Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp,Hjælp???
Fra : Lars Jensen

Dato : 02-07-01 20:54

Hej alle!
Jeg købte sidste år et Nikon F80 og nogle gode objektiver(skulle de være,sagde de til mig?)
Jeg startet på bar bund,og viste ingenting om at tage billeder.Og det gør jeg vist stadigevæk ikke?
Jeg har prøvet at tage billeder i forskellige indstillinger,men næsten ligemeget havd jeg gør så synes jeg stadigevæk at de er afskyllige.
De er ok exponeret,men skarpe er de langt fra.
Og osse meget grynet.
Er film fremkaldesen så dårlig idag,har snart prøvet mange forskellige steder.
Nogle gange er negativerne ridset,og så er der støv på.
Jeg ville gerne have nogle skarpe billeder,men normalt er de meget uskarpe.
Hvis man kigger tæt på et ansigt,så er ansigtet meget uskarpt og grynet?
Har prøvet froskellige film som feks. Fuji Reala 100,fuji superia 200,og kodak ultra 200.
Men ens for dem alle så var alle mine billeder meget dårlige.Selv Reala 100,var utroligt dårlig.
Har osse prøvet at skyde dem på program,men osse der var der ikke nogen forbedninger.
Har prøvet at skyde en dias,får den først imorgen.Håber at de er noget beder.
Er der nogen der kunne give mig nogle gode råd,opgiver snart at tage billeder.

Mit udstyr er flg.
Nikon F80
Nikkor AFD 28-105
Nikkor AF 50mm 1,8
UV-fillter

P.S.måske er det osse mig der ikke kan hitte ud af det???

Mange tak for jeres svar
Lars Jensen.

Fra : Fototal.dk

Dato : 02-07-01 21:22

> [...]
> ligemeget havd jeg gør så synes jeg stadigevæk at de er afskyllige.
> De er ok exponeret,men skarpe er de langt fra.

Hej Lars.

Det lyder meget mystisk?
Det kunne være at de er meget undereksponeret og dette er korrigeret i
kopierne?

Jeg vil gerne kigge på dine billeder, men det kræver nok at jeg får kopierne
+ negativerne i hånden. Hvor bor du i landet?

> Har prøvet froskellige film som feks. Fuji Reala 100,fuji superia 200,og
> kodak ultra 200. Men ens for dem alle så var alle mine billeder meget
dårlige.
> Selv Reala 100,var utroligt dårlig.

Reala er nok den mest suveræne negativfilm du kan få.
Det er IKKE her dit problem er.

> Har prøvet at skyde en dias,får den først imorgen.Håber at de er noget
beder.
> Er der nogen der kunne give mig nogle gode råd,opgiver snart at tage
billeder.

Du har her gjort det helt rigtige.
Med en dias-film får du sikkert svaret med det samme.
Lad os endelig høre mere når du får kigget på dine dias.

Og lad endelig være med at give op. Det kunne jo simpelthen være at dit
udstyr er defekt.

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Se vinderbillederne fra vores konkurrence "Forår i Danmark".

Fra : Faurholt

Dato : 05-07-01 21:29

Hej Lars
Tja, det kan jo være svært at bedømme om det er dig eller udstyret. Hvor køber du film og hvor får du fremkaldt dine film??? Jeg selv benytter (OK for reklamens skyld...) PhotoCares egne produkter, handler samme sted hver gang og får fremkaldt på butikkens egen fotolab. Der er bytte garanti der hvor jeg handler og jeg kan sludre med indehaveren om billederne, hvis jeg har noget at indvende. Han kan råde og vejlede mig tilfredsstillende. Prøv at finde en butik, hvor du føler der er overskud til netop dig og dine fotos. Det kan være andre end lige PhotoCare, men...
Venligst
Niels-Peter

Fra : N/A

Dato : 08-07-01 07:42

Fra : Fototal.dk

Dato : 08-07-01 07:42

> Nå men jeg har lige fået mine dias tilbage,og gud hvor var de dog gode og
skarpe.

Dias vil altid være mere imponerende end papirbilleder.
Mediet gennemlyses, hvilket giver meget mere brillians, og desuden er der
ingen farve- og skarphedstab pga. kopiering.

> Så får i adressen,og så kan i se hvad det er for noget joks.

Nu har jeg kigget på billederne flere gange, og jeg synes faktisk ikke de
ser så teknisk dårlige ud?
Faktisk synes jeg de virker ret skarpe på min skærm???
Hvad er det helt nøjagtigt du synes er så dårligt?

Mvh: Finn.