/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW transporter?
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-07 17:17

Hej Gruppe,

Jeg står og skal skifte den gamle stc. potte i firmaet ud med en kassevogn,
da pladsen er for trang og problemerne for mange med den gamle.

Jeg har kig på en VW Transporter fra´97 en 2,4D eller 2,5TDI.
Mine spørgsmål lyder følgende:

Hvilken er den bedste/mest holdbare motor - 2,4D eller 2,5TDI?

Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap ved sådan en
kasse?

Prismæssigt er det tilsyneladende meget svingende på nettet for årgange
omkring 96 og 97 for begge modeller. TDI med mange km. er rimelig billig. En
alm. D er dyr. Nogle gange er det så omvendt.
Det er svært at gennemskue, og kommer til at tænke på om der er noget med
turboen på TDI eller hvad søren der er galt. håber der er nogen der har en
forklaring og evt erfaring med sådan en bil.

/HB



 
 
Brian (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-03-07 20:10

HB wrote:

> Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap ved
> sådan en kasse?

Rust alle andre steder også - mekanisk er der ikke det store at komme efter.
Transporteren på jobbet (en 97'er 2,5 TDI) har netop rundet 500.000Km, uden
det store besvær - og den får rigeligt med tæsk. Chefen mener godt nok at
den har været kvikkere, men 500.000Km kan nok ikke undgå at sætte sine spor.
Udover det, er den stadig "strammere" at køre, end en splinterny
japansk/koreansk varevogn, og kan holde sig til 1 liter olie mellem 15.000Km
service.

/Brian



Benny (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 25-03-07 20:50


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4602d477$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> HB wrote:
>
>> Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap ved
>> sådan en kasse?
>
> Rust alle andre steder også - mekanisk er der ikke det store at komme
> efter. Transporteren på jobbet (en 97'er 2,5 TDI) har netop rundet
> 500.000Km, uden det store besvær - og den får rigeligt med tæsk. Chefen
> mener godt nok at den har været kvikkere, men 500.000Km kan nok ikke undgå
> at sætte sine spor. Udover det, er den stadig "strammere" at køre, end en
> splinterny japansk/koreansk varevogn, og kan holde sig til 1 liter olie
> mellem 15.000Km

Lyt godt efter på TDI'motoren den kan godt lide at banke ventiler når den
har rundet 1/4 mill.

I firmaet fik vores 2 TDIer sjove motorlyde mellem 270 kkm og 300 kkm. VW
sagde at det ikke var sket hvis vi havde valgt en ikke TDI.

Vi kører ikke VW mere i firmaet (får for lidt til pengene) og de kan ikke
holde til køre med 110 % læs 24-7.

Benny



Hans (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 22-03-07 20:36

On 2007-03-22 17:17:17 +0100, "HB" <hbsnabela.dk> said:

> Hvilken er den bedste/mest holdbare motor - 2,4D eller 2,5TDI?

Jeg ville helt klart, gå en stor bue udenom 2,4D. Jovidst er den
holdbar, men det kører bare så ufattelig ringe. Gå efter en TDI - der
er en verden til forskel.

Mvh
Hans


Lasse Skovsager (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Skovsager


Dato : 22-03-07 23:04

HB wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg står og skal skifte den gamle stc. potte i firmaet ud med
> en kassevogn, da pladsen er for trang og problemerne for mange
> med den gamle.
> Jeg har kig på en VW Transporter fra´97 en 2,4D eller 2,5TDI.
> Mine spørgsmål lyder følgende:
>
> Hvilken er den bedste/mest holdbare motor - 2,4D eller 2,5TDI?
>
> Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap
> ved sådan en kasse?
>
> Prismæssigt er det tilsyneladende meget svingende på nettet
> for årgange omkring 96 og 97 for begge modeller. TDI med mange
> km. er rimelig billig. En alm. D er dyr. Nogle gange er det så
> omvendt. Det er svært at gennemskue, og kommer til at tænke på
> om der
> er noget med turboen på TDI eller hvad søren der er galt.
> håber der er nogen der har en forklaring og evt erfaring med
> sådan en bil.
> /HB

Du kan evt. tjekke her: www.caravelle.dk
Der er et rigtig godt forum med både t4 og t5'ere
--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel
t4 '92 2,4D 255kkm - KTAS orange :P


Ukendt (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-07 10:21

Tak for svar.

Har smidt et indlæg i www.caravelle.dk

/HB


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste