Hvilke fælge til Audi A6 "den gamle model"
Fra : Rohde

Dato : 18-03-07 11:36

Hej alle,

Når foråret på et tidspunkt får bidt sig fast skal der nogle pæne fælge på
Audien, og jeg vil gerne have nogle ideer og gerne billeder hvis nogen har
forslag.

Bilen er en A6 årgang 2002, limousine (sedan) sølvmetal. Den er ikke sænket,
men det er da en mulighed.

Det er en familie bil, og den skal fortsat både se ud og køre som en sådan.
Så ikke noget "2hot4u" eller "thansen" her, men pæne og stilrene fælge.
Farven på fælgene skal være den traditionelle, og (i udgangspunktet) ikke
crom eller andet. Alle kører på A8 fælge efterhånden, så de står ikke lige
øverst.

Ideer modtages med kyshånd, evt. på mail til rohde@tech-point.dk.

På forhånd tak.

Med forårshilsen,
Rohde

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-03-07 12:43

On 18 Mar., 11:36, "Rohde" <r...@tech-point.dk> wrote:
> [...]
> crom eller andet. Alle kører på A8 fælge efterhånden, så de står ikke lige

Hvis du dribler ind på www.alushow.dk kan du se forskellige fælge på
den bilmodel du har, jeg har lige prøvet og ville se nærmere på RS6 i
16" med 205/55-16. Det er en fælg som ligner (hvilket navnet også
antyder) noget originalt som er til at rengøre, og med den
dækstørrelse jeg nævner er komforten også høj og prisen på dæk til at
overse.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-03-07 15:27

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> antyder) noget originalt som er til at rengøre, og med den
> dækstørrelse jeg nævner er komforten også høj og prisen på dæk til at

Spøjst site. Ingen kontaktinfo, ingen priser?

Fra : Sidse

Dato : 19-03-07 18:10

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Spøjst site. Ingen kontaktinfo, ingen priser?
>
> --

Alle fælge på www.alushow.dk kan du bla. købe hos HA-TS (www.ha-ts.dk) til
yderst fine priser.

Venlig Hilsen
Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : TheTransporter

Dato : 18-03-07 15:51

On 18 Mar 2007 04:42:46 -0700, "Kim Kristensen"
<kim01@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>antyder) noget originalt som er til at rengøre, og med den
>dækstørrelse jeg nævner er komforten også høj og prisen på dæk til at

Godtnok ikke ret mange fælge han har at vælge imellem til en Nissan
Almera fra før årtusindskiftet :(

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Rohde

Dato : 18-03-07 16:59

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev

[...]

Genialt site... Jeg synes at 18" på billederne ser vildere ud i
virkeligheden, men jeg kan jo tage fejl. Ingen tvivl om at RS6 fælgene er
flotte, det samme er Nuvolari.

Med hensyn til komfort er bilen yderst behagelig at køre i med den normale
undervogn og 16" hjul, men den sejler en del ved høj fart / sidevind synes
jeg.

Nogen der har erfaringer med en sænkning og måske 18" på netop denne model?
Jeg har tidligere sat sænkning og 17" på en Mazda 626 årg 1994 men det er jo
en helt anden bil.

/Rohde

Fra : Bruno

Dato : 18-03-07 17:53

Rohde wrote:
> Med hensyn til komfort er bilen yderst behagelig at køre i med den normale
> undervogn og 16" hjul, men den sejler en del ved høj fart / sidevind synes
> jeg.

Det kan sagtens være et spørgsmål om dæk, det er trods alt dem som har
kontakten til vejen.

Mvh
Bruno

Fra : Claus Fabritius

Dato : 21-03-07 14:30

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer med en sænkning og måske 18" på netop denne
> model? Jeg har tidligere sat sænkning og 17" på en Mazda 626 årg 1994 men
> det er jo en helt anden bil.

En af mine kammerater kører med 18" på hans Audi100 som er næsten helt magen
til en A6. Det klæder bilen godt uden at se voldsomt ud, og køreegenskaberne
bliver strammet godt op, uden at al komfort forsvinder.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Rohde

Dato : 06-04-07 10:33

[...]

Jeg har bestilt et sæt RS6 med 235-35-19 som jeg glæder mig til at få skruet
på. Hvis nogen er interesseret kan jeg sende billeder og erfaringer...

God sommer

Hilsen Rohde

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-03-07 16:05

On 18 Mar., 15:27, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:

> Spøjst site. Ingen kontaktinfo, ingen priser?
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalga...@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Forrige gang jeg så på den side så den helt anderledes ud, så de kan
jo være midt i et redesign selv om jeg ikke kan huske om der normalt
er forhandleroplysninger med. En søgning på fælgen fortæller dog at
mærket på de fælge skulle være Replica som de jo også er, og at www.cdof.dk
har dem til 785 kr. pr. stk. i 7x16".

Med venlig hilsen Kim

Fra : Skovge

Dato : 20-03-07 19:06

> [...]
> fælge. Farven på fælgene skal være den traditionelle, og (i
> udgangspunktet) ikke crom eller andet. Alle kører på A8 fælge efterhånden,

Hej Rohde

Hvis du ikke allerede har købt (foråret trækker jo) - så har jeg faktisk et
sæt 18" alu til en A6'er liggende.

Der er fem fælge (heraf en uden dæk) - de er helt nye - har aldrig været sat
på min bil (det er en længere historie du kan få senere)

Hvis du er interesseret i at se dem, så smid mig en mail på
webmail(snabela)icube.dk

mvh
Jesper