Fastgørelse af P-Watch
Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-03-07 05:42

Min P-Watch falder af hver gang solen skinner på forruden.

Jeg kan huske at i min forrige bil faldt den også af kort efter montage, men
efter at have trykket den godt fast blev den siddende i årevis.

Skal jeg have nye limpuder? Eller måske et par dråber superlim? Det skulle
jo osse gerne være sådan at den kan afmonteres om nødvendigt.

Ole Thomsen

Fra : Pedersen

Dato : 27-03-07 05:46

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg have nye limpuder? Eller måske et par dråber superlim? Det skulle
> jo osse gerne være sådan at den kan afmonteres om nødvendigt.

STOP !

Ingen superlim på forruden, så springer den.
Min bror havde biludlejning i Spanien, havde
nogle Ford Fiesta, hvor bagspejlet er limnet
på forruden, men faldt af i den stærke sol,
for at spare en tur til Ford, prøvede han med
super lim ( second lim ) og pling sagde
forruden, den sprang simpelthen.

mvh. B.P.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-03-07 10:15

"Pedersen" <pedersen@XXXmail.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle Ford Fiesta, hvor bagspejlet er limnet
> på forruden, men faldt af i den stærke sol,
> for at spare en tur til Ford, prøvede han med

Hvordan kan bilfabrikkerne da montere bakspejle med sekundlim?

Jeg tror ikke det direkte var limens skyld at ruden sprang.
Nærmere afkøling i forbindelse med at limen hærder.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-03-07 17:41

"Pedersen" <pedersen@XXXmail.nu> wrote in message

> [...]
> nogle Ford Fiesta, hvor bagspejlet er limnet
> på forruden, men faldt af i den stærke sol,
> for at spare en tur til Ford, prøvede han med

Hehe....fair nok.

Jeg tænkte mere på en dråbe superlim mellem P-Watch og puderne, de sidder
nemlig godt nok fast på ruden

Ole Thomsen

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-07 07:56

> Skal jeg have nye limpuder?

Ja - og så sørge for at den er trykket mod ruden til limen "hærder".

Er den først faldet af mister du styrke i klæberen - Ruden i skodaen er så
skrå at jeg bare satte noget papir i klemme det første døgn til at holde
den.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-03-07 17:43

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
> skrå at jeg bare satte noget papir i klemme det første døgn til at holde

Er de "specielle" eller kan jeg finde dem i nærmeste byggemarked?

Kunne selvfølgelig osse se om producenten vil sende mig en håndfuld.

Ole Thomsen

Fra : PMH

Dato : 27-03-07 08:07

> [...]
>
> Skal jeg have nye limpuder? Eller måske et par dråber superlim? Det skulle
> jo osse gerne være sådan at den kan afmonteres om nødvendigt.

Jep.. Nye limpuder, og det er MEGET vigtigt at du bruger
den medfølgende serviet til at rengøre ruden først. Den
fjerner hvad der måtte sidde på ruden, også det som gør
at din nuværende ikke kan sidde fast..

PMH

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-03-07 17:47

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Jep.. Nye limpuder, og det er MEGET vigtigt at du bruger
> den medfølgende serviet til at rengøre ruden først. Den
> fjerner hvad der måtte sidde på ruden, også det som gør
> at din nuværende ikke kan sidde fast..

Puderne sidder godt nok fast på ruden, kun uret går løs - jeg tror
mekanikeren har sat sine fedtfingre på det.

Men tak for hintet, rengøre rude og ur inden montage

Ole Thomsen

Fra : Autocadster

Dato : 28-03-07 00:16

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i meddelelsen

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Puderne sidder godt nok fast på ruden, kun uret går løs - jeg tror
> mekanikeren har sat sine fedtfingre på det.
>
> Men tak for hintet, rengøre rude og ur inden montage

Og varm ruden (der hvor den skal side bare) op så den er 25+grader for så
binder de bedre, det fik vi af vide og det hjalp

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-03-07 01:18

> Skal jeg have nye limpuder? Eller måske et par dråber superlim? Det skulle
> jo osse gerne være sådan at den kan afmonteres om nødvendigt.

Jep. Ind forbi Høyer og bed om en LP 1 eller en LP 2.

Limpuder til Ford Escort/Orion/Mondeo, til bakspejlet - de døjede jo med at
skidtet faldt ned hele tiden

Troels

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-03-07 12:37

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Jep. Ind forbi Høyer og bed om en LP 1 eller en LP 2.

Takker

Ole Thomsen