eftermontering af udstyr
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 18-03-07 09:59

Hej

Jeg har netop købt en helt ny BMW 520d - til en pris af 741.000 kr. det er
en rigtigt fin bil - men jeg syntes da jeg købte bilen at ekstra ustyret var
noget dyrt - derfor valgte jeg kun at få nogle bedre sæder i (60.000 kr.).
Det som jeg savner er den indbygget GPS som man kan få - den skulle de have
50.000 kr. men jeg har efterfølgende set at man kan få det monteret
efterfølgende til 20.000 kr.
http://www.jan-nygaard.dk/nyheter/en_artikkel.asp?id=1572

hvordan mon det kan være ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-03-07 10:04

> hvordan mon det kan være ?

Når du køber bil med ekstraudstyr fabriksmonteret, så er det belagt med 180
% registreringsafgift som resten af bilen - når det bliver monteret senere,
så er er det bare en reservedel som ikke er belagt med andet end momsen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ShutEye

Dato : 18-03-07 17:10

> [...]
> 180 % registreringsafgift som resten af bilen - når det bliver monteret
> senere, så er er det bare en reservedel som ikke er belagt med andet end

Det stinker :(
Man skulle kunne købe bil hvor alt andet end karossen var ekstraudstyr.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-07 17:16

ShutEye pretended :

> Det stinker :(
> Man skulle kunne købe bil hvor alt andet end karossen var ekstraudstyr.

Altså en "saml selv" bil? :)

Fra : ShutEye

Dato : 18-03-07 17:28

> Altså en "saml selv" bil? :)

Yep. Ekstraudstyr: motor, gearkasse, hjul osv :)

Fra : Henning

Dato : 18-03-07 19:07

On Sun, 18 Mar 2007 17:09:35 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Det stinker :(
>Man skulle kunne købe bil hvor alt andet end karossen var ekstraudstyr.

Var det ikke det Kia gjorde i starten? Ekstraudstyr i omegnen af
75.000,- var ikke unormalt. Aircon, radio, varme i spejle og sæder
osv. blev monteret i Danmark ved ankomst.