BMW 530i / 540i udgifter vedligeholdelse ?
Fra : BB

Dato : 13-03-07 11:44

Kan se at en godt brugt BMW 530i og en godt brugt BMW 540i har ca. den
samme brugtvognspris ( 300.000kr ).
Skyldes måske forsikringsprisen ..?
Hvis nu jeg køber en 540i , er den så MEGET dyrere at holde kørende i
hverdagen end end 530i ?
Har næsten ladet mig skræmme fra at købe en 540i..men er der noget om
snakken .
Selvfølgelig er det dyrere at servicere en V8 , men er prisen ligefrem
skræmmende..?
Lyden af V8 er bare sukkertøj !!

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-03-07 21:23

"BB" <virk-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
> [...]
> hverdagen end end 530i ?
> Har næsten ladet mig skræmme fra at købe en 540i..men er der noget om

Tager jeg meget fejl hvis jeg mener at 530i OGSÅ er V8 ???

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Henrik

Dato : 13-03-07 21:30

On 2007-03-13 21:22:57 +0100, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> said:

> "BB" <virk-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
>
> Tager jeg meget fejl hvis jeg mener at 530i OGSÅ er V8 ???
Jeg kan huske meget fejl. Men mener at 3.0 er en R6 men 3.5 er en V8.

Men igen, jeg kan tage fejl, det er sket før.............
'
Jeg var så sikker på at vi ville få hvid jul i 82

Fra : Brian

Dato : 13-03-07 21:39

Brian S Jensen wrote:

> Tager jeg meget fejl hvis jeg mener at 530i OGSÅ er V8 ???

Afhængig af alder på kareten, findes de både som R6 og V8. En kammerat har
en 530 fra '94 (har ikke styr på E numrene) der er med V8 - og det ér
virkelig sukkertøj

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-07 10:44

On Tue, 13 Mar 2007 21:38:52 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Afhængig af alder på kareten, findes de både som R6 og V8. En kammerat har
>en 530 fra '94 (har ikke styr på E numrene) der er med V8 - og det ér
>virkelig sukkertøj

Men vær OBS på Nikasil problemet med V8'erne i den årgang...

** Lars

Fra : BB

Dato : 14-03-07 10:53

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Men vær OBS på Nikasil problemet med V8'erne i den årgang...
>
> ** Lars

Lidt om Nikasil problemet...
http://www.bmwworld.com/engines/nikasil.htm

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-03-07 13:30

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> wrote in message

> Men vær OBS på Nikasil problemet med V8'erne i den årgang...
>
> ** Lars
Der har da aldrig været noget problem i europa(som jeg har hørt om).Bmw har
brugt nikasil i motorcyklerne siden
1983 uden problemer og i usa er det deres dårlige benzin der æder
cylindrene,så derfor får de en gammeldags støbejerns blok.
Hej Palle.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-07 16:07

On Wed, 14 Mar 2007 13:29:31 +0100, "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>1983 uden problemer og i usa er det deres dårlige benzin der æder
>cylindrene,så derfor får de en gammeldags støbejerns blok.

Du har givetvis ret. Men bare man er OBS på det at motoren går roligt
i tomgang og ikke æder olie. Og hvis man finder et pænt eksemplar uden
for mange km på bagen så kan det sikkert være et godt køb - da jeg
kiggede lidt på dem virker det som om prisen er lige lidt lavere på
dem.

** Lars

Fra : BB

Dato : 14-03-07 13:40

> [...]
> snakken .
> Selvfølgelig er det dyrere at servicere en V8 , men er prisen ligefrem

Nogen der har erfaringer / viden om forskelle i rep. priser på en V8 og en
V6 ?
Ikke nødvendigvis en 530 / 540i , bare sådan generelt.
Nogen her der måske har en ny / gammel V8 og vil dele ud af erfaringerne med
reppriser / andet ?
FDM test er vel en selvfølge når der skal købes V8