ny bil. er det noget lort?
Fra : tp

Dato : 25-03-07 18:52

Hejsa

Vi har nu kun brug for en bil, og vi kører ikke så mange km længere, så
felciaen er solgt, og Cordoba dieslen ryger bagefter.

Vi har kigget på en Berlingo 1,6 16v. Input?

I skal lige høre hvorfor vi valgte netop den:
Skal være stor og praktisk.
vi er total ligeglade med useende (wagon-r undtaget
Skal kunne monteres med en 1000/1300kg trailer uden kort
(16v vejer 1250 og må trække 1175, dvs ok)
skal helst køre min 13 km/l

min år 2000, max 200.000km max 70.000

Alt dette opfylder ovennævnte, men hvad med dette`?

skal være billig i stumper
skal være rimelig gør-det-selv-agtig (ligesom feliciaen og cordobaen)
skal ikke ruste væk med det samme
skal ikke have alt for mange skavanker (el er no probs for mig)

Mvh TP
Snart med cordoba SDI til salg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-03-07 19:24

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:4606b6b1$0$7610

> skal ikke have alt for mange skavanker (el er no probs for mig)

Den er da mindst lige så grim som Wagon R, Multiplage ;)). Nogle af
modellerne har den, at de stopper krumtapudluftningen om vinteren, så olie
skydes ud ved pinden. Det er man kommet om ved at eftermontere et
varmelegeme. Om det løser det 100% ved jeg ikke.

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 25-03-07 19:36

On 2007-03-25 20:24:13 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> said:

> Nogle af
> modellerne har den, at de stopper krumtapudluftningen om vinteren, så olie
> skydes ud ved pinden. Det er man kommet om ved at eftermontere et
> varmelegeme.

Det er kun et problem med 1,8 modellen. Der er ikke problemer med 1,6
16V som i øvrigt er en fin motor til en fin bil.

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : TDN

Dato : 25-03-07 19:26

> [...]
> skal ikke ruste væk med det samme
> skal ikke have alt for mange skavanker (el er no probs for mig)

Her er lidt lekture fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7AC59BDF-984D-4953-9576-1F6845E42AC2/0/5658.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/029234AD-FB3A-4DDD-BBDA-B61CDE3260AF/0/8485.pdf

Mvh