Toyota Auris - er der nogen der har fået e~
Fra : sbc

Dato : 21-03-07 17:51

Toyota Auris (betyder guld) som reklamerne lover - stor intro hos
forhandlerne i søndags. Masser af hype.

Men hvis du vil købe en, så skal du se leveringstid. Jeg fik en
leveringstid på 4 måneder !!!

Hvorfor går Toyota Danmark i den grad amok med reklamer, hvis de ikke
har nogle biler ?

Har de ikke lært af VW Passat sagen.
Jeg forstår det ikke.

Hilsen Søren

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-03-07 18:23

sbc skrev:
> [...]
> leveringstid på 4 måneder !!!
>
> Hvorfor går Toyota Danmark i den grad amok med reklamer, hvis de ikke

Det er jo altid rart at have kundens underskrift, så køber han ikke
noget andet.
Hvis man først starter markedsføringen når man har rigeligt mister man
salg til konkurrenterne i den 4+ måneder der går.

Det er helt normalt at man starter længe inden forsyningerne er stabile,
og jo mere attraktiv modellen er, desto større succes har man med det.

Totalt set vil Toyota sælge flere enheder med denne taktik.

Keld

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-03-07 00:12

Keld Rasmussen <tridentrider@gmail.com> writes:

> [...]
> med det.
>
> Totalt set vil Toyota sælge flere enheder med denne taktik.

Kloge ord.

Det er nok også sjældent at folk er så vilde med en bil at de
bestiller lige efter introduktionen. De fleste skal vel lige rende
rundt om sig selv i et par måneder, prøve nogle konkurrenter, osv.

Det kan også være at det bliver lettere for Toyota at sælge deres
demovogne til næsten fuld pris men omgående levering. Det lykkedes i
hvert fald med Yaris.

Det var åbenbart en god prøvetur?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-07 10:33

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan også være at det bliver lettere for Toyota at sælge deres
> demovogne til næsten fuld pris men omgående levering. Det lykkedes i
> hvert fald med Yaris.

Jeg bestilte Yaris i april 1996 - en måned efter den var kommet frem.

Så vidt jeg husker, bestod første sending til DK af 400 eksemplarer, som kom
i april. Jeg var et par uger for sløv til at bestille og fik derfor at vide,
at jeg måtte vente fire-fem måneder på at få den. Så længe ville der gå, før
næste sending kom til landet.

I midten af juni ringede de så til mig og fortalte, at hvis jeg ville have
den i en farve jeg ellers havde frabedt mig, kunne jeg få den med det samme.
Men ellers var der endnu et par måneder at vente...

Mvh. Lisbeth

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 30-03-07 12:59

>Jeg bestilte Yaris i april 1996 - en måned efter den var kommet frem.
----------------

Du mener vist 1999 - der fandtes ikke Yaris i 1996 -bare lige en lille
detalje.
Mogens

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-07 14:04

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener vist 1999 - der fandtes ikke Yaris i 1996 -bare lige en lille
> detalje.

Du har helt ret!

Fra : TheTransporter

Dato : 22-03-07 05:22

On Wed, 21 Mar 2007 18:22:44 +0100, Keld Rasmussen
<tridentrider@gmail.com> wrote:

> [...]
>Hvis man først starter markedsføringen når man har rigeligt mister man
>salg til konkurrenterne i den 4+ måneder der går.

Det er da noget de tror. Jeg ville personligt ikke finde mig i en
leveringstid på 4 måneder for en bil. Så kunne jeg dælme hurtigt finde
noget andet eller en anden forhandler at besøge som var mere
behjælpelig med henblik på en mere fornuftig leveringstid.

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 22-03-07 00:38

Jeg synes da ikke at 4 mdr. er alarmerende? (At det sikkert snarere er
længere tid, når man først har skrevet under, er en anden sag

Vi har for nyligt købt en Toyota Sportsvan til konen. Vi fik besked på, at
leveringstiden for den "alm." model med 136 hk. ville være ca. 3 mdr. Vi
valgte derfor at betale noget mere og få den store model med 177 hk.
(diesel), da leveringstiden på denne model kun var 3 uger. Men Nej... der
dukkede hele tiden noget op. Den stod nærmest konstant til afsendelse fra
Malmø, men tilsyneladende var broen lukket en hel del i den periode... Der
var mange kreative forklaringer, men bilen kom ikke til tiden. Der gik
nærmere 8 uger i steder for de 3 vi blev lovet. Men til Toyotas ros, skal
det da siges at vi i mellemtiden fik en lille Corolla at køre i.

Nu er er efterhånden gået 2 mdr. ekstra, og de mangler stadig at levere et
ekstra midtersæde som vi bestilte sammen med bilen. (9.000 + moms! Gulp) Men
eftersom at det er et andet firma der skal levere det, bliver den
naturligvis tørret af på dette firma. Jeg bebrejder naturligvis ikke Toyota
som mærke, at de ikke kan levere et sæde, der kommer udefra, men det er sgu
irriterrende at sælger garanterer at bilen bliver leveret til tiden med det
ekstra sæde monteret. Når man som køber står og smider en del penge på
bordet, tror man jo, at fyren har styr på leveringstider fra div. steder.

På trods af ovenstående, synes jeg stadig at jeg har en meget positiv
oplevelse af Toyota. Jeg blev gennem hele forløbet holdt ajour med sagens
gang. Og jeg tror, at manglende "tidsfornemmelse" er en udbredt mangelvare
hos mange sælgere. Og det er da et eller andet sted forståeligt nok.

Men det kunne nu være sjovt at foreslå, at man i tilfælde af overskridelse
af den aftalte leveringsdato, skulle have et afslag i prisen på ex. 2.000
pr. uge!

Mvh

Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 22-03-07 06:15

On 22 Mar., 05:22, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:

> [...]
> noget andet eller en anden forhandler at besøge som var mere
> behjælpelig med henblik på en mere fornuftig leveringstid.

Golf IV var der ½ års leveringstid på. De solgte fint
alligevel........

Klaus

Fra : TheTransporter

Dato : 24-03-07 17:56

On 21 Mar 2007 22:14:41 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppemail@gmail.com> wrote:

>Golf IV var der ½ års leveringstid på. De solgte fint
>alligevel........

Som sagt, så ville jeg finde en anden bil

---

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-07 10:36

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt, så ville jeg finde en anden bil

Som bilforhandleren sagde til mig, da jeg brokkede mig over ventetiden:

Vil du vente fire måneder på at få den bil du gerne vil have?
Eller vil du køre fire år (eller mere) i en anden bil end du helst vil have.

Mvh. Lisbeth

Fra : TheTransporter

Dato : 02-04-07 03:05

On Fri, 30 Mar 2007 11:35:35 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Vil du vente fire måneder på at få den bil du gerne vil have?
>Eller vil du køre fire år (eller mere) i en anden bil end du helst vil have.

Hvis at jeg står og skal have en helt ny bil så vil jeg altid sikre
mig at jeg har et alternativ som jeg er mindst lige så glad for at
kunne vælge, måske til en lidt højere pris, men som jeg så stadig
kunne få næsten med det samme.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-04-07 07:03

> [...]
> mig at jeg har et alternativ som jeg er mindst lige så glad for at
> kunne vælge, måske til en lidt højere pris, men som jeg så stadig

Jeg har aldrig prøvet at være forelsket i to på samme tid. *S*

Fra : TheTransporter

Dato : 02-04-07 10:47

On Mon, 2 Apr 2007 08:02:48 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote:

>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har aldrig prøvet at være forelsket i to på samme tid. *S*

Ja ok så kan jeg godt se problemet :). Men jeg er nu fint glad for min
"nye" 4 hjuler.

---

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-04-07 18:50

> Ja ok så kan jeg godt se problemet :). Men jeg er nu fint glad for min
> "nye" 4 hjuler.

Øhhhh..... Hvad er det for et PROBLEM, du godt kan se?

Mvh. Lisbeth (som også er glad for, at der er fire hjul på min bil *G*)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-03-07 01:23

sbc wrote:
> Toyota Auris (betyder guld) som reklamerne lover - stor intro hos
> forhandlerne i søndags. Masser af hype.

Jeg var ude og prøve en dieselversion i dag.
Den, synes jeg, var en skuffelse.
Bevares den kører da fint, men instrumenteringen er da håbløs rodet, den
bro/plastkasse, der går mellem sæderne er da en pladsstjæler af rang.
Gearskiftet var heller ikke imponerende med sine 6 trin. Motoren derimod er
ganske kultiveret. Lige før Toyotaen var jeg ude og prøve en tilsvarende Kia
Cee'd Diesel.
Bortset fra, at motoren er lidt mere grov i mælet, var bilen faktisk et mere
positivt bekendtskab end Auris'en. Den største ulempe i min bog er, at man
sidder meget dybt. Vinduesrammerne er meget høje, så man føler at sidde i en
balje i både Toyotaen og Kia'en. Begge er de meget mørke og triste i
kabineindretningen. Men de kører da godt - Begge ret letkørte og potente.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : sbc

Dato : 26-03-07 16:37

Tak til alle jer der har skrevet i tråden.

Hvis man ikke vil vente op Auris'en, hvad skal man så købe.
Auris'en kan måske blive et lige så godt køb som min Yaris, som jeg
efter 7 år, fik 80kkr for. Toyota's værksted er efter min erfaring i
top.
Kvalitetskontrollen på de leverede biler er ligeledes meget fin.
Men 'for fanden' 4 mdr. leveringstid. Det er næsten ikke til at bære.
Hilsen
Søren