Splitte instrumentbord i en C5 ?
Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-07 21:19

Har planer om selv at montere en P-watch i en C5 [2004-] - Nogen hints/links
inden jeg prøver mig frem ?

NB jeg har krydspostet mellem 3 grupper jeg mener er relevante for at komme
til strømmen i en bil. Sæt selv fur hvis du ikke ønsker at svare i alle
grupperne

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-03-07 23:07

Anders Majland wrote:
> [...]
>
> NB jeg har krydspostet mellem 3 grupper jeg mener er relevante for at
> komme til strømmen i en bil. Sæt selv fur hvis du ikke ønsker at

held og lykke... C5 (Citroen) og eldele er som at spise suppe med en si...

pas på hvor du piller og "tapper" strøm fra... spørg evt. Citroen
værksted...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : ct

Dato : 31-03-07 09:11

du vil give 600 for en P-skive, men ikke 400 for at få den monteret ???

ct

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-03-07 10:34

ct wrote:
> du vil give 600 for en P-skive, men ikke 400 for at få den monteret
> ???

Man kunne så spørge dig: Du vil gerne betale 400 kr. for at forbinde 3
ledninger?

Jeg har også en - her kommer den:

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-03-07 22:01

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Man kunne så spørge dig: Du vil gerne betale 400 kr. for at forbinde 3
> ledninger?
>
> Jeg har også en - her kommer den:

du vil åbenbart gerne selv forsøge at forbinde 3 (!) ledninger i en C5 -
bruge timer på at skille ad og samle igen... forsøge at få det til at virke
og derefter finde ud af at en eller anden franskmand har designet mod alle
gængse regler så man ikke bare lige kan snuppe strømmen et tilfældigt sted -
derefter køre til autoværkstedet for at få dem til at udbedre fejlen og
montere rigtigt... pris: 1200 kr.

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-04-07 14:09

Rasmus M. Jensen wrote:

> du vil åbenbart gerne selv forsøge at forbinde 3 (!) ledninger i en
> C5 - bruge timer på at skille ad og samle igen...

Nej, jeg ville aldrig hverken eje eller have forærende en C5 ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 01-04-07 16:05

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Nej, jeg ville aldrig hverken eje eller have forærende en C5 ;)

hehe... ditto...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-03-07 21:58

ct wrote:
> du vil give 600 for en P-skive, men ikke 400 for at få den monteret
> ???
> ct

jeg vil slet ikke det ene eller andet...

hint: svar venligst på det rigtige indlæg....

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Kristian

Dato : 05-04-07 17:03

Det var måske en idé, at de herrer Per og Rasmus kom med nogle forslag til
det stillede spørgsmål..........i stedet for at lufte deres antipati for
franske biler.

Jeg selv mener, at det er en værkstedsopgave........da jeg ikke ville røre
ved et el-anlæg på NOGEN nyere bil.....Fransk/Ikkefransk.....dertil er de
nye el-anlæg for komplexe og følsomme.

Kristian

Fra : Søren Johansen

Dato : 01-04-07 08:16

"Anders Majland" skrev:
> Har planer om selv at montere en P-watch i en C5 [2004-] - Nogen
> hints/links inden jeg prøver mig frem ?

Prøv at spørge i forum på www.citronik.dk så får du sikkert gode og
relevante svar.
Et kort kig på tråden her, beskriver jo ganske tydeligt hvorfor ikke mange
med Citroën'er bruger nyhedsgruppen.

Mvh
Søren
C5 II, 2,0 HDi WE

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 01-04-07 09:17

Søren Johansen wrote:

> [...]
> Et kort kig på tråden her, beskriver jo ganske tydeligt hvorfor ikke
> mange med Citroën'er bruger nyhedsgruppen.

det er vel ikke vores skyld at I har købt en elendig "bil" vel?

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 01-04-07 14:26

Hvis du går ind på P-watch hjemmesiden under forhandlere og derefter
biltyper er der to tip til montering i Citroen C5.
Mvh. Jørgen.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-04-07 11:57

Rasmus M. Jensen wrote:

> det er vel ikke vores skyld at I har købt en elendig "bil" vel?

SUK...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-04-07 12:17

Lars L. Hansen wrote:

> SUK...
> Et kort kig på tråden her, beskriver jo ganske tydeligt hvorfor ikke
> mange med Citroën'er bruger nyhedsgruppen.
>
> Mvh.

du er vel ikke ude på at benægte fakta vel??

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Kristian

Dato : 05-04-07 17:22

> du er vel ikke ude på at benægte fakta vel??
>
> --
> mvh
> Rasmus
> http://rydungdomshuset.dk/

Hvad er det så for en bil som vi skal købe....efter din mening?

Læser man denne nyhedsgruppe, kan man da godt komme i tvivl om der
overhovedet findes bilmærker der aldrig fejler noget.....................men
du kan vel oplyse os....???

Kristian

Fra : Michael

Dato : 06-04-07 12:01

> [...]
>
> NB jeg har krydspostet mellem 3 grupper jeg mener er relevante for at
> komme til strømmen i en bil. Sæt selv fur hvis du ikke ønsker at svare i

Hej Anders

Selve det med at skille instrumentbordet ad, er ikke nødvendigt. Det
nemmeste er at afmontere handskerummet og listen ved a-stolpen, og herefter
trække kablerne over til sikringsboksen under instrumentbordet i førersiden.

Tag strømmen direkte fra den ledning der kommer ude fra batteriet, da du
ellers kun får problemer (Husk sikring). Når du monterer den orange ledning
til 12V tændingsplus skal det være den tændingsplus der kun falder til 10 V
medens starteren kører. Hvis du bruger en tændingsplus der forsvinder helt,
virker P-Watchen ikke. Det er lang tid siden jeg sidst har monteret noget i
en C5, men så vidt jeg husker kan du bruge den tændingsplus der sidder i
cigaretstikket. I midterkonsollen.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 13:26

Trods advarsler og skældsord har jeg nu fået den p-watch monteret sammen med
fast strøm til GPS'en

Stel giver sig selv - der var et hul en bolt kunne skues i

Fast plus - Der var i sikringsboksen plads til en ekstra sikring hvor der
ikke var ført nogen ledninger til bagfra. Det er der så nu så GPS og p-watch
sidder med en 5A sikring (den mindst jeg havde liggende)

Tændingsplus - den tog jeg fra diagnostikket (loddet på ledningen bag den)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk