brugt Xsara picasso - godt eller skidt?!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-03-07 17:18

Hej

Min elskede opel kadett E synger på absolut sidste vers, så jeg skal
finde en anden bil..

Jeg har godt kig på Xsara Picasso 2,0 HDI, årgang 2001-2002 van
De ser umiddelbart fine ud, meen.. De fleste af dem har gået 200-300KM.

Hvad medfører det af problemer? Kører de bare videre eller kan jeg
forvente at der begynder at dukke diverse ting op, som skal laves i
hurtig rækkefølge?
Forudsætningen er at service er overholdt.

F.eks har jeg ved at søge rundt på nettet læst om problemer med el (især
sæderne!), begyndende rust og andre småproblemer..
Jeg håber at der er nogen som kan være mig behjælpelige, om det har
noget på sig, og gerne med priser på diverse relevante reperationer,
service intervaller (på f.eks tandrem) m.m. alle inputs er velkomne.

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : joppe

Dato : 19-03-07 21:04

Hej Thore,

Du er folk der har fordomme mod citroen, men jeg har nu været tilfreds
med min 2004. I det prisleje er der ikke mange alternativer så du får
en fin bil. En lille boks får min til at køre over 1000km på de 50-55
liter jeg tanker, og den kører bare så meget medre end uden boksen.
Den er bedre til at køre ligeud end sving, men fin komfort. Den er som
alle hdi lang tid om at blive varm, men det ved du vel. Sædevarme og
en blæser regulering er typisk her, og rust behøver du ikke frygte. Så
disse småting er ikke noget specielt dyrt i forhold til andre mærker
måtte ha af skavanker. Min har på 85.000km kun kun fået olie+filter mm
og aldrig lavet andet (sædevarme dog defekt og ikke rep). Jeg har selv
pønset på en Altea XL med DSG gear, men det koster en del mere på alle
fronter. Jeg fik en prøvetur og må sige den kører godt, specielt
gearet. Men den har endnu større blind vinkel bag A-stolpe, og ikke
meget for at rulle mere end 15km/L i bedste blød hat stil hvor
picassoen ville trille de 18. Men værditab og servicepricer får mig nu
til lige at klappe hesten lidt tid endnu.
Go jagt!

Fra : Jan Petersen

Dato : 20-03-07 06:33

220.000 her - ingen problemer. Tandrem ved 160.000. Og ingen varme i venstre
sæde.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 20-03-07 20:37

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har godt kig på Xsara Picasso 2,0 HDI, årgang 2001-2002 van
> De ser umiddelbart fine ud, meen.. De fleste af dem har gået 200-300KM.

Jeg har i nogle år brugt 8 timer hver dag på at lave Citroen´er. Jeg kom ind
i firmaet fyldt med fordomme, og de er ikke blevet mindre af at arbejde med
dem. Jeg kan dog sige at hvis jeg endelig skulle have en Citroen så var
Xsara Picasso HDI et godt bud. Den var der næsten aldrig problemer med. Kun
de du selv nævner med sædevarmen. Den kører godt og er rimelig nem at skue
i. Jeg kan godt anbefale en Xsara Picasso som en af de eneste fra den
koncern.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Jesper

Dato : 20-03-07 21:23

Kan ikke huske hvad år, men inden for de sidste 2-3 år er Picassoen i en
tysk opgørelse blevet kåret som den mest pålidelige i den mindre MPV
klasse - foran alle VAG og Opels produkter.

Jesper

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-07 18:03

Tak til jer alle for de mange gode, indlæg...
Heldigvis har I bekræftet min egen opfattelse af at det faktisk er en
bedre bil en citroen generelt regnes for..

Jeg tager ud og se på et par stykker lørdag, så må jeg se om der skulle
være bid..

M.v.h.
Thore