En tur til månen...
Fra : Dak

Dato : 22-03-07 22:02

...hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til månen
i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som Rav4,
Landrover og lign.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-03-07 23:26

Dak skrev:
> [...]
> Landrover og lign.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske med en bil på månen.
Ingen luft
Intet tryg
20 cm støv
Lav tyngdekraft
Stråling
osv...

Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700 km
højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
Never gonna happen.

En offroader som RAV4, hahahaha den var go'

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-03-07 23:05

Mikkel Lund wrote:

> Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske med en bil på månen.
> Ingen luft

Ok, der skal altså så at sige ingen luft i dækkene

> Intet tryg

Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

> 20 cm støv

Intet problem, den skal jo fotograferes i sit rette element.

> Lav tyngdekraft

OK, den kommer til at stå lidt højt i fjedrene.

> Stråling

Elektroniken vil naturligvis være udsat, men da motoren aldrig vil kunne
starte er det vel ikke det store problem.

> Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700
> km højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
> Never gonna happen.

Man har før sendt en bil til månen, godt nok en specialbil, men dog en bil.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-07 08:17

Uffe Ravn skrev:

> Ok, der skal altså så at sige ingen luft i dækkene

Hvorfor ikke, det skal bare på inde med forlader jorden, og så skal
trykket være ca 1 bar lavere end normalt.

> Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

Ja, det vil være uklogt at have drivmidlet i en åben beholder.

> Intet problem, den skal jo fotograferes i sit rette element.

Der skal nok nogle special dæk på for at den kommer frem af.

> OK, den kommer til at stå lidt højt i fjedrene.

Den kommer nok også til at ligge sig på siden på et tidspunkt.

> Elektroniken vil naturligvis være udsat, men da motoren aldrig vil kunne
> starte er det vel ikke det store problem.

> Man har før sendt en bil til månen, godt nok en specialbil, men dog en bil.

Tja, bil og bil. Den har i hver tilfælde intet at gøre med en
samlebåndsbil at gøre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_rover

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Otto J

Dato : 23-03-07 10:25

> Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

Jeg har engang ladet mig fortælle at selv om det er en diesel-banker, så
skal den stadig bruge ilt til forbrændingen... Sammenholdt med det faktum at
vægten er en betydelig faktor, kan den første bil på månen naturligvis ikke
være andet end en Ellert 4x4!

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-07 15:53

Otto J skriver:

> Jeg har engang ladet mig fortælle at selv om det er en diesel-banker, så
> skal den stadig bruge ilt til forbrændingen...

Det har man i en flaske....

Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
astroide uden ilt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-07 18:05

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Otto J skriver:
>
> Det har man i en flaske....
>
> Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
> astroide uden ilt.....

Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
saltpeter.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-07 19:49

Mikkel Lund skriver:

> Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
> saltpeter.

Nok ?
Specielt til de store stikflammer ?

(I øvrigt en skodfilm, de lander et forkert sted, de har ingen anelse
om, hvor de er men skal bore præcist så langt ned som planlagt).

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-07 20:08

> Nok ?

Burde vel virke?

> Specielt til de store stikflammer ?

Hehe nok ikke :)

> (I øvrigt en skodfilm, de lander et forkert sted, de har ingen anelse
> om, hvor de er men skal bore præcist så langt ned som planlagt).

Enig.
Det var spild af tid at se den :\

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-07 20:09

ShutEye skriver:

> Burde vel virke?

Virker det under vand ?

> Enig.
> Det var spild af tid at se den :\

Vi tog 3 hold ind til en stor bio i Århus, fuld af forventninger. Da vi
forlod bio var der en tom fornemmelse......

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-07 20:30

> Virker det under vand ?

Har ikke prøvet :)
Men al den energi der er nødvendig for at affyre projektilet er vel
indeholdt i patronen?

> Vi tog 3 hold ind til en stor bio i Århus, fuld af forventninger. Da vi
> forlod bio var der en tom fornemmelse......

Forventninger er noget skidt når man skal se en film ...
(men den film ER bare ringe)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-07 20:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mikkel Lund skriver:
>
> Nok ?
> Specielt til de store stikflammer ?

Jeg tror helt sikkert der er nok ilt det er jo KNO3. Der er jo heller
ikke noget luft til at bremse en kugle. Så mon ikke det ville virke
bedre end på jorden. Man behøves heller ikke andet end at snitte en
person, så har vedkommende af iltmangel rimelig hurtigt med mindre han
har et stykke gaffatape.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-07 20:22

Mikkel Lund skriver:

> [...]
> bedre end på jorden. Man behøves heller ikke andet end at snitte en
> person, så har vedkommende af iltmangel rimelig hurtigt med mindre han

Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
????

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-07 21:02

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mikkel Lund skriver:
>
> Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
> ????

Mest sandsynligt: skyde sig selv
Mindst sandsynlig: skyde en alien

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Fam. Olsen

Dato : 25-03-07 09:46

> Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
> ????

Man har vel et museum til at underholde besætningerne i deres fritid.

Eller har jeg set for meget startrek???

MVH Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-03-07 19:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev>
> Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
> astroide uden ilt.....

Krudt er en blanding af et iltningsmiddel og et brændstof. Så det virker
skam uden ilt i luften.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-07 20:09

> Krudt er en blanding af et iltningsmiddel og et brændstof. Så det virker
> skam uden ilt i luften.

Jamen hvor sidder karburatoren?

Fra : Søren

Dato : 23-03-07 08:18

> Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700 km
> højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
> Never gonna happen.

De skal ikke sende den rigtigt der op, det vil ingen tro på alligevel.

Mvh Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-03-07 00:42

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til
månen
> i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som Rav4,
> Landrover og lign.

Så er vi da sluppet af med den, måske det kan gavne miljøet lidt....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-03-07 10:07

> [...]

> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til
> månen i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som

Det ved jeg ikke.
Men er det ikke Goodyear der kan prale med, at de har leveret dæk derop?

En ellert må da være velegnet til sådan et stunt.
Det ville da have været god reklame at smide sådan en derop
(hvis den vel og mærke kunne køre efter rejsen

> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Donér bilen til formålet og se hvad der sker

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (ikke kommende månebil)