Fiat punto '97 "sætter ud"
Fra : CarstenGP

Dato : 19-03-07 18:42

Måske lidt svært at forklare på skrift, men here goes.

Hvis jeg kører 80 op ad bakke og letter foden fra speederen, for derefter at
give den gas, så er det som om den sætter lidt ud.
Det sker selvfølgelig også i lavere hastigheder, men dels når motoren skal
arbejde.

Når jeg gasser ned, f.eks. i et kryds, så gør den det også af og til.
Følelsen er lidt som hvis man slipper koblingen for hurtigt
og er for sen til at give gas, så motoren går ud.
Den gør det samme her, men motoren går så bare ikke ud.
Der sker bare ikke noget, når man gasser op (før efter et sekund ca.)

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad der kan være galt?

Det skal siges at det KUN er når den skal trække at det sker.
I frigear er der ikke noget galt.

Jeg har hørt fra en mekaniker at det kan være tænding/kabler...
Men burde det så ikke også være galt når den står i frigear og man gasser
op?

Bilen har lige været igennem service, olieskift, syn osv.

Carsten

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-03-07 21:12

CarstenGP skrev:
> Jeg har hørt fra en mekaniker at det kan være tænding/kabler...
> Men burde det så ikke også være galt når den står i frigear og man gasser
> op?

Tændkabler lyder meget rimeligt... En lille utæthed vil medføre, at der
"springer en gnist", når bilen skal sejtrække/trække.

\Mandal

Fra : CarstenGP

Dato : 20-03-07 08:40

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@UGYLDIG.dk> skrev i en meddelelse

> Tændkabler lyder meget rimeligt... En lille utæthed vil medføre, at der
> "springer en gnist", når bilen skal sejtrække/trække.
>
> \Mandal

Okay tak for det... Så er der lidt at kigge på

Fra : CarstenGP

Dato : 20-03-07 19:02

"CarstenGP" <carstengp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Brian Fisker [8900]" <Mandal@UGYLDIG.dk> skrev i en meddelelse

> Okay tak for det... Så er der lidt at kigge på

Det lod til at være korrekt...
Tændrørene blev pillet ud igen og hætterne fik en gang Pronto.
Nu er der intet i vejen længere