Århundredets bedste nyhed (måske)
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 22:20

Nu ser det endeligt ud til at der skal ændres på afgiftssystemet på nye
biler.
Citat fra TV2 (
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6470987.html?forside )

Danskerne skal i fremtiden være billigere kørende.

Det mener de to regeringspartier Venstre og Konservative, som i disse dage
finpudser et forslag om omlægningen af bilafgiften. Det er især på de
miljørigtige biler, at afgiften skal sættes ned, men regeringen mener
generelt, at bilafgifterne er for høje.

Kun de store firhjulstrækkere kan ikke se frem til en afgiftnedsættelse. Det
siger de konservatives skatteordfører, Jakob Axel Nielsen.

"Alle biler i Danmark, på nær de aller aller tungeste firhjulstrækkere, de
skal være billigere," siger Jakob Axel Nielsen til TV 2 Nyhederne.

Billigere biler skal ifølge skatteordføreren sikre, at danskerne kommer til
at køre i grønnere og mere sikre biler.

I Venstre er man især optaget af at få sat afgiften ned på de miljøvenlige
biler.

"I særdeleshed vil vi gerne sætte miljøafgifterne på miljøvenlige biler ned,
og det er jeg meget optimistisk omkring også vil ske i en overskuelig
fremtid."

Det siger Venstres skatteordfører, Kim Andersen til TV 2 Nyhederne.

I øjeblikket foregår der forhandlinger mellem regeringspartierne, og det er
endnu for tidligt at sige præcis hvordan og hvornår, danskerne kan se frem
til billigere biler.

Både Socialdemokraterne og de radikale støtter ideen om at sætte afgiften
ned på miljørigtige biler.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-07 22:25

> Danskerne skal i fremtiden være billigere kørende.

Selvfølgelig en nyhed samme dag som jeg har skrevet under på et nyt
"afgiftsmobil" ...

> [...]
> finpudser et forslag om omlægningen af bilafgiften. Det er især på de
> miljørigtige biler, at afgiften skal sættes ned, men regeringen mener

Ja ja et af forslag et andet praksis. Jeg vil se det vedtaget før jeg tror
det ....

> I øjeblikket foregår der forhandlinger mellem regeringspartierne, og det
> er endnu for tidligt at sige præcis hvordan og hvornår, danskerne kan se
> frem til billigere biler.

Måske omkring 2020 - så er vores nye nok også ved at være "træt" ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
S: 2004 Skoda Fabia Comfort Combi

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 22:44

> Selvfølgelig en nyhed samme dag som jeg har skrevet under på et nyt
> "afgiftsmobil" ...

Tillykke! Hvad blev det

> Ja ja et af forslag et andet praksis. Jeg vil se det vedtaget før jeg tror
> det ....

Jo jo, men når nu der er bred opbakning, også i den anden ende af salen

> Måske omkring 2020 - så er vores nye nok også ved at være "træt" ...

Mon ikke det kommer inden næste valg, så de kan "prale" med det.
Det der bliver spændende er hvor grænsen kommer til at gå for miljøvenlige
biler. Hvis f.eks. en bil med en (stærk) diesel motor bliver billigere vil
det da være dejligt

Fra : Anders Majland

Dato : 23-03-07 11:13

> Tillykke! Hvad blev det

c5 1,6hdi weekend

> [...]
> biler. Hvis f.eks. en bil med en (stærk) diesel motor bliver billigere vil

Nu har jeg jo købt en stor stationcar med en superøkonomisk lille
dieselmotor (energiklasse B). Så det er vel en af dem de vil give rabat på
.... Så må jeg bare håbe at de vil kompensere mig "passende" ved at nedsætte
den grønne ejerafgift lidt.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 15:08

> [...]
> dieselmotor (energiklasse B). Så det er vel en af dem de vil give rabat
> på ... Så må jeg bare håbe at de vil kompensere mig "passende" ved at

Ja der kan blive et problem

Fra : Anders Majland

Dato : 23-03-07 18:06

> Ja der kan blive et problem

Det er jo det med fremtiden at den er svær at spå om ... Nå nu vil jeg
glædes over den jeg skal have 4/4 istedet. Den skal vi forhåbenligt have i
mange år og den er jo trods alt købt efter nuværende præmisser - og jeg
tvivler på at politikerne vil gøre den dyrere at køre i (ejerafgift).
Brugtværdien er der så mange andre ukendte faktorere på men en det gjorde at
vi valgte den (stor stationcar med god driftsøkonomi) er jo stadig gældende
som brugt ...

Desuden har den første interesserede køber til skoda'en ringet idag
(annoncen har været online siden onsdag aften) og kommer og kigger på den
imorgen. Så den skal jeg nok få solgt. Jeg har jo ikke særlig travlt da
køber først kan overtage den efter at jeg har fået den anden. De kvaliteter
der gjorde at vi købte den i 2004 har den jo stadig

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-03-07 23:33

> [...]
> finpudser et forslag om omlægningen af bilafgiften. Det er især på de
> miljørigtige biler, at afgiften skal sættes ned, men regeringen mener

Glæd dig nu ikke for tidligt - præmisserne er så vidt jeg har læst at
forslaget skal være omkostningsneutralt - der skal altså komme de samme
kroner i kassen fra bilerne...
Der vil altså kun være tale om at der vil blive flyttet rundt på nogle
afgifter, og skulle det endelig gå sådan at der virkelig blev nogle
marginale nedsættelser, så kommer bilproducenterne lynhurtigt og ønsker at
få samme priser for bilerne som de får i de lande hvor bilerne er dyre
(Tyskland, Sverige osv.)

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 00:03

> [...]
> marginale nedsættelser, så kommer bilproducenterne lynhurtigt og ønsker at
> få samme priser for bilerne som de får i de lande hvor bilerne er dyre

Lyseslukker.. Men det er godt nok et par gode argumenter... ØV ØV ØV.
Det paradoksale er, at hvis nu reg.afgiften falder, men de grønne afgifter
til gengæld stiger, kan vi jo risikere, at det bliver dyere at have bil,
hvis fabrikkerne fjerner deres rabatter til Danmark... endnu mere ØV

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-03-07 10:11

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse

> [...]
> til gengæld stiger, kan vi jo risikere, at det bliver dyere at have bil,
> hvis fabrikkerne fjerner deres rabatter til Danmark... endnu mere ØV

Få dig en elbil og en vindmølle eller solpanel.
Kør al strømmen uden om måleren.
Du har nu en bil der er lav afgift på og 'gratis' energi

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 15:09

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Få dig en elbil og en vindmølle eller solpanel.
> Kør al strømmen uden om måleren.
> Du har nu en bil der er lav afgift på og 'gratis' energi

Hehe ja men skal der ikke plader på sådan en elbil

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 10:30

On 22 Mar., 23:33, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> marginale nedsættelser, så kommer bilproducenterne lynhurtigt og ønsker at
> få samme priser for bilerne som de får i de lande hvor bilerne er dyre

Så er det vel bare at sætte afgifterne op for de store 4x4.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Otto J

Dato : 23-03-07 14:48

>Så er det vel bare at sætte afgifterne op for de store 4x4.

I teorien, ja. I praksis, så vil salget af disse jo falde drastisk, hvis
merprisen for dem i forhold til andre biler bliver stor. I forvejen, så
køber folk dem primært fordi en Q7 3.6 på gule plader er federe end dén A4
2.0 Avant, der koster det samme. Hvis en A6 3.0 TDI Avant kostede det samme
som Q7'en, så vil jeg godt gætte på hvad det ville gøre ved Q7 salget. Jeg
gætter på at de finder en løsning der betyder at det kommer til at koste det
samme at have en lille bil som man rent faktisk bruger, bliver væsentligt
billigere at have en lille bil som man ikke bruger, og dyrere at have en
stor bil (især hvis man bruger den).

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 16:04

"LarsZK" <please..> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kun de store firhjulstrækkere kan ikke se frem til en afgiftnedsættelse.
> Det siger de konservatives skatteordfører, Jakob Axel Nielsen.

Mon ikke regeringen er ved at varme lidt op til folketingsvalget næste år.
Det er jo en typisk gang valgflæsk.
Jeg tror først på det, den dag det er en realitet.

/HB

Fra : Brian

Dato : 23-03-07 20:10

HB wrote:

> Mon ikke regeringen er ved at varme lidt op til folketingsvalget
> næste år. Det er jo en typisk gang valgflæsk.
> Jeg tror først på det, den dag det er en realitet.

Jeg tror desværre du har ret - der er ingen der har mod til mere end et par
småjusteringer, der primært ser godt ud på papiret.

/Brian

Fra : Inkognito

Dato : 25-03-07 18:51

> [...]

> ned, og det er jeg meget optimistisk omkring også vil ske i en overskuelig

Ny sællert i DK på den baggrund?
www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=5383
www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=4560

Fra : TheTransporter

Dato : 27-03-07 13:02

On Sun, 25 Mar 2007 17:50:40 GMT, "Inkognito" <a@b.dk> wrote:

>Ny sællert i DK på den baggrund?
>www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=5383
>www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=4560

Den er jo grim som fanden den bil

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Inkognito

Dato : 27-03-07 19:12

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Den er jo grim som fanden den bil
> Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Det er ikke utænkelig, at du vil få samme dom - af nogen...