Døren binder - olie hjælper ikke
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 23:11

Hej

Højre fordør på min Peugeot 405 er pludselig begyndt at binde så den nærmest
skal skubbes i. Jeg har smurt men uden held - kan der sidde en eller anden
fjeder, som skal skiftes?!?

Tak

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-03-07 21:49

"Thomas DN" <thomasSNABELAdamgaard.as> skrev i en meddelelse

> Højre fordør på min Peugeot 405 er pludselig begyndt at binde så den
> nærmest skal skubbes i. Jeg har smurt men uden held - kan der sidde en
> eller anden fjeder, som skal skiftes?!?

Det kunne være fordi olien ikke kommer ind der hvor den gør nytte.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : claus b. p.

Dato : 18-03-07 22:05

"Thomas DN" <thomasSNABELAdamgaard.as> wrote in message
> Hej
>
> Højre fordør på min Peugeot 405 er pludselig begyndt at binde så den
> nærmest skal skubbes i. Jeg har smurt men uden held - kan der sidde en
> eller anden fjeder, som skal skiftes?!?

Den "pind" som dørlåsen griber fast om kan skrues løs og skubbes en smule,
hvis det er som på den P205 jeg lige har haft samme problem med.

/Claus

Fra : Thomas

Dato : 22-03-07 12:41

On 18 Mar., 22:05, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Den "pind" som dørlåsen griber fast om kan skrues løs og skubbes en smule,
> hvis det er som på den P205 jeg lige har haft samme problem med.

Det er selve dørhængslet der binder. Jeg tænkte at der kunne sidde en
form for hjælpefjeder inde i døren?
/Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 13:23

"Thomas" <gulddame@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis det er som på den P205 jeg lige har haft samme problem med.

Det er selve dørhængslet der binder. Jeg tænkte at der kunne sidde en

Dørhængsel der binder, det er vist ofte den pind der går gennem hængslet der
er rustet.

Smør godt og prøv at få den løs med små bevægelser.

Kommer til at huske tilbage på gode gamle Escort Mk.II.
Den lavede samme stunt, jeg var ikke opmærksom nok på det.
Resultatet var at jeg lærte hvordan man får hængserne af
og hvordan man skifter pindene.
Endvidere var det noget af en opgave at få døren justeret på plads igen.
Da det var gjort, så strøg pinden selvfølgelig i det andet hængsel.
Samme tur en gang til.
Morale?
Kig begge hængsler efter, tiden er godt givet ud

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i