dig der er den skyldige.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Kent Nielsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 31-03-07 20:58


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:bi409yr1ypx4$.71w53akh5960$.dlg@40tude.net...
> I kriminalsager sker det at nogen melder sig selv, men der gøres der en
> del ud af at det skal kunne bevises, at det er den rigtige der dømmes.
> Det er ikke nok at du siger du har slået en ihjel, hvis det ikke kan
> bevises at det er dig der er den skyldige.

Hej
Der er ikke tale om en dom.

Hvis Politiet har grund til at antage at folk ikke kender eller er i stand
til at følge færdselsloven, har de lov til at indkalde til køreprøve.
Jeg kender en der mærkede det på sin egen krop, han havde ikke ombyttet sit
gamle DK pap kørekort, da han så ville ombytte det spurgte de hvorfor han
ikke havde gjort det forlængst, svarede han at han ikke havde kørt bil i
lang tid.

Tillyke, du har vundet en orienterende køreprøve


--
Mvh
Kent Nielsen



Henning (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 31-03-07 10:52

On Sat, 31 Mar 2007 10:34:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Kim H. wrote:
>
>> Hvis man er så hjernelam at man på tv fortæller, man har kørt 250 km/t
>> gennem en by, så kan jeg ikke se noget problem i at fjolset bliver
>> sendt til en ny køreprøve. Og argumentet med at det er for lang tid
>> siden det er optaget, holder da ikke en meter, det er da fuldstændig
>> sagen underordnet, fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er,
>> vælger han at "vidne" mod sig selv med en tv optagelse. . . . .
>
>Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
>ikke dømt.

Hvorfor ikke? Når han står offentligt frem og siger han ikke
respekterer færdselsloven, kan politiet sagtens inddrage kørekortet på
den baggrund.


blue (31-03-2007)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 31-03-07 11:15

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:460e1d00$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Dømt?

Han skal "bare" op til en kontrollerende køreprøve.



Hr. Jensen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 31-03-07 07:36

On Sat, 31 Mar 2007 00:23:18 +0200 "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
>http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
>Det er ham med VR-sejs'er.
>
>Hvad synes I om det?

At han bare skal holde sin kæft og tage den køreprøve.
Hvis han _er_ blevet ældre og klogere, så burde det jo ikke være noget
problem at bestå...
Og når man som ham træder frem i tv og praler med at med vilje at have
startet biljagter alene med det formål at køre fra politiet, da disse jo
ikke turde at køre mere end 200 km/t, så fortjener han ikke bedre.

Han får ingen sympati herfra.

Om jeg selv har kørt for stærkt?
Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
tilfælde.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Kent Nielsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 31-03-07 07:52


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:qjvr031rdj1vlq1vd8guri75doskhouh0h@4ax.com...

> Om jeg selv har kørt for stærkt?
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
> tilfælde.

Chicken, bork bork

--
Mvh
Kent Nielsen



Preben Riis Sørensen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 31-03-07 08:04


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev>
> Om jeg selv har kørt for stærkt?
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
> tilfælde.

Så, bette ven, nu kommer betjent Madsen efter dig......

Meget kendetegnende for Politiet at man kaster sig over det man med
sikkerhed kan magte, mens det vi betaler dem for at udføre, i stor
udstrækning bliver syltet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-03-07 09:39

On Sat, 31 Mar 2007 08:36:14 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Om jeg selv har kørt for stærkt?
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
> tilfælde.

Jeg tror ganske simpelt ikke på dig.
Når du føler behov for at skrive disse 3 linier, så må det være for at
pudse glorien og dække over noget der er værre.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Brian (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-03-07 17:00

Leonard wrote:
> On Sat, 31 Mar 2007 08:36:14 +0200, Hr. Jensen wrote:
>
>> Om jeg selv har kørt for stærkt?
>> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
>> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt
>> sjældne tilfælde.
>
> Jeg tror ganske simpelt ikke på dig.
> Når du føler behov for at skrive disse 3 linier, så må det være for at
> pudse glorien og dække over noget der er værre.

Nej nej - sådan en Hyundai Getz render bare ikke hurtigere

/Brian



Henning (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 31-03-07 08:11

On Sat, 31 Mar 2007 00:23:18 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
>http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
>Det er ham med VR-sejs'er.
>
>Hvad synes I om det?

Ikke alt for kvik "Nu har jeg jo købt sådan en diesel, den kan man jo
ikke køre stærk i"...

Leonard (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-03-07 09:42

On Sat, 31 Mar 2007 00:23:18 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Hvad synes I om det?

At det er fuldstændigt ligegyldigt at sende ham op til en køreprøve nu.
1. Det er længe siden
2. Han har jo bestået en køreprøve, så kan han hurtigt lære det igen
3. Det er populistisk at trække ham frem, bare fordi han har været i
fjernsynet
--
Leonard
http://leonard.dk/

Troels Plougmann-Ols~ (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 31-03-07 14:51

> Hvad synes I om det?

1. Manden (knægten) var da lystløgner. Med opsætningen i VR6'eren er det
stadig dybt urealistisk at den skulle ha de HK han nævner i indslaget.

2. Knægten har vel nok dramatiseret hastighederne lidt. For at imponere? Ved
jeg ikke.. Det er bare svært at blæse 255 km/t i Apfenrade... Der er kun
1 hovedgade, og vejen det lyskryds han nævner drejer noget hårdt mod
venstre, så imponerende hvis han hang ved dér.

Løft dog pegefingeren over for fyren istedet. Hvis han vitterligt kører så
råddent, må han vel smadre sin bil ind i en lygtepæl eller rende i en
fotofælde engang. Så har de i det mindste noget håndgribeligt.

Troels


Kim H. (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 31-03-07 17:52


"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:460e6733$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hvad synes I om det?
>
> Løft dog pegefingeren over for fyren istedet. Hvis han vitterligt kører så
> råddent, må han vel smadre sin bil ind i en lygtepæl eller rende i en
> fotofælde engang. Så har de i det mindste noget håndgribeligt.

Ja eller til han kører din kone/kæreste eller dit barn ihjel.


Kim



Tom (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 31-03-07 15:46


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:460d8dd3$0$52164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Tja, det giver da stof til eftertanke
http://video.google.com/videoplay?docid=6568584788113447402&q=tv2dok

--
Tom



Christian B. Andrese~ (02-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-04-07 08:51

On 31 Mar., 00:23, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/70330031...
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Fint, hvis politiet skønner at han skal til en orienterende køreprøve
for at man kan bedømme om han er i stand til at køre bil forsvarligt
så er helt i orden med mig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Lars L. Hansen (02-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 02-04-07 10:15

Uffe Bærentsen wrote:
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Politiet skal flette næbbet.
De skulle have reageret dengang han kørte for stærkt - ikke flere år efter.


Mvh.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste