Opfriskning af kromlister i BMW
Fra : Martin Elkjær

Dato : 23-03-07 22:23

Hej,

Har netop købt en brugt BMW 525i m. Steptronic fra 12/2000, 120kkm - den
er sgu' dejlig at køre i.

Eneste lille problem er interiør listerne i mat crom, som godt kunne
trænge til en opfriskning. Jeg har forsøgt med en våd klud og
efterpolering med et viskestykke, men det gav bare en masse pletter
(kalk?).
Så mit spørgsmål er hvordan jeg shiner dem op ???

Hilsen
Martin

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-03-07 22:30

"Martin Elkjær" <martin@louiseogmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (kalk?).
> Så mit spørgsmål er hvordan jeg shiner dem op ???

Hej Martin

Tillykke med din nye vogn - det findes næsten ikke bedre !

Hvad med at prøve noget "Slipoline" (Slipols skånsomme lillesøster) - det
har jeg brugt med stort held på mine interiørlister (Nussbaum)

Ellers start helt forsigtigt ud med en gang tandpasta

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic

Fra : Finn

Dato : 24-03-07 21:23

Hej og tillykke med en dejlig vogn (BMW er en herlig sygdom

Jeg havde i min gamle 318 ('99) de der titanlister jeg ved ikke om det
er de samme som i din. Men der kunne man se lige så snart der havde
været fingre på.
Jeg havde nemmest ved at gøre dem rene som du gør med en fugtig klud og
så polere rigtigt godt efter med en helt tør klud.

Mvh
Finn I

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 25-03-07 17:28

"Martin Elkjær" <martin@louiseogmartin.dk> wrote in message
> [...]
> (kalk?).
> Så mit spørgsmål er hvordan jeg shiner dem op ???

Jeg bruger vinylrens på mine chromlister i min 320d, direkte på en klud, og
så træk henover listerne i et strøj, poler evt efter hurtigt med en tør
fnugfri klud.

Det fungerer perfekt for mig :)

Mvh
Jacob